Nummer onbekend op vaste lijn blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb het gehad met het uitschot wat zichzelf Telemarketeers noemt. Vandaag weer eens wakker gebeld en dat was de druppel.

Ik heb op dit forum gezocht maar vond deze Bellers die nummerweergave uitzetten, kan je die blokkeren? waar niet echt oplossing in stond behalve dan via ISDN kaart en PC.

Nu zijn er telefoons + telefoonbeantwoorders en telefoonbeantwoorders zat die nummerherkenning hebben. Wat ik zoek is een een antwoordapp. die zegt eej nummer onbekend dat is bericht 'sterf' of wellicht iets genuanceerder. Dat lijkt me technisch peanuts maar ik zat net hele rij met antwoordapp. af te gaan maar ik kom er niet achter of ze dat dan ook ondersteunen. Nu kan ik wel naar de primafoon oid gaan maar over het algemeen weten ze daar niet meer dan Google :)

Wellicht dat iemand een niet-pc oplossing weet. Hoewel ik wel een pc heb die altijd aan staat vind ik dat wat omslachtig voor wat het moet doen. Heb overigens een ISDN lijn.

En voor de mensen die de visie hebben dat er ook 'gewone' mensen bellen met nummeronderdrukking, dat zijn dan sowieso mijn vrienden niet :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Hmm "Op het ontvangende toestel komt dan binnen dat de opbeller het telefoonnummer 000-0000000 heeft" is wel handig. Dat zou dus betekenen dat je dat nummer zou kunnen invoeren op de block-list lijkt me.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
OzBoz schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:48:
[...]

Hmm "Op het ontvangende toestel komt dan binnen dat de opbeller het telefoonnummer 000-0000000 heeft" is wel handig. Dat zou dus betekenen dat je dat nummer zou kunnen invoeren op de block-list lijkt me.
Geen ervaring mee, maar lijkt me ook..

Als tweaker vind ik het natuurlijk leuker om een linux server met asterisk te hebben (volledige software telefooncentrale), maar dat terzijde :) Dit is een makkelijk doosje..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vreemd dat KPN daar onderhand geen optie voor heeft uitgevonden, weet zeker dat mensen daar wat centjes voor over hebben! Je kan immers toch iedereen met een geheim nr melden het tijdelijk te deblokkeren waardoor het nr meegestuurd wordt (al die optie nog werkt) of gewoon naar je gsm te bellen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou het niet aandurven, aangezien ik af en toe meemaak dat de nummeridentificatie weer 's niet goed werkt. Mensen die dan opeens geen nummer hebben, terwijl ze geen blokkering op nummeridentificatie hebben.

Als wij anonieme bellers zouden blokkeren, lopen we het risico ook familie en kennissen te blokkeren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
2Dutch schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:58:
Vreemd dat KPN daar onderhand geen optie voor heeft uitgevonden, weet zeker dat mensen daar wat centjes voor over hebben!
Nou dat is wellicht eigenbelang :) aangezien de KPN je net zo hard loopt te stalken als je bijvoorbeeld geswitcht bent naar iets als Tele2 :) Dus dan kunnen ze je ook niet meer terughalen.

Wat betreft vrienden/familie, die hebben dan maar even pech. Ongetwijfeld dat er wat mensen met goede bedoelingen tussenzitten. Daarom zou ik het fijn vinden er wel een boodschap aan te kunnen hangen ipv simpel blokkeren. Persoonlijk begrijp ik nummeronderdrukking niet. Als je bang bent teruggebeld te worden, bel dan gewoon niet. Maar goed, ik heb dan ook niets te verbergen, hecht wel veel waarde aan iets als uitslapen en rust :)

Pagina: 1