Wd 40 gb locked

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hai, ik heb weer een vaag vraag,

Ik heb van een persoon een western digital schijf gekregen om data vanaf te halen.
Hier zat windows xp home op, maar als ik de schijf aansluit vraag hij alvorens de bios startup de "hdd locked, please enter password". Deze schijf komt gewoon uit een zelfbouw systeem. (vaag!)

Ik wil graag die persoon helpen, maar ik ben al een week bezig met wat tips die ik op tweakers ben tegen gekomen en via google.

Word er langzamerhand gestoord van.

Als iemand mij hiermee kan helpen is dit zeer gewaardeerd.

Ah, als er vragen zijn, stel ze en misschien kan ik wat meer info geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Eichii op 17-12-2005 11:39 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 23:47
en als je hem in een externe behuizing doet en pas aansluit als je in windows zit?

• Eichii
razorhead schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:39:
en als je hem in een externe behuizing doet en pas aansluit als je in windows zit?
Hehe, vergeten te vertellen.

Als ik hem zo aansluit, wordt de schijf wel herkend, maar niet een schijfletter toegewezen.
Ook in schijfbeheer is hij niet te zien.

Verwijderd

Heb in een van de PCM's van de afgelopen 3 a 4 maanden gelezen dat sommige schijven te locken zijn in de firmware. Gewoon persoon vragen van wie de HDD is of hij het pw weet en anders de bouwer van het systeem vragen.

Deze lock wordt steeds meer toegepast en ondersteund door nieuwe hardware om gebruiker idee te geven dat zijn data veilig is als HDD gejat wordt :S .

Anders WD mailtje sturen of zij tool hebben om PW uit te zetten?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:46:

nofi, maar dat zou ik toch wel 8)7 vinden van WD als ze dat doen, dan kan elke grappemaker wel die passwords omzeilen...

OT: Denk eerlijk gezegt niet dat je dit hier mag vragen, omzeilen van beveiligingen.. zie ook Het algemeen beleid #security

Last.fm

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik ben een tijdje terug met de xbox bezig geweest... daar schijnt een locking methode gebruikt te worden. Mogelijk dezelfde

In het geval geval van de xbox is het een password dat gegenereerd wordt door 2 gegevens, het (serienummer?) van het moederbord en het (serienummer?) van de harde schijf.

Mijn enige mogelijkheid was de harde schijf aan het originele moederbord hangen en een tool draaien om te unlocken... (te vinden op xbox sites genaamd: hdlock hdunlock)

Dit is natuurlijk wel erg speculatief.

• Eichii
Ik weet dat paswoorden omzeilen niet mag, maar dit is een systeem geweest dat 2 jaar gewoon heeft gedraait.

Hoe er een beveiliging is ingeslopen weet ik niet, maar hij heeft er tig foto's op staan die hij graag wil backuppen/eventueel schijf formateren (als laatste optie)

p.s. als dit gesloten wordt heb ik begrip voor en leg ik mij erbij neer, maar een poging wagen mag altijd, toch ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Eichii op 17-12-2005 11:54 ]

Verwijderd

Deze lock wordt steeds meer toegepast en ondersteund door nieuwe hardware om gebruiker idee te geven dat zijn data veilig is als HDD gejat wordt :S
Dat is niet vreemd hoor.
Zonder wachtwoord kan je namelijk niets.
Dat is dus n,i,e,t en s oftwel: N-I-E-T-S

lowlevel format, diskpart, linux, partitionmagic etc etc halen niets uit op een gelockte schijf.
sommige schijven
Zeg maar gerust -bijna alle schijven- hoor :)
Kan je gerust doen maar dat hebben ze niet.

Bovendien: wat voor beveiliging zou dit zijn als WD je zo even een tooltje zou mailen?

@TS:
Je hebt minimaal het userpassword nodig, liever het masterpassword.
atapwd.exe kan je eventueel assisteren wanneer je over één van deze passwords beschikt.

Verwijderd

Lekkerbek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:51:
Ik ben een tijdje terug met de xbox bezig geweest... daar schijnt een locking methode gebruikt te worden. Mogelijk dezelfde

In het geval geval van de xbox is het een password dat gegenereerd wordt door 2 gegevens, het (serienummer?) van het moederbord en het (serienummer?) van de harde schijf.

Mijn enige mogelijkheid was de harde schijf aan het originele moederbord hangen en een tool draaien om te unlocken... (te vinden op xbox sites genaamd: hdlock hdunlock)

Dit is natuurlijk wel erg speculatief.
Er komt meer bij kijken behalve die 2 SN's (bv die mooie lange unieke HDD Key)

Die tooltjes die je noemt zijn niet voor de xbox maar voor de PC.

Het gaat inderdaad om hetzelfde locking principe.
Dat is gewoon een (niet verplicht) onderdeel van de ATA-Spec

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02-2025
atapwd.exe ... klopt

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:09

amd187

Ondertitel

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:53:
[...]

Dat is niet vreemd hoor.
Zonder wachtwoord kan je namelijk niets.
Dat is dus n,i,e,t en s oftwel: N-I-E-T-S

lowlevel format, diskpart, linux, partitionmagic etc etc halen niets uit op een gelockte schijf.
eh :? wat dacht je van andere firmware erop flashen, printplaat vervangen, platters in een andere schijf, opsturen naar een datarecoverybedrijf... de eerste 2 zijn makkelijk hoor

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer eens met knoppix

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
@dataghost , hoe wil je de firmware flashen als je geen toegang hebt tot de schijf :?

Platters in een andere schijf is ook nogal redelijk onmogelijk , want als je een hardeschijf opendraait , en er maar een paar stofjes op de leeskop komen kan je hem weggooien.
Ik d8 even de kap te vervangen met plexiglas...NIET DOEN!!!! (kans van 80% dat je HD sterft)

[ Voor 62% gewijzigd door Flapp op 17-12-2005 12:24 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Eichii
Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht hebt. Ik heb zelf nog een WD400 ergens liggen met gebroken platters, maar hoop ik een goede printplaat.

Bedankt in ieder geval voor de tips die hier voorbij zijn gekomen. (leesvoer, leesvoer en nog eens leesvoer)

Die atapwd.exe ben ik meerdere keren tegengekomen. Even verder onderzoeken hoe en wat ik het voor kan gebruiken.

Ik hou jullie op de hoogte!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

DataGhost

iPL dev

Flapietoetoe schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:23:
@dataghost , hoe wil je de firmware flashen als je geen toegang hebt tot de schijf :?

Platters in een andere schijf is ook nogal redelijk onmogelijk , want als je een hardeschijf opendraait , en er maar een paar stofjes op de leeskop komen kan je hem weggooien.
Ik d8 even de kap te vervangen met plexiglas...NIET DOEN!!!! (kans van 80% dat je HD sterft)
de firmware staat niet op de platters waar je geen toegang tot hebt? als de beveiligingsmethode alleen de data op de platters beschermt kan je gewoon flashen dus
platters in een andere schijf is perfect mogelijk hoor :) maar het printje overzetten is waarschijnlijk makkelijker

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42

_Ernst_

Mark It Zero!

DataGhost schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:36:
[...]

platters in een andere schijf is perfect mogelijk hoor :)
Maar niet voor de gemiddelde thuisgebruiker zonder geschikte apparatuur en dergelijke ;)

Print plaat overzetten zou je kunnen proberen, mits het exact hetzelfde type is (en dan nog heb je een kans dat het niet werkt..)

Last.fm

• Eichii
Nou, ben thuis en zie dat er toch wat verschillen zijn qua serial nummer enz enz...

Ik ga dit maandag uitproberen. (ben van opwinding de schjf op werk vergeten) *zucht*

Verwijderd

Ik heb dit geloof ik wel eens nagezocht in de IDE specs, en meen me te herinneren dat er wel een IDE commando is om een locked schijf compleet te herformatteren - hij gaat dan gewoon lekker 20x random data eroverheen pompen. Helaas ondersteunt geen enkele bios dit proces, wellicht dat het iemand lukt met wat electronica, of dat je zoiets met een USB > IDE adapter voor elkaar kunt krijgen.

• Eichii
Ah, vergeten dat het al dinsdag is, maar het is me gewoon gelukt.

Alle data is overgepompt (hoefde geeneens) en ik kan hem gewoon gebruiken.

Nu alles veilig is gesteld kan ik verder gaan met het slopen van die beveiliging. (plezier, geen slechte bedoelingen)

Verwijderd

En hoe heb je het nou precies gedaan??
Pagina: 1