Toon posts:

[Firefox] vreet geheugen in win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriendin van me eindelijk zover gekregen dat ze firefox gebruikt op haar win2000 bakje, in verband met de sites die ze bezoekt en de rotzooi die ze met iexplore per ongeluk binnenhaalde enzo.

Ze was altijd al wat sceptisch over open source, maar nu firefox ineens (reden onbekend, niet geupdate ofzo) enorm veel geheugen begint te gebruiken, is haar idee over open source alleen maar bevestigd: Iets wat gratis is kan nooit echt goed zijn. Vervelend, maar bij mij werkt dezelfde versie onder zowel linux als win2000(binnen vmware onder linux) perfect. Geen geheugenproblemen.

Het probleem gaat als volgt. Je start firefox op, eerste 5 minuten gaat het aardig, dan gaat het geheugen opeten, niet alleen als je tabbladen sluit dat dat geheugen niet vrijkomt, maar ook als ze firefox open laat staan, gaan de resources erg omhoog. Niet site-afhankelijk trouwens, ook alleen met google.com open doet-ie het. Op een gegeven moment is de 196MB fysiek + 300MB swapgeheugen op, en krijgt ze de geheugen-vol waarschuwing.

Geupgrade naar versie 1.5, hielp niet. Iemand gaf me de tip om browser.cache.memory.capacity te limiteren op een fixed aantal MB, hielp niet.

Wie weet hier een oplossing voor (behalve een andere browser nemen dan) ?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:13

DefLite

Why so serious?

er is een versie 1.7 probeer die eens

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
och even een hitman pro draaien voor spyware???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Little_captain schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:46:
waar dan?
http://www.mozilla.org/download.html
ik kan 'm niet vinden.

Ik heb onlangs naar 1.5 geupgrade en heb het geheugen-probleem juist sinds ik op 1.5 ben overgegaan. Ook zit er een rare bug in waarbij ik niet op de tabbladen kan klikken die zich heel af en toe voor doet en zonder duidelijke aanleiding. CTRL+TAB werkt dan overigens nog wel.

Als iemand anders nog goeie tips heeft hou ik me (ook) aanbevolen

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Het geheugen probleem is eigenlijk, niet echt opgelost. Ik heb nog heel vaak dat het geheugen oploopt tot honderden mb's. FF houdt gewoon alle programma's in het geheugen die nodig waren voor iets (lijkt het tenminste: als java nodig is, wordt +- de java-hoeveelheid aan geheugen ingeladen. hetzelfde geldt voor m'n pdf reader).
En afgezien van dat, iedere keer als er ook maar iets gebeurd op een pagina (javascript tellertje bv), gaat het geheugen omhoog. (in geval van dat javascript tellertje, met een halve mb).
Iets is er dus niet helemaal goed met dat geheugenbeheer van FF........

Copy.com

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 18:53
Little_captain schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:46:
Denk dat ie FF 1.07 bedoelt of Mozilla 1.7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor extensies zijn allemaal geinstalleerd?

Ik kwam toevallig deze twee artikelen tegen:
FireFox 1.5 Using Too Much Resources?
Reducing memory usage (Firefox)

[ Voor 79% gewijzigd door BtM909 op 19-12-2005 17:39 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:37
Idd extensies, die worden niet door Mozilla gemaakt maar door vrijwilligers, wat inhoud dat het soms een beetje stroef loopt/niet compatible is met elkaar.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• marty
ik zal binnekort eens kijken wat ie in safe-mode doet.

ik heb overigens de volgende extenties geinstalleerd:
DOM Inspector 1.8
Talkback 1.5
IE View 1.2.7
History Menu 0.44
Edit CSS 0.3.3 (die niet meer werkt onder FF 1.5 :()
wmlbrowser 0.6.9.2
Mouse Guestures 1.0.4

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is een bekend probleem met FF. word aan gewerkt heb ik ergens gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is toch raar. Ik bedoel ik had er zelf nooit last van, maar dit is wel erg afschrikwekkend voor een populaire browser als firefox, en voor de open source software i.h.a.! Ik bedoel je hebt (als je last hebt van die bug) dus niets aan zo'n browser. Leuk al die extratjes, fantastisch, maar die bug moet m.i. gewoon prioriteit nr. 1 worden !

just my 2 cents..

• marty
Het valt mij eerlijk gezegd ook een beetje tegen van FF .. maarja, misschien dat ze het snel oplossen.
Ik hoop het maar .. want ik las een tijdje geleden dat er een soortgelijke bug in de Apple-versie zit:
nieuws: Firefox-gebruikers klagen over problemen
en daar zijn ze dus niet al te snel mee.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:40:
Maar dat is toch raar. Ik bedoel ik had er zelf nooit last van, maar dit is wel erg afschrikwekkend voor een populaire browser als firefox, en voor de open source software i.h.a.! Ik bedoel je hebt (als je last hebt van die bug) dus niets aan zo'n browser. Leuk al die extratjes, fantastisch, maar die bug moet m.i. gewoon prioriteit nr. 1 worden !

just my 2 cents..
Je weet toch niet wat de roadmap is ;)

Ik las ergens dat dit pas gefixed wordt in 2.0.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
En ik las ergens dat de huidige nightlies al beter zijn qua memory. Dus wat is 't nou..... zucht. Blijf het ook een irritant iets vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 20-12-2005 17:21 ]

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Misschien mis ik iets maar ik gebruik ook mozilla firefox. En ik heb "maar" versie 1.0.7 Bedoelen jullie deze ook of is dit totaal iets anders.

Sorrie voor (misschien) de noob vraag.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Fireman schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:28:
Misschien mis ik iets maar ik gebruik ook mozilla firefox. En ik heb "maar" versie 1.0.7 Bedoelen jullie deze ook of is dit totaal iets anders.

Sorrie voor (misschien) de noob vraag.
1.0.7 is al een tijdje uit (in FF termen dan ;)), inmiddels is ook 1.5 uit van Firefox (wat als het ware de vervanger gaat worden van Mozilla 1.7)

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

BtM909 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:47:
[...]

1.0.7 is al een tijdje uit (in FF termen dan ;)), inmiddels is ook 1.5 uit van Firefox (wat als het ware de vervanger gaat worden van Mozilla 1.7)
Dan is die update vanuit mozilla firefox zelf ook niet echt uptodate. Want als ik op het knopje druk van; kijken voor laatste update, dan geeft hij aan dat er geen update's zijn.

Maar je geeft nu zelf aan dat 1.5 de opvolger van 1.7 gaat worden. Je zou bijna zeggen anders om.

Of is het alleen mozilla geworden of alleen firefox? Ik heb boven in mijn scherm mozilla firefox staan. Wat en welke is dan de best hier in?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1