KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP

Pagina: 1
Acties:
  • 8.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:53

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een Speedtouch 716v5 en die heb ik aangesloten volgens onderstaande tekening natuurlijk met splitter en m.u.v. de fax en natuurlijk zijn de PC's aangesloten op de LAN poorten + wireless :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/interface/R533/HTML/User's%20Guides/ST716v6wlsip/graphics/ST716v5_phone_connections.gif

Nu maak ik voor VOIP gebruik van www.voipbuster.com wat goed werkt.

Echter werkt KPN nummermelding niet indien ik de telefoon (met nummermelding) aangesloten heb via het modem
Dit wil ik graag werkend krijgen!

Indien ik de telefoon (met nummermelding) rechtstreeks aansluit op de telefoonuitgang op de splitter dan werkt het wel.

Ik heb er al wat proberen te doen en denk dat de modem standaard op de VOIP lijn ingesteld staat d.m.v. een relais (hoor namelijk een duidelijke klik bij wisselen) en omdat de telefoon die op de 716v5 aangesloten is later reageert dan de telefoons die direct na de splitter is aangesloten en voor de ST 716v5 zitten.

Is er een manier om de modem standaard op de KPN (PSTN) lijn ingesteld te zetten. Dus eigenlijk net andersom dan de modem nu ingesteld staat.
Liefst zo dat ik *01* ervoor moet zetten om VOIP te kunnen gebruiken.

Andere soortgelijke oplossingen zijn natuurlijk welkom, dan kan ik altijd kijken of ik er wat mee kan.

Ik hoop dat bovenstaande mogelijk is. Ik heb al via telnet dingen geprobeerd zonder succes. Trouwens wel weer andere dingen werkend gekregen wat niet standaard werkte :)

Iemand een oplossing voor bovenstaand probleem?

- Update betreffende *01* activeren --
Trouwens om *01* te kunnen gebruiken moet je het volgende doen in een telnetsessie
(een telnetsessie start je standaard op met het commanda telnet 192.168.1.254 in "Start" -> "Uitvoeren"en dan je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren)

voice services provision type=forcedFXO
voice services activate type=forcedFXO

Vervolgens als je bovenstaande hebt gedaan kunt je doormiddel van *01*[nummer] via je vaste lijn bellen gebruik je *01* niet dan gebruik je de VOIP lijn (wat ik eigenlijk liever andersom heb zie KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP)

Als je wilt dat de 716v5 automatisch op je PSTN lijn terugvalt indien VOIP niet werkt dan moet je het volgende commando uitvoeren!

voice config autofxo=enabled

[ Voor 47% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Ik heb vanavond nog wat dingen gedaan echter zonder succes :(

Morgen is er weer een dag :)

[ Voor 136% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 11:36

CodeIT

Code IT

Ik heb idd hetzelfde probleem. Sinds gisteren heb ik een inbound nummer van Voipbuster gekregen, maar als ik hier naar toe bel krijg ik geen nummerweergave te zien. Niet op de telefoon en niet op de telephony logs.
Met oproepen via PSTN is sowieso niets te zien in de logs.
Ik heb al gezocht naar tooltjes die de 716 via Telnet configureren, maar tot nog toe zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Trouwens als ik via telnet het volgende commando geef: voice config autofxo=enabled
En daarna via de webinterface van de Speedtouch 716v5 de Telephony service disable, dan werkt nummerherkenning wel maar dan ben ik uiteraard niet bereikbaar op mijn Voipbusternummer :(

En moet ik de service eerst inscakelen voordat ik via VB bel anders gaat het weer via mijn vaste nummer :(

Dus het is echt een kwestie van te laat omschakelen bij het modem naar de vaste lijn als daar een telefoontje op binnen komt.

Er moet toch een manier zijn om standaard met je vaste lijn te kunnen bellen en eventueel met *01* dan via VOIP (dat heb ik trouwens de startpost mee uitgebreid :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Blijkbaar schakelt hij om op het moment dat hij een belsignaal detecteert op de KPN lijn. En dan is het nummerweergave signaal al geweest en komst dus nooit bij je toestel uit.

Jammer, maar helaas.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 01:47:
Blijkbaar schakelt hij om op het moment dat hij een belsignaal detecteert op de KPN lijn. En dan is het nummerweergave signaal al geweest en komst dus nooit bij je toestel uit.

Jammer, maar helaas.
Inderdaad dat had ik in de startpost ook gezet. Maar er moet toch wel een manier zijn om het modem standaard ingeschakeld te krijgen op de KPN lijn i.p.v. VOIP.
Dus net andersom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Als je VoIP via de webinterface op disabled zet, dan werkt nummerweergave wel.

Dus ik zet VoIP nu steeds uit en zet het pas aan als ik weer via VoIP ga bellen. Dat is makkelijker dan steeds de stekkertjes omwisselen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yosemite op 17-12-2005 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Yosemite schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 02:21:
Als je VoIP via de webinterface op disabled zet, dan werkt nummerweergave wel.

Dus ik zet VoIP nu steeds uit en zet het pas aan als ik weer via VoIP ga bellen. Dat is makkelijker dan steeds de stekkertjes omwisselen.
Ja dat doe ik nu ook steeds, maar ik heb ook een Voipbusternummer waar ik eventueel op bereikbaar wil zijn en natuurlijk is het zo een beetje onhandig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Stuur die gasten van speedtouch/thomson een mailtje, denk dat ze dat met een nieuwe firmware wel kunnen oplossen.

Ik heb hetzelfde gedaan om meerdere accounts te kunnen gebruiken en als reply kreeg ik te horen dat alle verzoeken van klanten naar de firmware makers gaan. Hij verwachtte dus ook dat bij een volgende firmware meerdere accounts gebruikt kunnen worden (heb het dan over meer dan 1 SIP account, waarschijnlijk een tweede voor poort2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Ik denk niet dat dit zo makkelijk op te lossen is... Ze zouden dan namelijk de lijn moeten laten reageren op een polariteitswissel (wat wel meer kan zijn dan nummerweergave), maar ik weet niet eens zeker of de polariteit op alle centrales wordt omgewisseld voordat de nummerweergave wordt verzonden.

Of ze zouden hem moeten laten reageren op een bepaalde toon, de nummerweergave uitlezen, en weer overnieuw maken en doorzenden (want nadat de goede toon is gedetecteerd is het al te laat om het relais om te zetten, denk ik). Zouden ze dit er wel voor over hebben, voor een nummerweergavetechniek die maar in enkele landen wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 13:31
Hier kan je een telefoon switch vinden die wel nummer weergave heeft.
en deze zet ook de KPN line ingesprek tijdens voIP/voDSL gesprekken
telefoonswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
om eerlijk te zijn heb ik er niet veel verstand van, maar het zal toch wel mogelijk zijn om softwarematig bij een inkomend gesprek op de PSTN poort de VOIP gedeelte tijdelijk uit te schakelen (zoals jullie dat nu handmatig doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
VIC_TOR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:32:
Stuur die gasten van speedtouch/thomson een mailtje, denk dat ze dat met een nieuwe firmware wel kunnen oplossen.

Ik heb hetzelfde gedaan om meerdere accounts te kunnen gebruiken en als reply kreeg ik te horen dat alle verzoeken van klanten naar de firmware makers gaan. Hij verwachtte dus ook dat bij een volgende firmware meerdere accounts gebruikt kunnen worden (heb het dan over meer dan 1 SIP account, waarschijnlijk een tweede voor poort2).
Ik heb ze in ieder geval ook een mail gestuurd, wacht nog op reactie :)
Anoniem: 143386 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:49:
Ik denk niet dat dit zo makkelijk op te lossen is... Ze zouden dan namelijk de lijn moeten laten reageren op een polariteitswissel (wat wel meer kan zijn dan nummerweergave), maar ik weet niet eens zeker of de polariteit op alle centrales wordt omgewisseld voordat de nummerweergave wordt verzonden.

Of ze zouden hem moeten laten reageren op een bepaalde toon, de nummerweergave uitlezen, en weer overnieuw maken en doorzenden (want nadat de goede toon is gedetecteerd is het al te laat om het relais om te zetten, denk ik). Zouden ze dit er wel voor over hebben, voor een nummerweergavetechniek die maar in enkele landen wordt gebruikt?
Het lijkt me dat dit wel softwarematig op te lossen is eigenlijk. Ik heb namelijk liever nummermelding op mijn KPN lijn werkende dan via VOIP (dat is dan eventueel weer een uitdaging voor later :) )
hidden schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:04:
Hier kan je een telefoon switch vinden die wel nummer weergave heeft.
en deze zet ook de KPN line ingesprek tijdens voIP/voDSL gesprekken
telefoonswitch
Eens even kijken :)

EDIT:
Liefst probeer ik het eerst softwarematig op te lossen. Voordat ik moet gaan solderen en € 35,- gaan uitgeven. ;)
VIC_TOR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:10:
om eerlijk te zijn heb ik er niet veel verstand van, maar het zal toch wel mogelijk zijn om softwarematig bij een inkomend gesprek op de PSTN poort de VOIP gedeelte tijdelijk uit te schakelen (zoals jullie dat nu handmatig doen)?
Dat denk ik dus ook :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
hier staat ook wat info over de 716G en 716v5 voor mensen die het gemist hebben :

716G icm voip loopt vaak vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Als je met het VoipBuster programmaatje naar een KPN aansluiting belt, dan verschijnt mijn VoipBuster nummer netjes op diegene z'n nummermelder. Bel ik via mijn ST716v5 dan wordt er geen nummer meegezonden en ziet degene die ik bel een onbekend/prive nummer op z'n nummermelder.

Zou het nummer meesturen op de ST716v5 ook nog aan de praat te krijgen zijn. Ik hou niet zo van dat anonieme gebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Yosemite schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:03:
Als je met het VoipBuster programmaatje naar een KPN aansluiting belt, dan verschijnt mijn VoipBuster nummer netjes op diegene z'n nummermelder. Bel ik via mijn ST716v5 dan wordt er geen nummer meegezonden en ziet degene die ik bel een onbekend/prive nummer op z'n nummermelder.

Zou het nummer meesturen op de ST716v5 ook nog aan de praat te krijgen zijn. Ik hou niet zo van dat anonieme gebel.
Bij mijn werkt het gewoon!

Vanavond even testen, ik dacht even aan iets anders 8)7

[ Voor 246% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Yosemite schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:03:

dat het niet werkt kan ook nog te maken hebben met je instellingen die jij gebruikt en vergeet niet dat ze ermee bezig zijn.

als je bv connectionserver.voipbuster.com gebruikt moet het nummer mee worden gezonden, maar gebruik je net als ik bv stun.voipbuster.com (die andere vond ik iets minder in kwaliteit) dan is het anoniem.

een tip voor iedereen met de 716v5: val die gasten bij speedtouch gewoon lastig met verzoeken, als we dat allemaal doen dan moeten ze wel snel met die nieuwe firmware komen. Zelf wil ik eigenlijk dus 2 verschillende nummers van voipbuster gebruiken, of 2 verschillende VOIP providers. Mijn verzoek is doorgegeven aan de technische dienst dus nu maar afwachten wat de toekomst ons brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
VIC_TOR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:03:
[...]

dat het niet werkt kan ook nog te maken hebben met je instellingen die jij gebruikt en vergeet niet dat ze ermee bezig zijn.

als je bv connectionserver.voipbuster.com gebruikt moet het nummer mee worden gezonden, maar gebruik je net als ik bv stun.voipbuster.com (die andere vond ik iets minder in kwaliteit) dan is het anoniem.
Zo heb ik het dus ook, nog één keer de instellingen daarvoor (via webinterface http://192.168.1.254 ):

Toolbox -> Telephone -> Add
Telephony Identity

SIP URI: [gebruikersnaam]
Username: [gebruikersnaam]
Password: [wachtwoord]
Confirm Password: [wachtwoord]
Port: [zelf kiezen]

-> Apply

Toolbox -> Telephone -> Expert Configure
Service Configuration

Registrar: stun.voipbuster.com
Registrar Port: 5060
Proxy: connectionserver.voipbuster.com
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600

-> Apply
een tip voor iedereen met de 716v5: val die gasten bij speedtouch gewoon lastig met verzoeken, als we dat allemaal doen dan moeten ze wel snel met die nieuwe firmware komen. Zelf wil ik eigenlijk dus 2 verschillende nummers van voipbuster gebruiken, of 2 verschillende VOIP providers. Mijn verzoek is doorgegeven aan de technische dienst dus nu maar afwachten wat de toekomst ons brengt.
Gaat al goed, er hebben inmiddels al meerdere mensen een formulier ingevuld op: http://www.speedtouch.com/userform.htm wat ik op GoT gelezen heb :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Voor diegene die Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP niet volgen
Anoniem: 163446 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:39:
Sinds een tijdje heb ik ook een 716v5.
Hier ook problemen met nummerherkenning van een binnenkomend KPN gesprek.
Wat ik zover heb kunnen achterhalen komt dit doordat KPN het nummer verstuurd voor het eerste bel signaal. De speedtouch 716v5 gebrukt echter het belsignaal detectie om het relais om te schakelen. Het meegezonden nummer is dan al weg !!
Ik hen een mail gestuurd naar Speedtouch maar hier nog geen antwoord op gekregen. :Z

Wat betreft het dialplan heb ik al wel e.e.a. uitgezocht, zie hieronder:

dialplan add prefix=4 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=6 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=0031575 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

De 1e regel zet 0031575 voor mijn lokale nummers. (0575 is mijn kengetal)
De 2e regel zet 0031 voor alle nummers met een 0 beginnen.
De 3e regel gebruik ik om d.m.v. een # de FXO poort te kiezen.
Dailplannen moest ik handmatig via het menu invoeren dan werkte het (ik gebruik trouwens nu het # en 0 dailplan)

Nu nog een manier om standaard de KPN lijn te gebruiken en als je een telefoonnummer draait wat begint met een 0 de VOIP lijn dat werkt nu dus half om half.

Want als ik de VOIP service via de webinterface op disabled zet dan komt de nummerweergave correct door, maar dan werkt het dailplan 0 niet omdat de service gedisabled is. Dus nu zou ik het op de één of andere manier zo willen instellen dat als dailplan 0 gebruikt wordt de VOIP service ingeschakeld wordt. Dan zit ik al een stuk in de betere richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
VIC_TOR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:03:
Inderdaad dan wordt het nummer wel meegezonden. Cool 8)

Ik kreeg van de week bij connectionserver.voipbuster.com steeds een (soort van) ingesprektoon, en ben toen overgestapt op stun.voipbuster.com. Toen ik van de week mijn Voip-in nummer kreeg had ik het niet meer met connectionserver.voipbuster.com geprobeerd.

Wat ik bij die stun server wel weer grappig vind is dat je een mooie Engelse stem krijgt te horen die aangeeft of het een gratis of betaalt nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163446

Wat betreft het omschakelen m.b.v. het dialplan automatisch op de FXO poort heb ik het volgende geconstateerd:

De speedtouch schakelt bij het herkennen van de digit (ingesteld in het dialplan) direct zijn relais om naar de FXO poort. Tijdens het omschakelen van het relais komen de rest van de digits van het nummer, waarbij er een aantal verloren gaan. En het nummer dus niet klopt. Hierdoor werkt dit alleen goed als je een digit in het dialplan zet waarmee de FXO poort gekozen wordt, en dat daarna via een aparte string het nummer gestuurd wordt, (relais heeft dan de tijd om om te schakelen)
Eigenlijk zou Speedtouch dit zo moeten aanpassen dat wanneer er omgeschakeld moet worden naar de FXO poort dat dan de resterende volgende digits vastgehouden worden, en pas verstuurd worden wanneer het relais werkelijk om is.

Een ander fenomeen wat ik ook geconstateerd heb is dat het lijkt alsof het af en toe wel werkt. Dit komt m.i. doordat wanneer er in de string een digit zit die het relais doet omschaklen naar de FXO poort dat het relais een beplaade tijd in deze stand blijft staan. Wordt nu tijdens deze periode een nummer string verstuurd, dan gaat deze correct naar de KPN lijn.

Dit zijn m.i. items die speedtouch in zijn firmware kan aanpassen !!

Ik werk trouwns ook nog met een Sipura SPA3000, deze heeft al deze problemen niet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Ik kom nu weer iets raars tegen Ik heb standaard VOIP in mijn 716v5 nu uit staan (service disabled)

Daarna getest en KPN nummermelding werkt omdat het relais dan standaard op de KPN (PSTN) lijn staat.

Echter nu heb ik het al een paar keer meegemaakt als mensen bellen de nummermelding er toch weer niet erdoor heen komt, terwijl VOIP nog gewoon uit staat :(

[ Voor 6% gewijzigd door Gaitman op 18-12-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Ik heb het net nog eens uitgebreid getest en het blijkt nu ineens helemaal niet meer te werken. Het werkt nu alleen als ik de 716v5 er tussen uit haal.

Meer mensen hier last van?

UPDATE 13:54:
Het bleek op de één of andere manier aan mijn telfoonkabel te liggen die aan mijn vaste toestel zat :X

Maar de situatie zoals in de openingspost werkt nog steeds niet!

[ Voor 41% gewijzigd door Gaitman op 18-12-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik zag net het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/interface/R533/HTML/User's%20Guides/ST716v6wlsip/graphics/Assign_phone_numbers.gif

Dat van dei multiple identities heb ik niet op mijn webinterface, maar ik kan wel meerdere nummers invoeren (helaas werkt enkel de eerste)

Is dit een nieuwe firmware of zo? Ik heb 5.3.2.6 en ik dacht dat dat de laatste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
VIC_TOR schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:59:
Ik zag net het volgende:

[afbeelding]

Dat van dei multiple identities heb ik niet op mijn webinterface, maar ik kan wel meerdere nummers invoeren (helaas werkt enkel de eerste)

Is dit een nieuwe firmware of zo? Ik heb 5.3.2.6 en ik dacht dat dat de laatste was.
Ik zie wel meer dingen in de on-line handleiding die niet aanwezig zijn of standaard aan staan.

Diverse services kun je d.m.v. telnet b.v. activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
het gebruik van meerdere nummers op 1 poort heb ik ook niet in de CLI teruggevonden en ik weet dan ook niet waarom je volgens de guide tot aan 3 per poort kunt gebruiken. Je kan namelijk niet kiezen met welke je wil bellen dus pakt hij de eerste in de lijst. Ik blijf hopen dat het bij een volgende firmware allemaal in orde is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Ik heb van de SpeedTouch helpdesk te horen gekregen dat het in een volgende firmware release opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hebben ze ook nog een indicatie gegeven over de datum wanneer die vrij zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Nee, ze hebben in de e-mail helaas geen datum aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Yosemite op 28-12-2005 21:22 ]

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11
3. De nummerweergave van mijn vaste lijn werkt niet meer wanneer ik een telefoon op mijn Speedtouch 716 aansluit.

Dit wordt veroorzaakt door een fout in de huidige firmware van de Speedtouch 716. XS4ALL verwacht dat dit in een van de volgende firmware updates verholpen zal zijn.
Indien u in het bezit bent van een aparte nummermelder, kunt u deze tussen de Speedtouch 716 en splitter plaatsen om toch nummerweergave te behouden

http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/voip_faq.html#3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138951

Ja ja er is een nieuwe firmware,en die is te downloaden op:
http://www.webblernet.nl/download/ST716v5_R540B.zip
Er in zetten met de upgradewizzard
Vernieuwingen die ik zo gezien heb is een adresbook
bepaalde commando`s via de webinterface kunnen gedeactiveerd worden en geactiveerd
verder kun je de naam van de provider plaatsen plus je toegewezen telefoonnr zodat je die niet vergeet.En er zullen nog wel wat meer nieuwigheden zijn.Heb dit via het adslforum gevonden.
Kreeg wel via de upgradewizzard aan het eind dat het toestel niet reageerde maar was wel gewoon geupgrade en ook mijn config was weer netjes teruggezet. en het internet en alles liep gelijk weer.
Heb niks opnieuw hoeven instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op site http://www.speedtouchpart...anaccessproduct.php?id=47
staan de nieuwe manuals voor v 5.4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nummerherkenning vanaf PSTN lijn werkt met versie 5.4.0 nog steeds niet. (Getest op county settings Nederland, ETSI en sweden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:47
Ik heb last van een ander vervelend probleem.

Als er een inkomend telefoontje op de PSTN poort (dus KPN lijn) binnenkomt crasht de modem (rode lampje gaat aan en de verschillende groene leds gaan aan en uit) en reset/start opnieuw op, op het moment dat het gesprek wordt beeindigd.

Heeft iemand anders dit ook? of weet hier een oplossing voor?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ook de 716v5(WL) in gebruik genomen bij familie en doet het prima: behalve die lifeln nummerherkenning dus! Ik baal hiervan aangezien zij veel waarde hechten aan die nummerherkenning en nu dus niet de voip mogelijkheden willen gebruiken omdat nummerherkenning dus niet meer werkt daarna.

Helemaal jammer dat gerbern hier meldt dat het in de nieuwe firmware OOK niet opgelost is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 01-04 11:24
VIC_TOR schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:32:

Maar dit kan toch al gewoon ??

Gewoon bij het 1e account selecteren Port 1 en voila je kan een 2e account aanmaken voor poort 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Laatst online: 14-11-2024
Volgens mij kan ik wel meerdere accounts gebruiken, mits ze van één en dezelfde provider zijn. Dit is echter niet voldoende.

Ik zou graag willen werken met minimaal twee verschillende providers. Laten we zeggen Voicedata.nl en XS4All (de experimentele omgeving). Dat lijkt vooralsnog niet mogelijk, of zie ik iets over het hoofd? Ik zou daarvoor meerdere proxies en registrars in moeten kunnen vullen.

Edgar

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
edgarv schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:57:
Volgens mij kan ik wel meerdere accounts gebruiken, mits ze van één en dezelfde provider zijn. Dit is echter niet voldoende.

Ik zou graag willen werken met minimaal twee verschillende providers. Laten we zeggen Voicedata.nl en XS4All (de experimentele omgeving). Dat lijkt vooralsnog niet mogelijk, of zie ik iets over het hoofd? Ik zou daarvoor meerdere proxies en registrars in moeten kunnen vullen.
Graag niet je naam eronder zetten, het is geen email!

De Speedtouch kan maar één serie servers hebben dus kan je maar bij één provider VoIP gebruiken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Laatst online: 09-02 19:46
Anoniem: 138951 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:37:
Ja ja er is een nieuwe firmware,en die is te downloaden op:
http://www.webblernet.nl/download/ST716v5_R540B.zip
Er in zetten met de upgradewizzard
Deze is neem ik aan voor het analoge model ? Is de ISDN versie ook beschikbaar ?
Ik meen dat de 5.4.0 een wat uitgebreidere firewall heeft, en dat zou handig zijn...

Groeten,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
Gisteren ook 5.4.0.11 geinstalleerd van bovenstaande link. Upgraden ging prima (beter dan verwacht ;)) maar ook daarna inderdaad: geen nummerherkenning.. Verder zit er nu een adresboek in (nuttig? geen idee) en wat kleine aanpassingen. Verder niets spannends dacht ik zo.

Ik wil die *##%*$#($ nummerherkenning! Gisteren dus ook maar meteen een klacht ingediend daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
Als ik het goed begrijp, werkt de nummerweergave voor VOIP-nummers met FSK. KPN gebruikt voor zijn nummerweergave DTMF, het modem herkent dit signaal niet en om deze reden werkt nummerweergave via het modem niet. :(

Misschien is het wel te simpel gesteld, maar als je een DTMF-FSK convertor tussen de lijn zet vòòr de modem, is dan het probleem opgelost? Mits natuurlijk je telefoon FSK-nummerweergave ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Chris27 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:51:
Als ik het goed begrijp, werkt de nummerweergave voor VOIP-nummers met FSK. KPN gebruikt voor zijn nummerweergave DTMF, het modem herkent dit signaal niet en om deze reden werkt nummerweergave via het modem niet. :(

Misschien is het wel te simpel gesteld, maar als je een DTMF-FSK convertor tussen de lijn zet vòòr de modem, is dan het probleem opgelost? Mits natuurlijk je telefoon FSK-nummerweergave ondersteunt...
Dat zou juist prima kunnen werken! Mits het zo gaat:

[Iemand belt]
- DTMF-nummerweergave wordt opgenomen door convertor
- De telefoon gaat 1x over
- Het modem verbindt de lifeline direct door met de telefoon
- Convertor stuurt FSK signaal
- Telefoon pikt het signaal op
- Jij blij en ingelicht over het nummer van de bellende partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Met betrekking tot dit nummerweergaveprobleem is eerder ook al eens gesproken over deze switch. Heeft iemand met deze switch of met de bovengenoemde convertor ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Dit bericht lees ik op het forum van de bedenker van "de switch":

DTMF tonen worden voor het belsignaal uit gestuurd. De modems 'vertalen' alleen het belsignaal naar een electrische puls zonder enige andere modulatie door te geven. Dus als KPN FSK signalen zou leveren komen deze ook niet door het modem heen zolang het telefoontoestel niet is opgenomen! Pas na opname wordt de lijn daadwerkelijk doorgegeven. Vandaar de print die ik heb gebouwd die wèl het complete signaal om het modem heen voert. Als de KPN lijn FSK zou leveren zou na het opnemen het telefoonnummer alsnog in het display verschijnen, bij DTMF niet.

Het modem zou 'DTMF Detection and Generation' moeten ondersteunen en dat doet het volgens mij niet. Dus toch maar het soldeerboutje hanteren en zelf iets proberen? In ieder geval lijkt me de suggestie van de omvormer niet de oplossing, als ik alles zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De speedtouch support wel DTMF generation zie http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet716_716g.pdf

Het probleem is volgens mij dat hij alleen met het schakelen naar de KPN lijn als je gebeld wordt deze DTMF tonen verloren gaan. Hoe voipbuster de nummerweergave (FSK/DTMF) verstuurd weet ik niet, maar vanaf de modem naar de telefoon wordt dit als het goed is bepaald door de country instelling. Dus als je kiest voor netherlands wordt het als DTMF verstuurd naar je telefoon.

Edit: Ik had ook nog gehoopt dat met de E versie van 5.4 het zou werken, maar dit gaf geen verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 15-02-2006 17:23 ]

☻/
/▌
/ \

Anoniem: 168720

Kixtart schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:40:

Edit: Ik had ook nog gehoopt dat met de E versie van 5.4 het zou werken, maar dit gaf geen verschil.
Zie dat er een kleine update voor R5.4 is verschenen (5.4.0.14): http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R540E_sip.exe

Heb er 5.4.0 opstaan, hopelijk toch weer geen hele nieuwe config nodig?...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Anoniem: 168720 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:50:
[...]

Zie dat er een kleine update voor R5.4 is verschenen (5.4.0.14): http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R540E_sip.exe

Heb er 5.4.0 opstaan, hopelijk toch weer geen hele nieuwe config nodig?...
Foutje van speedtouch nl denk ik, want dit is versie 5.4.0.15. Die E staat bij speedtouch voor een hexidecimale waarde. Ik ga even testen of deze beter is dan de E versie die ik heb (zal wel niet)
Edit: Bij het updaten zie ik nu ook .14 staan :? . Misschien de D versie of dat er een speciale nl update is.

Laat maar, ik ben stom. E is natuurlijk 14 in hex }:O

Reactie op hieronder: Op een of andere forum stond ook dat posofmodify met 0 niet meer werkt (i.s.m. remdigits 0) Beetje vreemd eigenlijk.

Hex gedoe kwam ik al achter ja

[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 16-02-2006 15:12 ]

☻/
/▌
/ \

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 22:48
Helaas moet je opnieuw configureren na 540E. Ik had 540B (5.4.0.11). Bij de dialplannen ben ik naar mijn idee een kleine wijziging tegengekomen. Ik weet dit echter niet helemaal zeker, omdat ik mijn oude dialplannen niet had opgeschreven. Ik dacht dat ik bij de vorige firmware het volgende dialplan had:

dialplan add prefix=5 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=7 maximumdigits=7 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert=003110 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Dat pakte hij met de nieuwe firmware niet. Door nu posofmodify=1 neer te zetten werkt de boel weer als vanouds. :)

-edit 2-
Dank je voor de extra info over posofmodify. Blijkt mijn grijze massa toch nog dingen te kunnen onthouden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door griphin op 16-02-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
@griphin: werkt je callerid via de lifeln (incoming) nu wel dan? want daar gaat het topic over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 22:48
Zoals je ziet reageerde ik op de vraag of er een nieuwe configuratie nodig was na upgrade.
Ik heb een telefoon zonder nummerweergave, dus ik heb sowieso geen nummer in mijn scherm staan. Ik denk dat deze informatie voor andere mensen die dit wel hebben wel belangrijk is. Misschien willen ze niet upgraden om te kijken of het nu wel werkt, als ze hun modem/router opnieuw moeten configureren.
Omdat ik een dialplan onder configuratie vindt vallen, heb ik hier ook meteen melding van gemaakt voor de mensen die zich wel aan een upgrade wagen.

[ Voor 57% gewijzigd door griphin op 17-02-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Is een Artech 2-lijns switch niets om dit probleem te omzeilen?

Je sluit de KPN lijn aan op poort 2, de VOIP lijn op poort 1. Komt er nu telefoon binnen op de KPN lijn, dan werkt nummerherkenning (DTMF werkt nl. alleen op poort 2 van de switch)

Bellen gaat dan standaard via lijn 1, tenzij je #0 voor je nummer draait.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168720

[quote]Jiriki schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:43:
Is een Artech 2-lijns switch niets om dit probleem te omzeilen?

Klinkt interessant!
Zou dan voor 49 Euri werken http://www.callvoip.nl/product_info.php?products_id=110 ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

triet schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:57:
@griphin: werkt je callerid via de lifeln (incoming) nu wel dan? want daar gaat het topic over :)
De speedtouch support wel DTMF generation zie http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet716_716g.pdf

Het probleem is volgens mij dat hij alleen met het schakelen naar de KPN lijn als je gebeld wordt deze DTMF tonen verloren gaan. Hoe voipbuster de nummerweergave (FSK/DTMF) verstuurd weet ik niet, maar vanaf de modem naar de telefoon wordt dit als het goed is bepaald door de country instelling. Dus als je kiest voor netherlands wordt het als DTMF verstuurd naar je telefoon.

Vooral die laatste zin dus, die stond er al voordat jij jou reactie poste. :*)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik kreeg net antwoord dat ze enkele van mijn vragen/suggesties voor het modem hebben doorgestuurd naar de technische ontwikkelingsafdeling...

echter.. kreeg ik al wel antwoord op mijn vraag of voicemail ooit zal gaan werken..
Het antwoord zal velen hier niet bevredigen:
Ik weet echter dat de nummer herkenning nooit kan werken op dit model, want de omschakeling tussen VOIP en PSTN is een fysieke omschakeling (de klik die U daarbij hoort), dus de informatie voor nummerherkenning gaat hierbij verloren.

Met vriendelijke groet,
*****hier stond een naam, maar vind het niet gepast die te vermelden *****
SpeedTouch Helpdesk
Product Support Specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

sun.dace schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:24:
Ik kreeg net antwoord dat ze enkele van mijn vragen/suggesties voor het modem hebben doorgestuurd naar de technische ontwikkelingsafdeling...

echter.. kreeg ik al wel antwoord op mijn vraag of voicemail ooit zal gaan werken..
Het antwoord zal velen hier niet bevredigen:

[...]
Ik heb eigenlijk dan liever dat de telefoon standaard op kpn staat ingesteld en je met * kunt schakelen (of misschien met een dialplan) naar VOIP. Zo hou je gewoon iig je nummerweergave.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179819

Sinds dit weekend ben ik ook in het bezit van de 716WL, en natuurlijk werkt ook bij mij de nummerherkenning niet wanneer ik gebeld wordt op de KPN-lijn. Nu heb ik ondertussen aardig wat zitten lezen, maar ben nog zeker niet thuis in dit modem. Wel heb ik ondertussen wat vragen:

Zou het mogelijk zijn om de VOIP-service op het moment dat je gaat bellen automatisch te (laten) enabelen en na het gesprek automatisch weer te (laten) disabelen?

Ik zag dat scripts in firmware 6.1.7.2 in ieder geval mogelijk zijn (weet iemand de syntax?) en wellicht is in een script i.c.m. een dialplan de service te enabelen, dan het nummer te bellen en als laatste te disabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Is er al iemand die nummerweergave via de KPN-lijn aan de gang heeft gekregen.
Ben sinds kort ook in het bezit van de 716v5, maar mis de nummer-weergave wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:10:
Ben sinds kort ook in het bezit van de 716v5, maar mis de nummer-weergave wel...
Hier helaas nog niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:10:
Ik heb zelf geen nummerweergave (waarom moet je daarvoor betalen bij de kpn?)Maar volgens mij kan nummerweergave nooit werken bij een 716 omdat de kpn DTMF gebruikt die voor het belsignaal gestuurd wordt. En de 716 kan hiermee niet omgaan.

De enige oplossing is volgens mij om een DTMF FSK omvormer tussen de kpn lijn en de 716 in te zetten. Je telefoon moet dan natuurlijk wel weer FSK aankunnen.

http://www.limacom.nl/dec...eledtmffskconvem3000.html
of
http://www.eijlander.nl/article.php?group=255&id=251306

heeft iemand dit al eens getest?

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 03-08-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe bedoel je nog niet? Het gaat met de 716v5 nooit werken omdat de hardware het niet ondersteunt. Wat pacificocean zegt is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Leuke vraag is of dit bij de nieuwe 780 wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113735

pacificocean schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:31:
[...]

De enige oplossing is volgens mij om een DTMF FSK omvormer tussen de kpn lijn en de 716 in te zetten. Je telefoon moet dan natuurlijk wel weer FSK aankunnen.
De andere oplossing is dat de KPN ook FSK gaat ondersteunen. Lijkt me veruit de simpelste en meest logische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Anoniem: 113735 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:59:
[...]

De andere oplossing is dat de KPN ook FSK gaat ondersteunen. Lijkt me veruit de simpelste en meest logische oplossing.
Maar of KPN dat ook vindt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een aantal mensen van de KPN storingsdienst vindt het inderdaad ook, maar zij kunnen er niets aan veranderen. Ik heb zojuist een paar uur met verschillende medewerkers van de storingsdienst gesproken. Het kostte enige moeite om de eerste lijns medewerker uit te leggen wat er aan de hand was en ook de tweede lijns medewerker vond het behoorlijk complex. Maar uiteindelijk hadden ze haarfijn door wat het probleem was en ook wat de meest logische oplossing zou zijn. Maar dit valt buiten hun mogelijkheden en de enige oplossing is dit te laten escaleren tot een officiele klacht. Deze kun je gewoon via Mijn KPN via email sturen. Omdat de storingsdienst nog helemaal niet op de hoogte was van deze vraag - ze erkenden dat ze veel volkomen nieuwe vragen ontvingen door de Experiabox en de SpeedTouch inzake VOIP - lijkt het me helemaal niet zo'n gek idee dat meer mensen deze vraag naar de KPN sturen. Ik heb als email gestuurd:
Ik heb bij de KPN een PSTN (analoge) lijn met nummerweergave, en ik heb ADSL afgenomen bij een dochter onderneming van KPN, te weten XS4All. Dit is jaren geleden aangesloten en werkt prima. Ik heb onlangs gebruik gemaakt van de VOIP actie en ben daardoor in bezit gekomen van de de SpeedTouch 716. Ik heb mijn PSTN telefoonlijn hierop in het modem geprikt en mijn telefoontoestellen aangesloten op de hiervoor aangewezen poorten van het modem. Ik kan nu uitbellen via zowel mijn VOIP als mijn analoge telefoonlijn. Ontvangen van gesprekken via VOIP en via de analoge lijn verloopt ook zonder problemen.

Toch constateer ik een probleem. De nummerweergave via VOIP werkt naar behoren maar de nummerweergave via de analoge lijn werkt niet. Om te ontdekken waar het probleem ligt, heb ik eerst gecontroleerd of de nummerweergave op de analoge lijn nog functioneert: ik heb hierop een nummermelder geplaatst op de analoge lijn. Deze geeft het bellende nummer correct weer. Er wordt dus nummerweergave informatie gestuurd door de KPN centrale.

Het probleem ligt kennelijk bij het Speedtouch modem. Ik heb hierop enig nader onderzoek gedaan. Het door de KPN uitgestuurde nummerweergave signaal is overeenkomstig het DTMF protocol. Dit betekent dat de nummerweergave wordt uitgestuurd voorafgaand aan het eerste ringsignaal. Het modem luistert echter standaard naar het VOIP kanaal en pas op het moment dat er een ringsignaal wordt ontvangen, schakelt het modem om naar de analoge lijn. De nummerweergave informatie gaat hierdoor dus verloren. Zou de nummerweergave worden gestuurd tussen bv. het eerste en het tweede ringsignaal, dan zou deze wel worden gelezen door het modem. Het internationaal veel breder ondersteunde FSK protocol werkt op deze wijze. Een oplossing is dan ook om een DTMF naar FSK omzetter te plaatsen op de analoge lijn. Dit blijkt, volgens verslagen op Internet, in de praktijk te werken. Maar dit is feitelijk een lapmiddel voor dit probleem, een probleem dat bij de meeste buitenlandse telefoniebedrijven niet optreedt daar zij wel het FSK protocol ondersteunen.

De enige juiste oplossing is volgens mij dan ook dat de KPN het FSK signaal aanbiedt. Maar omdat het DTMF signaal toch ook zekere voordelen biedt boven het FSK signaal lijkt het me zinnig dat de KPN klant zelf een keuze kan maken voor het gewenste nummerweergave signaal: DTMF dan wel FSK. Een van uw tweede lijn medewerkers van uw storingsdienst kwam met de magistrale oplossing: dit kan via Mijn KPN. Hij ging er even aan voorbij dat hier sprake is van een SpeedTouch en niet met de Experiabox maar hij heeft wel een zeer sterk punt: de klant de keuze geven via Mijn KPN lijkt het meest logisch.

Uw storingsdienst kan mij niet verder helpen maar begrijpt en erkent het probleem. Zij adviseren mij deze vraag te escaleren tot een klacht. Ik betaal momenteel voor de nummerweergave service waar ik weinig aan heb. Ik heb apparatuur aangeschaft welke geleverd is door de KPN waarbij ik er van uit ga dat deze apparatuur bij uitstek geschikt is voor de KPN diensten. Mijn klacht is dan ook dat ik apparatuur en diensten heb aangeschaft bij de KPN waarbij achteraf blijkt dat een van deze diensten niet correct kan functioneren omdat de KPN gebruik maakt van het DTMF protocol voor nummerweergave. Ik verzoek de KPN dan ook om, eventueel optionele, ondersteuning van het FSK protocol voor nummerweergave in overweging te nemen. Ik stel mijn setup gaarne ter beschikking voor eventuele proefopstellingen.
Neem het niet klakkeloos over maar schrijf jouw bericht gewoon in je eigen woorden. Dat heeft de meeste waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwachte invoering door de KPN medio 2010. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 113735 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:55:
[...]

Een aantal mensen van de KPN storingsdienst vindt het inderdaad ook, maar zij kunnen er niets aan veranderen. Ik heb zojuist een paar uur met verschillende medewerkers van de storingsdienst gesproken. Het kostte enige moeite om de eerste lijns medewerker uit te leggen wat er aan de hand was en ook de tweede lijns medewerker vond het behoorlijk complex. Maar uiteindelijk hadden ze haarfijn door wat het probleem was en ook wat de meest logische oplossing zou zijn. Maar dit valt buiten hun mogelijkheden en de enige oplossing is dit te laten escaleren tot een officiele klacht. Deze kun je gewoon via Mijn KPN via email sturen. Omdat de storingsdienst nog helemaal niet op de hoogte was van deze vraag - ze erkenden dat ze veel volkomen nieuwe vragen ontvingen door de Experiabox en de SpeedTouch inzake VOIP - lijkt het me helemaal niet zo'n gek idee dat meer mensen deze vraag naar de KPN sturen. Ik heb als email gestuurd:

[...]

Neem het niet klakkeloos over maar schrijf jouw bericht gewoon in je eigen woorden. Dat heeft de meeste waarde.
Goede actie, nog wel een kleine tip: Hoe korter je mail/brief, hoe beter. Ik vrees dat deze namelijk maar half of niet gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De brief is keurig gelezen hoor, door de KPN. Ben ook teruggebeld door iemand. Het probleem is ge-escaleerd maar daarna werd het stil... vandaag maar eens er achter aan gebeld.

Rare weirdo aan de lijn gekregen, vond het kennelijk een te moeilijk probleem en heeft me doorgeschakeld naar de verkoop. Verkoop heeft me daarna weer achteraan de wachtrij gezet van de storingsdienst. Nu een medewerker gekregen die het probleem wel begreep en kende maar niets kon doen. Hij heeft geprobeerd me door te zetten naar de ADSL helpdesk maar gaf zelf al aan dat er (hij zei het een stuk netter): een aantal enorme kneuzen zitten die stug vol zullen houden dat ik het modem moet resetten. Hij slaagde er niet in om een goed persoon te vinden bij de ADSL helpdesk....

Hij heeft hierna nogmaals het dossier bekeken en had eigenlijk maar één opmerking: de KPN zal nooit vanwege 1 persoon een protocol wijziging doorvoeren, ook niet als optie. Pas als er veel meer mensen zijn die een brief sturen naar de KPN, dan zal de KPN dit gaan overwegen. Dus aan iedereen de dringende oproep: schrijf je klacht naar de KPN!

Overigens, met de Experia box heeft de KPN dit probleem al opgelost, daar wordt gebruik gemaakt van FSK in plaats van DTMF... Het kan dus wel!

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 113735 op 04-09-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Als InternetPlusBellen (ExperiaBox) inderdaad gebruik maakt van FSK dan verklaart dat wellicht waarom sommige nummers half doorkomen, bijv: 0123456789 komt door als 023456789 of 012345679. Dit is overigens de laatste tijd wel verbeterd maar wil nog wel eens voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
[...]

Ik heb zelf geen nummerweergave (waarom moet je daarvoor betalen bij de kpn?)Maar volgens mij kan nummerweergave nooit werken bij een 716 omdat de kpn DTMF gebruikt die voor het belsignaal gestuurd wordt. En de 716 kan hiermee niet omgaan.

of

Ben dus ook nog steeds beniewd naar bovenstaande "oplossing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Toch ook nog maar even in dit topic

Ik heb deze week een Speedtouch 780 aangeschaft (via marktplaats)

Ik heb vanavond de Speedtouch 780 aangesloten en kan inderdaard bevestigen dat bij dit model zowel de VoIP als de KPN weergave allebei correct werken (firmware 6.1.7.2)

Mijn Speedtouch 716v5 ligt nu in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200988

Denk je dat de 780 het nieuwe standaard modem wordt ten koste van de 716?

Ik heb net een nieuw gratis modem besteld dmv een contractverlenging en zal natuurlijk weer net de laatste 716 uit het magazijn zijn....
Beetje eigen schuld ook.. ik heb nergens de garantie gezien welk type modem je krijgt in zulk geval,
enkel globale specs (54wlan, 4-ports, voip-ready of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Anoniem: 200988 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:29:
Denk je dat de 780 het nieuwe standaard modem wordt ten koste van de 716?
Ja, in ieder geval bij XS4all maar dat kan nog wel even duren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Ze mogen toch al een tijdje niet meer verkocht worden, wegens ROHS regulering? Lijkt me dat de voorraad niet zo lang volhoud. Op de ADSL support pagina van KPN staat de 780 er ook al bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Anoniem: 18507 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:13:
Ze mogen toch al een tijdje niet meer verkocht worden, wegens ROHS regulering? Lijkt me dat de voorraad niet zo lang volhoud. Op de ADSL support pagina van KPN staat de 780 er ook al bij
Wel verkocht, niet meer geproduceerd cq. ingevoerd worden. Het zou ondertussen goed kunnen dat de 'oude' voorraad op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:00
[...]

of

Heeft iemand al eens getest of zo'n DTMF-FSK omvormer werkt om dit probleem op te lossen?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Heeft iemand een idee of zo'n DTMF-FSK omvormer het nummerweergave probleem gaat oplossen?
Ik wil er wel eentje kopen, maar dat kan alleen online dus ik wil eigenlijk wel eerst weten of 't wel zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Ik had bijna zo'n omvormer besteld bij Limacom, maar heb 't toch maar eerst even aan de helpdesk gevraagd of het wel zou gaan werken.
Volgens de Limacom helpdesk gaat het echter niet werken, waarom is me na hun uitleg nog steeds niet duidelijk...
Ik zal de mailwisseling hieronder plakken, wellicht heeft iemand hier iets aan of kan iemand het verhaal van Limacom bevestigen dan wel ontkennen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Geachte Hr Exar

Het probleem zit hem in het modem.
En zijn verschillende protocollen welke gebruikt worden.Etsi, belcore ed.
DTMF en FSK wordt direct mee gezonden echter onze ervaring is dat hier een aantal milliseconden tussen
kan zitten bij de verschillende netwerk aanbieders.
De converter is speciaal voor de Dect basisstations bedoeld.

Met vr gr

Limacom

-----Oorspronkelijk bericht-----
    Van: Exar
    Verzonden: dinsdag 1 mei 2007 13:57
    Aan: Lim@com
    Onderwerp: RE: EM3100

Beste Limacom helpdesk,

Bedankt voor uw antwoord. Weet u ook waarom het geen oplossing is? Klopt het dan niet dat de nummerweergave info na het belsignaal komt bij FSK in tegenstelling tot DTMF? Of is er iets met de EM3100 waardoor dit niet gaat helpen? Is er dan wellicht een andere oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groet,
    Exar

From: Helpdesk@limacom.nl
        To: exar
        Subject: RE: EM3100
        Date: Tue, 1 May 2007 13:13:02 +0200

Geachte hr Exar

Helaas is er voor uw geen oplossing middels de EM3100.

Met Vr gr

Limacom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330245

Ik heb hetzelfde probleem met een Thomsom TG712. (Online Internet & Bellen)

Alles werkt, behalve de nummerweergave van de KPN-lijn. Die houdt ermee op, zogauw het modem wordt ingeschakeld.

Ik heb contact gehad met Thomson (Speedtouch) en die gaven mij een oplossing via telnet.
Helaas heeft Online haar eigen software geinstalleerd en is de benodigde telnet-sessie niet uit te voeren.
Pagina: 1