[MCE] Media Center installeren op Windows XP SP2

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om Windows Media Center te installeren op Windows XP SP2?

Ik had begrepen dat MCE eigenlijk WinXP SP2 was met een paar programmatjes erbij (Media Center dus). Zijn daar tutorials van oid?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 19:45

stefklep

((Stefklepje))

Ik zou zeggen ga eens zoeken met google zeg. Hier is namelijk zo veel van te vinden. We zijn hier geen helpdesk ;)

• Cybex
  • Niet online
Vergeten te zeggen: Ik heb gezocht en niet zo'n beetje ook... Ik kan het simpelweg niet vinden.

Verwijderd

Als je het legaal wilt houden kan het niet in ieder geval. En over illegale dingen wordt niet gesproken op dit forum ;)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 23:04

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan je aanraden om gewoon Windows MCE opnieuw te installeren, in plaats van hacks toe te passen om de MCE functies bij XP te zetten. Waarschijnlijk loop je toch tegen dingen aan die niet werken en dan moet je alsnog opnieuw installeren. Als je toch gaat 'upgraden' zorg dan iig voor een goede backup want je kunt er je hele installatie mee verklooien.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet het niet zeker, maar als ik het goed heb begrepen bestaat MCE2005 uit twee CD's. De eerste CD installeerd Windows XP en de tweede CD bevat het deel MCE2005. Dus zou je op een bestaande installatie inderdaad MCE2005 kunnen installeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Cybex
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:11:
Als je het legaal wilt houden kan het niet in ieder geval. En over illegale dingen wordt niet gesproken op dit forum ;)
Ik heb van beide legale licenties, dus zou niet weten wat hier niet legaal aan is.

Ik ga denk ik inderdaad maar een "normale installatie" doen van MCE en die tweaken met nlite. :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja dit is mogelijk, echter is het omgekeerde veel makkelijker, het enige wat je met MCE niet kan is aanmelden op een domein. En laat daar nou een truukje voor zijn. MCE op XP werkt echt niet lekker.

Er zitten in een aantal dll's check op een registry waarde, deze registry waarde kun je helaas niet wijzigen terwijl je mce draait (het onderstaande werkt dus ook vanaf een andere installatie als je multi boot hebt, of je schijf in een andere machine hangt, dan hoef je dus alleen je andere os te booten, component laden, waarde aanpassen, component verwijderen, mce booten en joinen)

- Stop je MCE cd in je cdspeler en boot vanaf de cd.
-Indien je SATA/RAID of andere mass-storage drivers nodig hebt om je schijf te benaderen, moet je deze via F6 laden.
-Zodra het installatiescherm staat druk je op R (recovery console)
-Meldt je aan op je MCE installatie met een administrator account
-copy C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM C:\SYSTEM
-exit
-start MCE en ga naar regedit
-Laad (Component laden in het bestandsmenu) c:\system onder een willekeurige hive(bijv HKEY_LOCAL_MACHINE), geef deze een willekeurige naam en blader naar WPA -> MedCtrUpg onder deze naam
-Verander IsLegacyMCE naar 1 en verwijder (component verwijderen in het bestandsmenu) het geladen component
-Ga weer naar je recovery console
-copy C:\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
-exit
- ga naar mce en join het domein

[ Voor 76% gewijzigd door |sWORDs| op 17-12-2005 14:26 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Cybex
  • Niet online
Thanks, dat ga ik proberen!
Pagina: 1