Toon posts:

Verkeerde driveletter nec brander in Nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn pc, AMD Ahtlon XP 2400+, 256 mb ddr een NEC ND 2510a en een Samsung DVD-rom.

PC draait reeds anderhalf jaar probleemloos op win2K, maar sinds vorige week is het niet meer mogelijk om cd's / dvd's te branden.

Om onduidelijke redenen worden de stationsletters van de brander en de dvd-rom omgedraaid in de brandsoftware (gebruik Nero 6, maar kwam dit zelfde probleem tegen met diverse andere brandsoftware). Als ik een cd / dvd wil branden en heb een lege schijf in de brander zitten, dan gooit (in dit geval) Nero het laatje van de DVD-rom open en vraagt om invoer van een lege schijf.

In Windows is de stationsletter van de brander E: en van de DVD-rom F:, maar Nero ziet de brander als drive F:

Ik heb reeds geprobeerd om via systeembeheer de driveletters om te wisselen, maar dan wisselen ze ook in de brandsoftware.

Ik heb een complete systeemscan gemaakt (virus en spyware), maar dat leverde ook niets op.

Tot slot heb ik mijn schijf geformatteerd en een complete nieuwe installatie gemaakt, maar dit mocht ook niet baten. Ik kan hierdoor denk ik een softwarematig probleem (driverconflict o.i.d.) uitsluiten.

Heeft iemand nog suggesties wat dit probleem kan veroorzaken en hoe dit is op te lossen??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:57
Verwijder beide schijven eens uit het systeem en plaats ze dan één voor één terug. Dus eerst opstarten met 0, dan met 1 en dan met allebei.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Controleer ook ff voor de zekerheid achter op de drive's dat er 1 op master staat en 1 op slave als ze op hetzelfde IDE kanaal zitten ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd-rom afgekoppeld en alleen met de brander opgestart. Toen werd er helemaal geen brander meer herkend in Nero. Heb daarna een oude cd-brander eraan gehangen en deze werd wel correct herkend door Nero. Tevens maakte de DVD brander nogal wat rare geluiden (piepjes en kraakjes). Conclusie: brander stuk. Nieuwe DVD-brander gehaald en ingebouwd en het probleem was opgelost. :)