Speed-Link Medusa 5.1 Surround - terugsturen?

Pagina: 1
Acties:

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Onlangs heb ik een Speed-Link Medusa 5.1 Surround headset gekocht. Wat me direct opviel was dat het volume van een van de boxjes (rechts, front) veel harder is dan die aan de andere kant. Ik heb dit een paar dagen getest en ik ben er vrijwel zeker van dat dit aan de headset ligt (die box dan).

Is het nu slim om dit terug te sturen, want voor 69 euro's kan je tenminste verwachten dat de boxen hetzelfde klinken lijkt me. En als ik dit dan terug kan sturen, hoe moet ik dit dan doen en wat moet ik erbij zetten? 8)7

Verwijderd

hoi

Toevallig heb ik gister ook de medusa headset gekocht en bij mij is de linker front speaker luider dan de rechtse (bij mn oude surround setje is R/L wel gelijk). We hebben beide hetzelfde prob dus. Daarnaast is een van de meegeleverde kabels kapot, dus ik stuur em morgen weer terug.

Het viel mij ook op dat geluid door de rear speakers in de koptelefoon niet worden "ondersteund" door de subwoofer, dit het geval wel is bij de front speakers die met veel meer bass geluid geven. Heb jij dat ook?

Ik zou hem terugsturen, 70 euro is niet nix, en ongelijk geluid rechts/links vind ik erg irri.

btw besteld bij conrad/ :/

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 03:28

Infernis

Psychotic Weaboo

Gebruik dit setje nu al een tijdje. Ik hoop dat je de versie hebt met amplifier, niet die met USB, want die zijn echt verschrikkelijk vergeleken met die met amplifier.

Klinkt misschien wel dom, maar altijd checken of je geluidsaanpassing op de kabel zelf allemaal gelijk staan. :) (USB versie heeft dit niet)

Alle aansluitingen eens dubbelchecken en testen met een AC3 testvideo die al je kanalen eens overloopt. (vind je wel via google als je ac3 of dolby digital test invoert). Normaal zit er ook wel een gelijkaardige test in het controlepaneel van je geluidskaart.

Er zitten subwoofers in de headset. Dus daar alleen mag subgeluid uitkomen. Standaard in de headset zijn de sub & center channels reversed, wat betekend als je geluidskaart deze niet reversed je de extender cables moet gebruiken om sub & center te reversen. (hopelijk duidelijk, wat lastig om uit te leggen :p). Raadpleeg daarvoor de manuals van de headset en je geluidskaart.

M'n eerste headset is gesneuveld. Heb overlaatst een addon set bestelt ter vervanging, was gelijk ook een nieuwer model, en werkt perfect.