Toon posts:

Waarom breedbeeld schermen voor notebook,s ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom zoveel notebook,s met breedbeeld worden gemaakt terwijl ik er alleen het nadeel erin zie.
Foto,s bekijken kun je bijvoorbeeld toch niet in breebeeld / internet site,s zijn er niet bestemd voor enz......
Ik gebruik zelf mijn notebook om te internetten en foto,s te bewerken en gebruik alleen beeldresolutie 1024-768.
Mijn beeldscherm is in de breedte 30 centimeter & hoogte 23 centimeter maar word niet echt breedbeeld gezien .
Waarom maken ze steeds meer breedbeeld schermen ??

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zodat je meerdere dingen naast elkaar kan doen... browser links, IM venstertjes rechts... dat soort dingen dus.

En voor 16:9 video kan het misschien wat fijner zijn.

C:\>_

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat mensen nu eenmaal breder zien dan 4:3. (Ook breder dan 16:9 btw maar 't is een compromis tussen breed en praktisch).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Omdat mensen denken dat een scherm beter is en groter als er breedbeeld bij staat?

offtopic:
Plz, doe iets aan je interpunctie :X

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Met een groter schem word de onderkant waar de hardware inzit ook groter, en kunnen ze meer kwijt, en hebben ze dus gelijk een excuus waarom de laptop zo breed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bigbadkip op 17-12-2005 00:12 ]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 09:18
Breedbeeld @ de laptop is juist ideaal
Msn kan open blijven staan en je kan gewoon browsen in een normale resolutie.
Ik zou niet meer terug willen naar een normale verhouding
Het werkt imho gewoon veel fijner.
Heb zelf een 12" breedbeeld scherm en vind het een stuk fijner dan mijn andere laptop (15" niet-breedbeeld)
Je hebt gewoon meer overzicht voor mijn gevoel

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je kunt de verhouding wel behouden maar dan word de laptop zo groot, 17" is er wel maar is gewoon lomp.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Video/DVD kijken is stukken mooier dan op een 4:3 beeldscherm. Veel games (ja er worden spellen gespeeld op laptops) ondersteunen breedbeeld en je gezichtveld word een stuk groter in de spellen wat alleen maar ten goede komt. Grafische programma's hebben meer oppervlakte om te werken (zeg maar een 4:3 veld in photoshop voor de foto en de rest eromheen zijn de opties, die dan perfect er naast passen (ook wel met resolutie te maken)). Niets word uit proportie gehaald en er past lekker veel naast elkaar.
Hmmm ik kan zelf alleen maar voordelen bedenken voor breedbeeld op je laptop (heb zelf een WSXGA+ scherm op men Asus M6Ne). Zelf ook direct voor men desktop een 20'' apple cinema widescreen gekocht. Ik wil niet meer terug op 4:3 :)

--

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik hoor dat zo vaak het vooroordeel van breedbeeldschermen maar volgensmij moet je er gewoon eens mee werken, ik kan zo een aantal voordelen noemen:

*je creeert een langere startbalk waar je meer vensters in kwijt kan
*messengers als msn, icq, trillian, etc, hebben in het hoofdscherm allemaal een langwerpig uiterlijk, ideaal dus om rechts in de hoek van je scherm te zetten.
*ontwerpprogramma's als photoshop, flash, paint shop pro, dreamweaver noem het allemaal maar op kunnen meer aan de zijkant kwijt, vaak kun je dit niet breder maken maar geeft je wel een breder veld.
*een smartbar, sidebar, plaatsen aan de rechterkant van je scherm?
*je kunt als je dit fijn vind meer ruimte in de hoogte geven, door je startbalk aan de zijkant te zetten,
onder houd je dan meer ruimte over, van de breedte gaat wel wat af maar dan hou je vaak nog net zoveel over als bij een normale verhouding scherm (1280x800 vs 1024x768bv), met als voordeel dus, meer vertikale ruimte.
*films, logisch dat het beter kijkt omdat alles zo'n beetje 16:9 is kwa videomatriaal.

enige minpunt die er is, heb het zelf op mijn desktop: gamen,
het is mogelijk om sommige spellen widescreen te spelen, andere kan het met een truukje,
maar het vergt een stuk meer van je videokaart.
Maargoed ik heb een 9800pro en een 1680x1050 scherm, dan is van 1024x768 met spelletjes naar die res zowiezo al een grote sprong.
maar ik kan het me voorstellen dat een laptop grafische adapter het fijner vind om bijvoorbeeld 1024x768 te draaien ipv 1280x800.
Alhoewel ik GTA san andreas heb gespeelt in widescreen en het is toch wel een hele apparte ervaring!

maargoed een laptop is imo in eerst instantie om op te werken :p

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 17-12-2005 02:55 ]

Pagina: 1