Toon posts:

[XP64] xmnt 2002 not found bij partitioneren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hai, Ik heb net winxp64bit op mijn pc gezet en wil nu mijn schijf partitioneren. Wanneer ik met partitiemanager 8.0 een nieuwe schijf aanmaak en hij start opnieuw op krijg ik tijdens het opstarten van windows een blauw scherm met daarin xmnt 2002 program nog found

Wanneer vervolgens win helemaal is opgestart is er helemaal niets gebeurt.

Hoe kan ik dit verhelpen en mijn schijf toch in meerdere partities verdelen?

ps heb pm8.0 al eens opnieuw geinstaleerd maar dit heeft geen effect

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

je kan ook 2 bootfloppen maken van PM8 en daarmee starten, in de subdirectory van english staat een folder met disk1 en disk2. Disk1 is de dosflop, op disk2 staat partition magic.

PM8 is uitgekomen voordat Windows xp64 bestond en is dus heel PM8 32 bits geprogrammeerd, met nasty calls zodat het never nooit niet gaat werken vanuit een draaiende windows xp64

[ Voor 43% gewijzigd door aReaRe op 17-12-2005 12:11 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat is de exacte melding van de BSOD (error codes, bijvoorbeeld)? Wat heb je zelf al gezocht? Anders dan gaan we hier dingen opperen die je zelf al gedaan hebt :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen geen diskettestation :(
Kan het ook op een andere manier?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht in google enzo, daar staat iets over iemand die een programmatje had gemaakt ofzo, die dit dan oplost, maar die site waarnaar verwezen wordt bestaat niet meer.
Verder kan ik er weinig over vinden. :(

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:10:
Diskettestation tijdelijk aansluiten, of proberen een bootable USB memory stick maken met daarop disk2.
Eventueel een bootable cdrom met dos en PM8 disk2.

Ik doe het ook zo, of sluit tijdelijk een diskettedrive aan.

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 17-12-2005 12:13 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat eens proberen denk ik, die usb stick.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:10:
BartPE CD maken (wel 32bits windows XP/2003 gebaseerd maar dat maakt niet uit) en daar PM8 in sleutelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En anders dit [rml][ DOS] Simpele boot cdrom[/rml] lezen. TS daar heeft hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
heb eerst een andere oplossing gevonden inmiddels. ik instaleer win64 opnieuw en tijdens de instalatie kan je dan meerdere partities maken. Dat zou moeten lukken hoop ik. Ik laat het nog wel even weten straks

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je os in de topictitel, zou je daar in het vervolg zelf op willen letten :)

Met [google=xmnt2002 not found] vind ik veel mogelijke oplossingen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom gebruik je trouwens Partition Manager om je harde schijf in te delen :? In XP (x64) zit ook een hele simpele en nette tool om dit te doen. Bij my computer -> manage -> disk management.
Pagina: 1