Toon posts:

Geen internet via vaste pc, wel draadloos

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een beetje hier rondgeneust, maar kom mijn probleem niet tegen
Ik heb direct-adsl dmv een speedtouch 716
2 vaste pc's , 1 laptop, 1 PS2
Op mijn laptop heb ik gewoon internet, evenals mijn 2e vaste pc,maar wat ik ook probeer, nadat ik mijn 1e vaste pc opnieuw had opgestart krijg ik geen internet meer hierop, ik kan gewoon pingen, als ik naar eigenschappen van mijn LAN-verbinding kijk zie ik dat mijn ontvangen pakketjes op 0 blijft staan
Modem al gereset, pc paar keer opnieuw opgestart, helpt niet, snap er niets meer van
Wie heeft er een oplossing ??

:|

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Je bedoelt dat je met je 1e vaste pc gewoon kan pingen naar zowel je modem als naar het ip van een website? Als dat het geval is zou je kunnen proberen om ip adressen + de dns servers aan je NIC toe te wijzen.

Bijvoorbeeld:
IP: 192.168.1.50 (maakt in princiepe niks uit als hij maar buiten dhcp rage van je 716 zit. Dhcp range van de 716 loopt van 192.168.1.64 tot 192.168.1.253)
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.254
voorkeurs dns: 195.121.1.34
alternatieve dns: 195.121.1.66

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie
vanmorgen opgestart en hij deed het weer, snap nog niet waarom

ik zal je posting meenemen voor als het in het vervolg nog eens gebeurt :)

Verwijderd

Op mijn Speedtouch heb ik 3 pc´s met een wireless verbinding en 1 via een lan kabel. Zodra ik één van de wireless pc´s opstart, is de pc die verbonden is met de lan kabel de netwerkverbinding kwijt. De status in het configuratie scherm voor het netwerk is vervolgens inactive voor deze pc. Ik moet vervolgens het modem opnieuw opstarten waarna alles weer normaal werkt. Is dit een probleem van de DHCP?
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben en is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:38:
Op mijn Speedtouch heb ik 3 pc´s met een wireless verbinding en 1 via een lan kabel. Zodra ik één van de wireless pc´s opstart, is de pc die verbonden is met de lan kabel de netwerkverbinding kwijt. De status in het configuratie scherm voor het netwerk is vervolgens inactive voor deze pc. Ik moet vervolgens het modem opnieuw opstarten waarna alles weer normaal werkt. Is dit een probleem van de DHCP?
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben en is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden.
schop.

Ik zit nu ook met dit probleem op mijn speedtouch 716. Zodra er een wireless client (laptop) bij komt heb ik op mijn wired pc geen internet meer. Opnieuw opstarten is dan het enige wat helpt, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik heb al gezocht, maar geen oplossing gevonden.

Ik had de nieuwste firmware en daar ging het mis mee, maar heb nu 5.4.0.14 en daar is het hetzelfde mee. Mijn 716 die ik hiervoor had (die was kapot gegaan) had de oude interface nog, en die had nooit een probleem hiermee. Als mensen die nog weten te vinden ( die werkte toen met .conf files) dan zou ik die wel willen hebben...alles beter dan dit steeds.

Mijn ip zijn allemaal static, met automatisch toewijzen heb ik hetzelfde probleem (firewalls staan overal uit ook in het modem). Nadat de verbinding weg is bij de normale pc kan ik ook niet meer pingen naar andere ip's bij 10.0.0.138 (gateway/modem ip) geeft ie een time-out en als ik hem opnieuw opstart zegt ie eerst dat 10.0.0.138 er niet is en dan een time-out en dan na 3 min een response....wat kan het zijn???

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• tymiek

tymiek

Niemand die een idee heeft, ik krijg namelijk het heen en weer van het telkens rebooten van dat ding...eigenlijk moeten ze verplicht de oude firmware beschikbaar maken voor dit soort dingen :P

• tymiek

tymiek

Mochten er mensen zijn met dit probleem volgens mij heb ik een oplossing.

Na vandaag de nieuwste firmware op de speedtouch te hebben gezet ben ik weer wat gaan kloten. Het is nog steeds zo dat als mijn laptop met WiFi online gaat dat alles uitvalt behalve de laptop. Met mijn PDA is dit niet zo, die kan gewoon wireless aanmelden en dan blijft mijn PC ook verbonden. Nu ben ik gaan kijken wat er precies gebeurt als ik WiFi aanzet, dit oa met pingen vanaf de vaste PC naar de 716 en mijn laptop. Bij een WiFi verbinding vallen ze beide weg (time-out). Ik dacht even kijken wat de ping doet als ik de Sygate personal firewall uitzet. Niets, maar bij het opnieuw uitproberen van uit/aanzetten van WiFi bleef mijn PC verbonden.

Ik ben toen verder gaan testen met de firewall. Als ik er rules aanzet, dan nog valt de verbinding weg. Ik kan alles opzetten voor modem/pc ook alles op ICMP maar geen resultaat. Firewall uit, dan werkt alles weer. (de firewall van de speedtouch heeft ook zowel aan als uit gestaan tijdens deze tests) Nu heb ik de laptop zonder firewall, maar mijn PC heeft deze nog wel (ook sygate). Als ik de pc uit en aanzet dan kan ik de laptop niet meer bereiken, maar de verbinding valt nergens weg. Met een andere firewall op de laptop (zonealarm) doet alles het ok (na instellen dat pingen mag).

Het probleem komt bij mij dus door een wireless device die gebruik maakt van een sygate personal firewall...mocht je dus een probleem hebben met de combi speedtouch 716/laptop wireless/wired valt dan uit, zet de sygate firewall helemaal uit op je wireless device en probeer het dan nog eens.

Misschien dat een bepaalde rule dit kan verhelpen, maar welke dat zou moeten zijn weet ik niet. Ik heb er al een paar aangezet (allow alles van modem/pc (alle applicaties ook allowed) en allow al het ICMP van laptop/PC). Ik werk nu gewoon met Zonealarm op de laptop en Sygate op mijn PC. Hopelijk help ik hier iemand mee :)

Pagina: 1