Wat is dat voor IEEE1394 gedoe van VIA?

Pagina: 1
Acties:

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Voor een kennis een PCtje gebouwd op basis van het MSI RS482M4-IL moederbord, met firewire want meneer wil met zijn digitale camcorder gaan spelen :P
Leuk ding geworden, iedereen blij, alleen die camcorder hè, niet aan de praat te krijgen. 3 dagen zitten klungelen met drivers en veel forums nagelezen, blijkt dat het heel vaak voorkomt dat de VIA firewire chipset 'niet goed' met diverse camera's overweg kan :( . Kaartje van 15 euro erin met TI-chipset en voila: camera draait als een zonnetje met Pinnacle Studio. 8)

Nu mijn vraag: iemand een idee waarom die bagger chip van VIA nog steeds door veel moederbord fabrikanten ingebouwd wordt, terwijl al een aantal jaren (!!!) bekend is dat deze 'soms' kuren vertoont met aan te koppelen apparatuur? 8)7

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Omdat deze hoogstwaarschijnlijk goedkoper is. Een aantal cent per moederbord kan veel schelen op jaarbasis en de problemen zijn misschien 'miniem' zodat slechts een beperkt aantal klanten er last van heeft.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:49

sphere

Debian abuser

Ik dacht begrepen te hebben dat ATI Radeon Xpress 200 chipset die erop geplakt zit ook niet echt volle zalen trok, en de goegemeente erg gelukkig is met nvidia's 6150 bordjes.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat het meestal wel goed gaat. Via is nu eenmaal niet altijd compatible. Als je dat weet, waarom koop je dan zo'n moederbord?

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ja, als je alles van tevoren weet O-)
Nu ik dit weet ga ik ook niet meer opletten of er wel/geen firewire op zit, koop als het nodig is wel zo'n kaartje los erbij ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
sphere schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:12:
Ik dacht begrepen te hebben dat ATI Radeon Xpress 200 chipset die erop geplakt zit ook niet echt volle zalen trok, en de goegemeente erg gelukkig is met nvidia's 6150 bordjes.
Dat ging over USB poorten die niet op de volle snelheid draaiden geloof ik. Of dit ondertussen opgelost is weet ik niet.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vroeger konden ze bij VIA al geen USB controllers maken. (in de tijd van kt133 enzo) Tegenwoordig wil het nog steeds niet lukken maar dan nu met IEE1394. Je snapt niet dat dat bedrijf zo lang kan overleven.

• Admiral Freebee
  • Niet online
little_soundman schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 01:33:
Vroeger konden ze bij VIA al geen USB controllers maken. (in de tijd van kt133 enzo) Tegenwoordig wil het nog steeds niet lukken maar dan nu met IEE1394. Je snapt niet dat dat bedrijf zo lang kan overleven.
Sja, goedkope chip(set)s hé. Zo heeft de familie PC hier ook een VIA chipset waarvan de S-ATA controller problemen heeft met S-ATA 300 schijven. Die worden simpelweg niet herkend en je moet ze handmatig op 150 zetten met behulp van een jumper. Normaal moet de chipset ze gewoon automatisch op 150 aansturen.

Ik heb toch dat moederbord gekocht ook al wist ik dat er in het verleden problemen waren met een aantal VIA chipsets. Maar aangezien het voor de familie PC was en die PC stabiel en goedkoop moest zijn was het voldoende. Voor de rest zijn er geen problemen mee :)

Ook heb ik een gewraakt KT133 bordje maar daar heb ik vreemd genoeg nooit problemen mee gehad. Dat was nog in de tijd dat ik net genoeg geld bij elkaar kon sparen voor een AMD XP 1700+ met 256MB SD-RAM :P

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
Sorry voor de kick, maar mijn probleem sluit hier wel bij aan. Ik ben nu ook gezegend met een firewirekaartje met VIA chip. Ik wil graag een kaartje met TI-chipset, maar waar haal ik die? Hoe weet ik welke merken TI-chips op hun kaart hebben?

Agree to disagree... | Sort that one out!

Pagina: 1