[XP] Start niet op na defragmentatie

Pagina: 1
Acties:

• thijs77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Mijn vader heeft zijn harde schijf verdeelt in 2 partities. Een C schijf en een D schijf.

Gisteravond heeft hij gedefragmenteerd, toen hij daarna de computer opnieuw opstarten starte de computer op tot het windows xp laadscherm (met dat blauwe balkje) daarna niets. In de veilige modus hetzelfde verhaal.

Ik heb de computer opgestart en met fdisk gekeken of de partities nog aanwezig waren. Volgens fdisk wel.

Het rare is, als ik in dos c: in type dan krijg ik de inhoud van de D partitie te zien. Als ik vervolgens D: in type dan zie ik wederom de inhoud van de D: schijf.

Harde schijf is gecontroleerd op fouten. Hij was verder goed.

Mijn vader heeft geen windows cd, het bedrijf waar hij de computer kocht vond dat maar onzin. ze maakte gewoon een image en zetten die op de D schijf waarna hij hem weer terug kan zetten.

Mijn vraag, wat is er aan de hand en hoe krijg ik hem weer werkende. Het liefst met behoud van de gegevens.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Misschien wat meer info over je systeem? Ik zou je HDD eruit halen en dan bij een andere computer bijprikken, dan kan je zo je gegevens backuppen, voor het geval er iets fout gaat met vanalles te proberen. Heb je tenminste je date nog altijd safe staan.

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 16:53
Punt 1 moet je vader het bedrijf even lastig vallen voor die windows cd, je heb als gebruiker daar namelijk wel recht toe.

Je zou nog met wat undelete programma's kunnen kijken of je data nog te recoveren is, anders wordt het toch een reinstall of de image terug zeten.

/edit: eerst backuppen is een goed idee weltie

[ Voor 10% gewijzigd door Joghert op 17-12-2005 13:38 ]

• thijs77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Het betreft een pentium 2 1700. Met een maxtor schijf van 60gb.

Uit jullie reactie's maak ik uit dat alles op de C schijf dus verloren is gegaan.

Volgens mij heb ik laatst de gehele mijn documenten map gekopieerd naar de D schijf. dus het moet in ieder geval te redden zijn.