Toon posts:

Ter vervanging van dual p3 een sempron 64, goed alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft mijn Abit VP6 server het begeven. En deze 2e hands aan te schaffen is financieel niet echt interessant meer, want zijn nog behoorlijk wat waard. Hier mijn topic:

[rml][ moederbord] Abit VP6 gaat aan maar geeft niks meer weer[/rml]

Maar nu zit ik dus naar een alternatief te kijken. Een sempron 2500+ 64bit met een Asrock K8NF4G moederbord. Deze heeft een Nvidia 6100 geintegreerd op het moederbord. Dit systeem heb ik voor mijn broer samengesteld en werkt als een trein, alle nieuwe spellen kan die erop spelen op 1024 met medium/high instellingen.

Dit is sneller dan een pentium 3 dual systeem neem ik aan? Qua vermogen verbuik scheelt het ook niet zoveel. 90 vs 120watt (heb zo een voltcraft meter van conrad). En de server staat in Zweden bij een vriend van mij die een 100mbit verbinding heeft (hij gebruikt zijn verbinding amper, zat bij het huis en kost niks per maand). En stroom wordt betaald door de scoutingvereniging van mijn broer, omdat die een website erop gehost hebben, en deze oplossing is goedkoper en beter dan een hosting nemen.

Nu enkele vragen, draaien spellen(dedicated) onder Windows 2003 (64bit) (want met mijn clan wil ik dit systeem soms misbruiken voor een potje battlefield).

Is apache/mysql/php al compatible met 64bit onder windows 2003? Moet je daar dan een speciale versie van downloaden die voor het 64 platform compiled is?

En als laatste is dit een goede keus t.o.v. van een verouderde pentium 3 dual systeem, wat me wel lijkt. Ookal deed die zijn werk altijd goed, heeft 2 jaar lang non stop gedraaid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 13:03 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je kan toch ook gewoon weer 32bits Windows installeren :?

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar heb gewoon zin om op 64 bit over te stappen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Zo'n Sempron is sneller dan een dual P!!!, in ieder geval zéker niet langzamer. Dus wat dat betreft niet moeilijk doen :)

De andere vraag is software gerelateerd en past hier niet echt. Er is genoeg info te vinden over Windows x64 software compatibiliteit. Maar maak het jezelf nou niet lastig door "maar heb gewoon zin om op 64 bit over te stappen." als uitgangspunt te nemen. Je kunt het doen, maar verwacht niet dat alle antwoorden je voorgeschoteld zullen worden op de vraag of deze of die software ook draait op dat OS; onderzoek en empirie zijn de sleutelwoorden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, ik ga het ook gewoon uitproberen. Er staat tijdelijk een simpel pctje om de site op te vangen. Dus heb even een paar weken om wat te gaan spelen met 64 bit. En anders stap ik gewoon weer terug op 32 bit.

Maar waar ik geen antwoord op kon vinden hier met de search (zal wel aan mijn search kunsten liggen) of spellen uberhaupt onder windows 2003 draaien?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 17:32 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Onder windows2003 zullen gewoon spellen draaien.

/me p43000 heeft ooit win2003SBS geinstalleerd in een fase toen hij het leuk vond om exotische OS`en te hebben

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
wat je misschien bedoelt is of een battlefield2 SERVER zal draaien op win2k3 64bit?
ik denk dat een sempron 2500+ 64bit erg mager is om te server, ik gebruik zelf een xp3000+ voor mijn css server, 42 slots, geen idee hoeveel battlefield trekt maar zal ook niet weinig zijn. veel geheugen is ook belangrijk.
Pagina: 1