Problemen met Asrock 939Dual-SATA2

Pagina: 1
Acties:

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Ik heb net een Asrock dual bordje gekocht met daarbij een AMD 64 3700+
Als eerst ging die niet goed aan omdat ik de 12 volt molex vergeten was..
Maar nu heb ik weer een probleem.. Als ik opstart dan gaat die naar het scherm dat ik kan kiezen tussen de veilige modusen van windows. Als ik er vervolgens 1 kies dan reboot die.. En dit keer op keer.. Ik kom niet eens naar windows :?

Specs:
Asrock 939Dual-SATA2 M1695
AMD XP 3700+
Asus Geforce v9999GE (agp)
512MB twinmos PC3200 CL2.5
WD 120GB + hitachi 250GB
Tagan 2force u22 480watt

Nog een vraagje als ik dual channel wil gebruiken moet ik dan precies identieke geheugen modules gebruiken??

>PC specs<

Verwijderd

Niet verplicht, wel aan te raden.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Heb je windows wel al opnieuw geinstalleerd, of is het nog een oude versie wat op de HDD stond? Staan alle jumpers goed?

• KappeNou
weltie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:30:
Heb je windows wel al opnieuw geinstalleerd, of is het nog een oude versie wat op de HDD stond? Staan alle jumpers goed?
Het is gewoon nog de oude versie.. Aan de jumpers heb ik niks veranderd.. Maar het lijkt me dat standaard alles goed staat :?

>PC specs<

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:39
KappeNou schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:32:
[...]

Het is gewoon nog de oude versie.. Aan de jumpers heb ik niks veranderd.. Maar het lijkt me dat standaard alles goed staat :?
Hij reboot omdat je oude windows nog uitgaat van je oude hardware. echter vind hij dit niet en flipt hij --> REBOOT

Dus je MOET je windows opnieuw installeren anders werkt het niet.Geen hardware probleem dus maar software.

Verwijderd

Uhmm ja dat is wel een slim plan om windows even opnieuw te installeren :D

Anders gaat het nooit of gebrekkig werken. Als je nog bestanden moet backuppen even de schijf in een ander systeem hangen

• KappeNou
Hmmm dat zal ik dan maar is proberen :P haha jullie horen straks wel of het gelukt is. Eerst ff me geheugen en zalman 9500 ruilen :? Er zitten geen goede schroeven bij die 9500 om hem te monteren.. Ik kan zelf wel wat boutjes zoeken, maar ik weet dan niet of het allemaal wel goed past..

>PC specs<

Verwijderd

heb je de 1t geheugen command uit gezet?
daar houd het bordje niet zo van

• KappeNou
Hij doet het nu :D
Alleen hoe zie ik of me geheugen in dual channel draaid? En me performens net in Aquamark was echt slecht :?

Thnx voor de reply's :)

[edit] dit staat er in 3Dmark05:

HyperThreadingTechnology N/A

Memory Slot 1/4
Installed Enabled Size 512 MB
Form Factor DIMM
Frequency 2.0 MHz
Slot DIMM0
Manufacturer <unknown>
Type Details Fast-paged
Enabled Size 512 MB
Total Bit Width 0 b
Data Bit Width 0 b

Memory Slot 2/4
Installed Enabled Size 512 MB
Form Factor DIMM
Frequency 2.0 MHz
Slot DIMM1
Manufacturer <unknown>
Type Details Fast-paged
Enabled Size 512 MB
Total Bit Width 0 b
Data Bit Width 0 b

[edit] Na het installeren van me agp drivers doet die het goed :P
Alleen weet ik nu nog niet of die wel in dual channel loopt :?
Ik heb nu de agp drivers en de CPU driver geïnstalleerd. Ik kan verder nog USB 2.0, 10/100lan, sound en sata drivers installeren.

[ Voor 87% gewijzigd door KappeNou op 17-12-2005 20:31 ]

>PC specs<

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

gewoon alle drivers instaleren chipset, sata agp etc dan gaat je aquamark score ook flink omhoog

• KappeNou
Little_captain schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:34:
gewoon alle drivers instaleren chipset, sata agp etc dan gaat je aquamark score ook flink omhoog
dat heb ik gedaan, nu loopt die perfect. Alleen weet ik niet of me geheugen in dual channel loopt en hoe ik dat kan controleren :? weet iemand dat??

>PC specs<

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
CPUID en je weet genoeg...kijk in het tabje memory en als er dual staat....

Mooooooeeeee......

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staat ook in je POST scherm, als je beeld net aanspringt. "Dual channel memory mode"

Hier stond een dode link.

• KappeNou
Black Piet schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:44:
CPUID en je weet genoeg...kijk in het tabje memory en als er dual staat....
CPUID? tabje memory? uhmm waar bedoel je precies?? :?

>PC specs<

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 21:22
KappeNou schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:09:
Hmmm dat zal ik dan maar is proberen :P haha jullie horen straks wel of het gelukt is. Eerst ff me geheugen en zalman 9500 ruilen :? Er zitten geen goede schroeven bij die 9500 om hem te monteren.. Ik kan zelf wel wat boutjes zoeken, maar ik weet dan niet of het allemaal wel goed past..
Uhm, ik heb hetzelfde moederbord en de Zalman 9500 past er wel degelijk goed in met de bijgeleverde materialen.

De zalman houdt mijn 3500+ stressed op zo'n 39 graden Celcius.

Voor de rest vind ik het een zeer goed moederbord.

• KappeNou
micebec schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:17:
[...]

Uhm, ik heb hetzelfde moederbord en de Zalman 9500 past er wel degelijk goed in met de bijgeleverde materialen.

De zalman houdt mijn 3500+ stressed op zo'n 39 graden Celcius.

Voor de rest vind ik het een zeer goed moederbord.
hoe dan?? De bijgeleverde busjes passen er niet ver genoeg in... Dus ik kan hem niet vast schroeven.. Waarschijnlijk zou je hem wel vast kunnen maken doormiddel van 2 moertjes.. Maar anders denk ik toch echt niet :? of hebbik het fout?

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 17-12-2005 21:32 ]

>PC specs<

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
KappeNou schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:05:

CPUID? tabje memory? uhmm waar bedoel je precies?? :?
Net terug van stappen en ik zit al reacties te posten :+

Sorry, vorige reactie was wat kort omschreven [maar dacht dat je het programma al kende]
- Download CPU-ID hier
- Pak het bestand uit naar een map
- Open het bestandje "cpuz.exe" [Wees niet bang, het programma installeert helemaal niets extra op je PC]
- Ga naar het tabje "Memory"
- Kijk in het veld "channels"

Als er "dual" staat, draait het in Dual channel mode...
Als er "single" staat, .........dus niet!

En over je Zallman....kijk even bij Zalman...staat een flashfilmpje "how to install" over hoe te installeren

Hiermee voldoende info :Y) ?

[ Voor 16% gewijzigd door Black Piet op 18-12-2005 04:25 ]

Mooooooeeeee......

• KappeNou
Black Piet schreef op zondag 18 december 2005 @ 04:14:
[...]

Net terug van stappen en ik zit al reacties te posten :+

Sorry, vorige reactie was wat kort omschreven [maar dacht dat je het programma al kende]
- Download CPU-ID hier
- Pak het bestand uit naar een map
- Open het bestandje "cpuz.exe" [Wees niet bang, het programma installeert helemaal niets extra op je PC]
- Ga naar het tabje "Memory"
- Kijk in het veld "channels"

Als er "dual" staat, draait het in Dual channel mode...
Als er "single" staat, .........dus niet!

En over je Zallman....kijk even bij Zalman...staat een flashfilmpje "how to install" over hoe te installeren

Hiermee voldoende info :Y) ?
Dit is niet de eerste keer dat ik een zalman koeler installeer.. De busjes die erbij zitten passen niet in de beugel die om de socket heen zit.. Maybe als ik inplaats van die busjes moertjes gebruik lukt het wel.. Maar met het materiaal wat erbij zit is het onmogelijk.. Mijn moederbord staat verder ook niet tussen de compatable moederbordenlijst van zalman

Btw als ik opstart en ik druk op pause dan zie ik dual channel staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 18-12-2005 05:31 ]

>PC specs<

Verwijderd

zalman terugbrengen en met arctic freezer 64 pro proberen.
Dat zou ik doen.

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 21:22
KappeNou schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:32:
[...]

hoe dan?? De bijgeleverde busjes passen er niet ver genoeg in... Dus ik kan hem niet vast schroeven.. Waarschijnlijk zou je hem wel vast kunnen maken doormiddel van 2 moertjes.. Maar anders denk ik toch echt niet :? of hebbik het fout?
Aan de onderkant van je moederbord, bij de processorsocket, moet je de twee goudkleurige busjes insteken. De busjes steken uit het moederbord en dienen dus gelijk ook als afstandshouder tussen het moederbord en de kast.

Vervolgens kun je met de lange schroeven de Zalman 9500 op je moederbord plaatsen en vastzetten.

Voor de duidelijkheid, meer dan de twee goudkleurige busjes, de "vastzetstaafje" en de twee lange schroeven heb je niet nodig om je Zalman vast te zetten (koelpasta is ook handig). De rest is voor een andere processorsocket.

Voor de verder plaatsing en dergelijke kun je kijken op de website van Zalman www.zalman.co.kr

• KappeNou
micebec schreef op zondag 18 december 2005 @ 10:07:
[...]

Aan de onderkant van je moederbord, bij de processorsocket, moet je de twee goudkleurige busjes insteken. De busjes steken uit het moederbord en dienen dus gelijk ook als afstandshouder tussen het moederbord en de kast.

Vervolgens kun je met de lange schroeven de Zalman 9500 op je moederbord plaatsen en vastzetten.

Voor de duidelijkheid, meer dan de twee goudkleurige busjes, de "vastzetstaafje" en de twee lange schroeven heb je niet nodig om je Zalman vast te zetten (koelpasta is ook handig). De rest is voor een andere processorsocket.

Voor de verder plaatsing en dergelijke kun je kijken op de website van Zalman www.zalman.co.kr
Ja dat weet ik allemaal wel :? maar de busjes steken meer dan een centimeter uit.. Dat is toch veel groter dan de ruimte normaal gesproken tussen je mobo en je kast?? Op het plaatje gingen ze er veel verder in. En de ruimte tussen me mobo en kast is echt niet zo groot :? Daarom snap ik het niet..
Ik hou het dan denk ik nog maar fftjes op de boxed koeler.. Ik ga hem toch nog niet overclocken.

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 18-12-2005 18:45 ]

>PC specs<

Pagina: 1