Toon posts:

Windows na bouw van PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

vandaag zijn mijn nieuwe PC onderdelen binnengekomen die dienen als upgrade voor mijn oude PC. Ik heb nu een
AMD Duron 1,4
GeForce 440MX
256mb RAM geheugen
de nieuwe onderdelen zijn:
AMD Athlon 64 3000+
GeForce 6600GT
2x 512mb Corsair 400mhz
ASUS A8N-E deluxe moederbord
nu weet ik niet als ik de nieuwe onderdelen vervangen heb of ik dan de oude windows er gewoon op kan laten lopen.

Iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt :)

Verwijderd

Wat had je voor mobo?
Als het nieuwe en oude mobo dezelfde chipsets hebben dan moet het praktisch mogelijk zijn, maar voor de performance te behouden/te verbeteren (nieuw spul niet voor niets gekocht :P ) raad ik je toch een schone installatie van windows aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 12:59 ]

Verwijderd

Je moet helaas Windows opnieuw installeren. Dat komt vanwege je nieuwe mama-plakje.
Had je alleen je CPU, RAM en videokaart vervangen had je alles gewoon bij het oude kunnen laten.
Trouwens ikzelf zou dan toch alles opnieuw installeren, want je bent immers toch bezig dus dat kan er ook nog wel bij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien je een nieuwe chipset hebt (er zijn geen chipsets die zowel met Soa als So939 overweg kunnen) zul je zeker je Windows moeten herinstalleren. Doe je dat niet dan bestaat de kans dat het nogal brak gaat lopen en waarschijnlijk niet echt snel zal wezen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus ik moet toch gewoon windows opnieuw installeren,
mijn vorige moederbord was een Syntax (????) maar die heeft zeker niet dezelfde chipset..

nog even een vraagje, hij hoort hij niet in thuis maar een nieuw topic aanmaken is ook overbodig.. kan dit in dezelfde kast als wat ik nu heb? Er staat geen merk op maar het is wel een midi tower, gekocht met mijn oude spulletjes..

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-03 18:23
Ik zou sowieso Windows opnieuw installeren na zo'n hardware upgrade zoals die van jou.
Het systeem is helemaal afgesteld op je oude configuratie, dus met een nieuwere hardware zal het allemaal erg slecht gaan lopen...

PS5 PSN: UnrealKazu

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Het inbouwen kan ja, het is allebei atx. Dus moet gewoon kunnen. Suc6

[ Voor 11% gewijzigd door weltie op 17-12-2005 13:08 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Ja dat kan in de zelfde kast.
Ik zou toch ff naar je voeding kijken, let erop dat die minimaal 300watt is, liever 350watt
Je nieuw cpu en gfxcard slurpen veel meer stroom dan de oude setup

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een Truepower 380Watt bij gekocht dus dat is helemaal geen probleem, vorige was 280watt

Verwijderd

Topicstarter
Oké mensen, het is gelukt.. alleen het geluid doet het niet??

Alle drivers zijn geïnstalleerd en de speakers zijn ook aangesloten?? Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn?

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:44:
Oké mensen, het is gelukt.. alleen het geluid doet het niet??

Alle drivers zijn geïnstalleerd en de speakers zijn ook aangesloten?? Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn?
staat de volume niet op gedisabled? :)
PCI geluidskaart? staat je onboard geluid op disabled
geen PCI geluidskaart? staat je onboard geluid aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-12-2005 20:28 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Jey1982 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:20:
[...]

staat de volume niet op gedisabled? :)
of heb je een onboard soundkaart > zoja, schakel die even uit
Volgens mij bedoelt TS dat onboard sound niet werkt :)
Is denk ik een kwestie van drivers installeren, en ik meen te weten dat het een autosensing-jack systeem is zou ik even kijken of het wel goed ge-autosensed is.
Doe ook een windows update

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 20:27 ]

Pagina: 1