Toon posts:

WinRoute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb momenteel één windowspctje met een internetverbinding, tot mijn spijt misschien, maargoed, het kan niet anders...
Nu wil ik daar WinRoute op zetten. Dus ik heb WinRoute Pro gedownload.
Maar hoe krijg ik nou voor elkaar dat 'ie alles wat op eth0 binnenkomt (192.168.1.1) naar buiten (ppp) stuurt. Het heeft ondersteuning voor NAT, ik zag al dat 'ie automatisch het IP van ppp0 doorgaf...

Het moet dus gewoon een router worden, geen proxy enzo. Ik heb al wat zitten proberen, maar het wil niet echt lukken.

Bedankt!

Janno

Verwijderd

Hmm... heb je bij de client wel de DNS nummers van je ISP in gevuld, en heb je wel bij default gateway (op de client dus) het IP van de server ingevuld??
Dan zou het het meestal moeten doen, heb geen ervaring met NAT met telefoon verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 21:23 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
Hmm... heb je bij de client wel de DNS nummers van je ISP in gevuld, en heb je wel bij default gateway (op de client dus) het IP van de server ingevuld??
Dan zou het het meestal moeten doen, heb geen ervaring met NAT met telefoon verbindingen.
Ja, de clients (linux en windows) staan ingesteld op 192.168.1.1 als gateway. NAT zou geen probleem moeten zijn, dat regeld 'ie zelf, het zit 'm in de IP-tables die ik moet instellen... ik heb keuzes als tabladen van Incoming en Outgoing..

Verwijderd

Topicstarter
Of is er misschien een beter proggie, ik zoek gewoon iets verschrikkelijk simpels, hij moet gewoon _alles_ wat binnenkomt op eth0 en wat het internet op wil, doorrouteren...

-- Janno (hopeloos?)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

MOGELIJK probleem (wil nogal eens voorkomen bij installeren van winroute): hij heeft problemen met de netwerkadapters en/of drivers.
Ff in netwerkomgeving van windows de netwerkadapters verwijderen en opnieuw installeren.
Verder op de netwerkkaart die aan de kabelmodem hangt NAT inschakelen.
Verder ff opletten dat de mailserver uitgeschakeld staat (bijzaak, maar wel een handige tip als je daar geen gebruik van wilt maken).
DNS en GATEWAY op de clientpc's instellen met het local ip van je server
Succes

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Hoi wfvn heb mijn password gevonden ;)
Maare nu ik hier toch reply. Dat $!@#$!@# winroute werkt niet op winME. Tips R welcome!!

• WFvN
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 21 januari 2001 14:20 schreef HitmanWVU het volgende:
Hoi wfvn heb mijn password gevonden ;)
Maare nu ik hier toch reply. Dat $!@#$!@# winroute werkt niet op winME. Tips R welcome!!
Yo WVU
Tip.... WinME:r ;)

Verwijderd

gewoon ff de handleiding op de www.winroute.org downen.

Hier staat alles HAARfijn uitgelegd

:)
Pagina: 1