Toon posts:

a8n-sli met 3000+ klokken? help?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste oc'ers,

Ik heb een a8n sli (geen deluxe) met een athlon 64 3000+, deze heb ik geklokt van 1800 naar 1980 mhz maar als ik hem hoger probeer te klokken dan loopt hij vet onstabiel, komt niet eens windows in na de bios kapt hij ermee, heb een hoop op het net gevonden over deze oc maar begrijp er nog steeds niets van al zie ik wel mensen die mijn proc geklokt hebben tot ongeveer 2,7 gz!
Ik weet dat dit probleem op te lossen is met een deluxe bord door de 1004.01 beta bios te flashen!
Kan ik deze op mijn nondeluxe ook flashen? of verneuk ik het dan?
En misschien hoef ik mijn bios niet eens te flashen kan ik de juiste handmatige instellingen gebruiken voor het oc'en .... kan iemand mij alseblieft helpen hiermee????
Wil het maximale er uithalen, heb nog wel de orginele koeler erop maar wel een goeie airflow...

bij voorbaat dank...

Arjan

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Je geeft echt veeeel te weinig informatie.
Wat voor core heb je?
Wat voor geheugen heb je?
Op welke snelheid draait je geheugen nu?
Hoe hoog is je vcore?
Etc etc. Dat is de informatie die je nodig hebt bij t overklokken. En niet.. ik heb een x cpu en anderen halen veel hoger, hoe kan dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:52:
Beste oc'ers,

Ik heb een a8n sli (geen deluxe) met een athlon 64 3000+, deze heb ik geklokt van 1800 naar 1980 mhz maar als ik hem hoger probeer te klokken dan loopt hij vet onstabiel, komt niet eens windows in na de bios kapt hij ermee, heb een hoop op het net gevonden over deze oc maar begrijp er nog steeds niets van al zie ik wel mensen die mijn proc geklokt hebben tot ongeveer 2,7 gz!
Ik weet dat dit probleem op te lossen is met een deluxe bord door de 1004.01 beta bios te flashen!
Kan ik deze op mijn nondeluxe ook flashen? of verneuk ik het dan?
En misschien hoef ik mijn bios niet eens te flashen kan ik de juiste handmatige instellingen gebruiken voor het oc'en .... kan iemand mij alseblieft helpen hiermee????
Wil het maximale er uithalen, heb nog wel de orginele koeler erop maar wel een goeie airflow...

bij voorbaat dank...

Arjan
Als hij niet hoger kan.. kan hij dat ook niet. Niet alle hardware clockt hetzelfde.. En daarbij helpt je standaard koeler ook niet echt aan mee..
Misschien als je je geheugen handmatig mee oc'ed kun je iets verder komen.
En over dat flashen: Van een non-deluxe bord weet ik het niet precies, maar een bios bedoeld voor een ander apparaat neemt risiso's met zich mee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens geprobeerd om dat voltages omhoog te gooien?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zal wat meer info geven, ben hier nog niet zo mee bekend...

Hoe kom ik erachter wat voor core ik precies heb??

Geheugen: 1024 corsair value select pc3200 400mhz.. ( draait op 266)
vcore draait op 1,4v Dat betekend dus dat ik ieder geval een venice of winchester heb (andere cores draaien op 1,5.. Kan hem op 1,650 zetten is de max?? misschien eerst 1,5v proberen.. wordt hij dan niet te warm??
200gig western digital ide
ax850pro geklokt op engine 530 en geheugen 1100.. bezig met een mod naar x850xt..

kan je hier iets mee??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zou zeggen, kijk hier eens: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 17[/rml] Daar staan allemaal tips en wenken om je Athlon hoger te clocken. Combineer dat met deze info: [rml][ OC-939]Asus A8N-SLI[/rml] en je weet alles wat je moet weten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.