Toon posts:

IE werkt niet --> alles opent in firefox (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een beetje een vreemd probleem. Hoewel mijn default browser (uiteraard 8) ) firefox is, heb ik IE wel nodig in verband met mijn werk als web developer. [En M$S update once in a while].

Wat nu alleen het geval is, sinds een paar dagen kan ik niet meer met Internet Explorer browsen. Elke link die ik wil openen wordt in Firefox geladen. Dan heb ik het dus niet over links die ik aanklik (dat is logisch), maar links die ik rechtstreeks in IE tiep. Ik heb al een aantal verschillende dingen geprobeerd:
  • In adresbalk intypen -> open in firefox
  • In googlebar search intypen -> opent in firefox
  • Dingen uit mijn history aanklikken -> opent in firefox
  • File -> Open -> -> opent in firefox
  • In verkenner web-adres in typen -> opent in firefox
  • Microsoft update vanaf startmenu -> opent in firefox.
  • Bookmarks -> opent in firefox
Nu ik deze post aan het typen ben, bedenk ik me nog een andere mogelijkheid, namelijk
code:
1
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" "http://www.google.com"
en dat is dan ook meteen het enige dat werkt. Zolang ik links blijf volgen werkt het, maar ga ik dan weer dingen typen in de adresbalk gaat het weer naar firefox.

Ik heb ook geprobeerd bij 'Set Program Access and Defaults' IE als default weer te zetten, maar dan blijf ik met hetzelfde probleem zitten.

Iemand enig idee? Een aanknopingspunt zou kunnen zijn dat ik
  1. Opera 8.5 geinstalleerd heb in de tussentijd. Deze heb ik inmiddels verwijderd, maar geen sjoege.
  2. IEView geinstalleerd heb in de tussentijd, ook verwijderd, ook geen sjoege.
:? :? :? :?
Het bedrijf kort je af met MS

[ Voor 5% gewijzigd door pasta op 17-12-2005 13:54 ]

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ik heb precies hetzelfde probleem gehad, erg irritant... ik heb alles geprobeer maar wat voor mij de enige oplossing was, was het downloaden van een bestandje dat defaultbrowser.exe heet, hiermee kun je gemakkelijk je default browser wijzigen in IE. Zelf gebuik ik nu nog steeds FF maar voor bepaalde pagina's IE. De default browser wordt weer IE dus als FF weer vraagt om default browser te worden "nee " kiezen.

Succes

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ook makkelijk als je weet waar je het bestandje kunt vinden... ik heb gewoon gegoogled en kwam op deze site: http://windowsxp.mvps.org/defaultbrowser.htm
bijna helemaal onderaan staat de download link :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt (alvast). Ik heb het nog niet geprobeerd, want ik ben even niet in de gelegenheid om naar mijn windows-partitie te booten. Ik wilde alleen het topic (en mijn bedankje) niet zo 'koud' laten worden.

Ik zal het zeker gaan proberen, want dit is erg irritant.

• Jeeeroen
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Om maar geen nieuw topic te openen en dus te reageren op een oud topic: Ik heb nu ook last van exact dit probleem, nadat ik een standalone van Internet Explorer 7 bèta heb gedraaid (als in: de originele setup van MS.com iets aanpassen). Ik zou graag weer Internet Explorer 6 werkend hebben (voor zover je natuurlijk Internet Explorer "werkend" kunt krijgen).

Heeft iemand (al) een oplossing?
Pagina: 1