[ubuntu] Xcomposite problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben lekker bezig met xcomposite aan de praat te krijgen. Ik gebruik hiervoor Ubuntu 5.10 (Breezy) op een Centrino laptopje, met een ATi Radeon 9600 Mobile (M10) onder de klep.

Nadeel is dat het compleet crappy werkt. Volledige weergave van windows gaat over de pis.

Voorbeeldje (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/got/brak-small.png

Zoals je ziet gaat het nogal Stuk met hoofdletter S. Zodra ik xcompmgr weer kill doet alles het weer normaal.

Nu heb ik al een hoop uitgevogeld met behulp van de gentoo-wiki, maar nu kom ik dus hier op.
Metacity Issues

If you're noticing that metacity is not displaying the title bar and window borders correctly or if transparency is not working at all under metacity, try this:

Recompile metacity disabling rendering. To do this, open up your metacity ebuild and

look for the line :

G2CONF="${G2CONF} $(use_enable xinerama) --disable-compositor"

Then add --disable-render to it so it should look something like :

G2CONF="${G2CONF} $(use_enable xinerama) --disable-compositor --disable-render"
De issue die zij noemen lijkt mijn probleem te zijn; echter hun oplossing kan ik niks mee voor mijn gevoel. Ubuntu (en Debian) zijn gebouwd op het feit dat je eigenlijk niks compileert, maar gewoon lekker met pakketjes gaat shufflen. Ik zou dus niet weten waar ik een source voor metacity die compatible is met de rest vandaan zou moeten trekken, laat staan dat netjes en upgradable in het geheel te integreren.

Hoe los ik dit nou op in Ubuntu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probeem zit hem in de Ati videoplank. Zover ik heb begrepen kunnen deze op dit moment niets met Composite in tegenstelling tot Nvidia kaarten. ;( En word dus alles door je cpu gedaan ipv van door je gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

xcompmgr is ook gewoon totaal niet stabiel... ik heb het nu ook draaien, met een nvidia kaart, dus opzich gaat dat wel goed. Maar regelmatig crashed mijn X gewoon.

Ik weet trouwens niet of je de -f of -F optie gebruikt? Want die zorgen bij mij voor de meeste problemen. De -cC gaat wel goed. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Ik kan me vergissen, maar via apt-get source kan je prima de brondcode van het pakket die ubuntu gebruikt downloaden om vervolgens het pakket zelf te kunnen bouwen.
Als je de bron uitgepakt hebt staat er wel een dir. debian met daarin bestandjes die gebruikt worden tijdens de compulitie (ik meen debian/rules).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
viper schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:53:
Ik kan me vergissen, maar via apt-get source kan je prima de brondcode van het pakket die ubuntu gebruikt downloaden om vervolgens het pakket zelf te kunnen bouwen.
Als je de bron uitgepakt hebt staat er wel een dir. debian met daarin bestandjes die gebruikt worden tijdens de compulitie (ik meen debian/rules).
cool, en die kan ik na aanpassing natuurlijk weer gewoon naar .deb omzetten. Wordt steeds uitdagender, vanavond eens mee spelen :)

overigens is dit al met een 'simpele' xcompmgr -c, simpelweg om te testen. Overigens zit het probleem dus in het opbouwen van het scherm: alles valt door elkaar heen en wil wel over elkaar maar toch weer ff niet. Zit hem zo te zien echt in die windowborders die stuk gaan trouwens. Ik ga dus vanavond die hack wel proberen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door HunterPro op 18-12-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Gebruik je trouwens DRI of de drivers van ATI zelf? Je zal even een paar weekjes moeten wachten op X.org 7.0 eigenlijk. Hierin zit EXA-support voor ATI-kaarten (ook voor R300 en groter) via DRI. Dit zou, als ik de mailinglists moet geloven, alle ATI-problemen met composite op moeten lossen.

Dit overigens terzijde, maar niet onbelangrijk. Composite is per definitie ver van stabiel. Ook op nvidia-kaarten heeft het de neiging artifacts te maken of gewoon te crashen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1