Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Door spam totaal niets meer kunnen doen

Pagina: 1
Acties:

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 16:12
Heb dus via een site spam opgelopen, denk voor het eerst in 3 jaar dat ik er er last van heb. Afijn, het was een flinke aanval. Sinds ik vanochtend mn pc heb opgestart kan ik niets meer! Ik kan niet meer op internet, ik kan niet meer op msn. Ondertussen wel óveral extra taakbalken en menuutjes enzo. Kan niet meer in mappen kijken, niet meer op internet.. dan krijg ik namelijk dat ene scherm dat er een fout is opgetreden (verzenden / niet verzenden). Heb ad-aware laten lopen, maar die kan het ook niet aan, die loopt gewoon vast na 80 gevonden objects. Spybot liep wel goed, maar die vond alleen wat cookies! wat een slecht programma zeg. Heb Kaspersky laten lopen, maar die stopt er ook meteen mee, loopt gewoon vast. Zit nu in veilige modus. Dan krijg ik ook wel errors, maar kan ik ze nog plat leggen, zonder dat het systeem het meteen helemaal opgeeft.

Ik heb echt geen idee hoe ik van deze spyware af moet komen. Heb de search gebruikt, FAQ gelezen, maar volgens mij is zo'n aanval wel uniek

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 21:00
Spam? Je bedoelt vast Spyware.

Heb je al je anti-virus en anti spyware progs (liefst meer dan 1) ge-update? Start dan eens Windows in veilige modus zonder netwerkmogelijkheden en (nadat je Systeemherstel hebt uitgezet natuurlijk :)

Laat alle programma's eens draaien, let op bijzondere processen die op de achtergrond lopen en verwijder twijfelachtige mappen in Program Files en Windows. Leeg ook je cache en tijdelijke bestanden.

Mocht je er niet uitkomen dan zou je een print van HijackThis kunnen posten.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
usgaap1976 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:28:
Mocht je er niet uitkomen dan zou je een print van HijackThis kunnen posten.
De log hier posten is wat gemakkelijker (misschien dat je dat ook bedoelde, maar bij een print kun je ook aan een printscreen denken ;)).

Verder wilde ik nog even paar aanvullingen doen bij je post:
Verder zou je ook nog MS AntiSpyware kunnen proberen of Hitmanpro als je gemakzuchtig bent.
En je tempfiles (en windows prefetch) leeggooien, dat kan bijv met CCleaner.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 21:00
Sassie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:35:
[...]

De log hier posten is wat gemakkelijker (misschien dat je dat ook bedoelde, maar bij een print kun je ook aan een printscreen denken ;)).
@Sassie, bedoelde ik ook, je hebt gelijk :9 .

Verwijderd

Probeer in veilige modus te starten en een virusscan te draaien.

Als ik het zo hoor begint jouw PC zodra die opstart gelijk met scannen, spammen of misschien zelfs wel een ddos. Ik zou even de kabel erut trekken in eerst proberen die virussen eraf te halen.

Mvg,
Jeroen de Graag - [url=]wijspammenniet.nl[/url]

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 17-12-2005 14:13 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:10:
Probeer in veilige modus te starten en een virusscan te draaien.

Als ik het zo hoor begint jouw PC zodra die opstart gelijk met scannen, spammen of misschien zelfs wel een ddos. Ik zou even de kabel erut trekken in eerst proberen die virussen eraf te halen.

Mvg,
Jeroen de Graag - [url=]wijspammenniet.nl[/url]
offtopic:
Wat bedoel je met een kabel eruit trekken?

Zoals meerdere al zeiden, draai een Anti-Spyware Programma zoals HitmanPro of die van Microsoft...
Verder zou je ook nog MS AntiSpyware kunnen proberen of Hitmanpro als je gemakzuchtig bent.
En je tempfiles (en windows prefetch) leeggooien, dat kan bijv met CCleaner.

[ Voor 24% gewijzigd door LuPo op 17-12-2005 14:18 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
LuPo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:16:
[...]

offtopic:
Wat bedoel je met een kabel eruit trekken?
Lijkt me dat 'ie de internet verbinding bedoeld.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

De beste anti spam programa en dat bedoel ik niet om te spammen is toch echt om Firefox te gaan gebruiken. Probeer diezelfde site eens voor de grap met firefox te openen, let maar op dat er geen spam op je pc komt.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:23:
De beste anti spam programa en dat bedoel ik niet om te spammen is toch echt om Firefox te gaan gebruiken. Probeer diezelfde site eens voor de grap met firefox te openen, let maar op dat er geen spam op je pc komt.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ten eerste heeft de TS daar nu niets aan (hij heeft het al geinstalleerd) en ten tweede is er wel degelijk spyware die ook via firefox binnen kan komen.

Het beste kan je Microsoft Anti Spyware downloaden en uitvoeren die haalt het grootste deel van de spyware eruit, met hijackthis kan je vervolgens nog nakijken wat er over is gebleven om dat dan handmatig te verwijderen. Gooi er naderhand nog een virusscanner overheen (AVG / Kaspersky / NOD) en je computer zou een heel eind gefixed moeten zijn.

Daarna kan je bijvoorbeeld Mozilla Firefox en Spyware blaster downloaden en installeren om besmettingen in de toekomst te voorkomen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1