Hoi!
Ik denk dat m'n topic hier wel hoort, aangezien het meer te maken heeft met XML en Javascript dan met (X)HMTL.
Ik verklaar mezelf nader: ik heb een XML file gecreert en dat via een XSL stylesheet in een beetje leuke vorm omgezet, met tabellen. In mijn stylesheet kan ik via:
mijn tabellen sorteren op welke xml attribuut dan ook.
Om verschillende sorteringen te maken heb ik dan gewoon drie verschillende XSL's gemaakt.
Oké so far so good.
Nu het echte probleem!
Ik wil via een (X)HTML pagina mijn xml bestand binnenladen. Je moet zelf de sortering kunnen kiezen dmv 3 knoppen. Sortering op naam, studentnummer of op jaar. Dit heb ik gedaan met code van w3schools (http://www.w3schools.com/xsl/xsl_client.asp) dmv Javascript. Het gaat over deze code:
Maaar: als ik op een knop klikt opent hij mijn XML bestand niet! Hij opent mijn XSL-stylesheet maar zonder z'n inhoud!
Wie helpt mij uit de brand?
Zoeken op internet levert mij niet zoveel op, ook weet ik nog niet zo goed waar ik op moet zoeken, aangezien het allemaal vrij nieuw is voor me... Overigens werkt mijn XML bestand op en top samen met z'n stylesjeet.
Stukje code uit XML:
Ik denk dat m'n topic hier wel hoort, aangezien het meer te maken heeft met XML en Javascript dan met (X)HMTL.
Ik verklaar mezelf nader: ik heb een XML file gecreert en dat via een XSL stylesheet in een beetje leuke vorm omgezet, met tabellen. In mijn stylesheet kan ik via:
code:
1
| <xsl:apply-templates select="khbo/persoon" order-by="naam"/> |
mijn tabellen sorteren op welke xml attribuut dan ook.
Om verschillende sorteringen te maken heb ik dan gewoon drie verschillende XSL's gemaakt.
Oké so far so good.
Nu het echte probleem!
Ik wil via een (X)HTML pagina mijn xml bestand binnenladen. Je moet zelf de sortering kunnen kiezen dmv 3 knoppen. Sortering op naam, studentnummer of op jaar. Dit heb ik gedaan met code van w3schools (http://www.w3schools.com/xsl/xsl_client.asp) dmv Javascript. Het gaat over deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <script language="JavaScript">
var xml = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
var xsl = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
xml.async = false
xsl.async = false
//xml.load("opleiding.xml")
function OpNaam()
{
xml.load("opleiding.xml")
xsl.load("opnaam.xsl")
//document.all.infoTabel.innerHTML = (xml.transformNode(xsl))
document.write(xml.transformNode(xsl))
}
function OpNummer()
{
xsl.load("opleiding.xsl")
}
function OpJaar()
{
xsl.load("opjaar.xsl")
}
</script> |
Maaar: als ik op een knop klikt opent hij mijn XML bestand niet! Hij opent mijn XSL-stylesheet maar zonder z'n inhoud!
Wie helpt mij uit de brand?
Zoeken op internet levert mij niet zoveel op, ook weet ik nog niet zo goed waar ik op moet zoeken, aangezien het allemaal vrij nieuw is voor me... Overigens werkt mijn XML bestand op en top samen met z'n stylesjeet.
Stukje code uit XML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="opleiding.xsl"?> -->
<!DOCTYPE khbo [
<!ELEMENT khbo (persoon+)>
<!ELEMENT persoon (naam, geboortedatum?, functie?, studentnummer, opleiding?, opleidingsjaar?)>
<!ELEMENT naam (#PCDATA)>
<!ELEMENT geboortedatum (#PCDATA)>
<!ELEMENT studentnummer (#PCDATA)>
<!ELEMENT opleiding (#PCDATA)>
<!ELEMENT opleidingsjaar (#PCDATA)>
]>
<khbo>
<persoon>
<naam>Ricardo Cloninger</naam>
<geboortedatum>26/2/1988</geboortedatum>
<functie>Student</functie>
<studentnummer>01</studentnummer>
<opleiding>Elektronica - ICT</opleiding>
<opleidingsjaar>1</opleidingsjaar>
</persoon>
<!-- uiteraard nog meer mensen gedefinieed, mmar voor dit voorbeeld niet nodig -->
</khbo> |