Ik ben lekker bezig met xcomposite aan de praat te krijgen. Ik gebruik hiervoor Ubuntu 5.10 (Breezy) op een Centrino laptopje, met een ATi Radeon 9600 Mobile (M10) onder de klep.
Nadeel is dat het compleet crappy werkt. Volledige weergave van windows gaat over de pis.
Voorbeeldje (klikbaar):

Zoals je ziet gaat het nogal Stuk met hoofdletter S. Zodra ik xcompmgr weer kill doet alles het weer normaal.
Nu heb ik al een hoop uitgevogeld met behulp van de gentoo-wiki, maar nu kom ik dus hier op.
Hoe los ik dit nou op in Ubuntu?
Nadeel is dat het compleet crappy werkt. Volledige weergave van windows gaat over de pis.
Voorbeeldje (klikbaar):

Zoals je ziet gaat het nogal Stuk met hoofdletter S. Zodra ik xcompmgr weer kill doet alles het weer normaal.
Nu heb ik al een hoop uitgevogeld met behulp van de gentoo-wiki, maar nu kom ik dus hier op.
De issue die zij noemen lijkt mijn probleem te zijn; echter hun oplossing kan ik niks mee voor mijn gevoel. Ubuntu (en Debian) zijn gebouwd op het feit dat je eigenlijk niks compileert, maar gewoon lekker met pakketjes gaat shufflen. Ik zou dus niet weten waar ik een source voor metacity die compatible is met de rest vandaan zou moeten trekken, laat staan dat netjes en upgradable in het geheel te integreren.Metacity Issues
If you're noticing that metacity is not displaying the title bar and window borders correctly or if transparency is not working at all under metacity, try this:
Recompile metacity disabling rendering. To do this, open up your metacity ebuild and
look for the line :
G2CONF="${G2CONF} $(use_enable xinerama) --disable-compositor"
Then add --disable-render to it so it should look something like :
G2CONF="${G2CONF} $(use_enable xinerama) --disable-compositor --disable-render"
Hoe los ik dit nou op in Ubuntu?