MSN webcam-snelheid limiteren

Pagina: 1
Acties:

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024
Zoals iedereen wel weet, zitten we hier in België geplaagd met limieten. Bij Telenet is dat 1.5Gb/maand upload. Nu is er op dat abonnement een upload-snelheid van 192Kbit/sec, waardoor je na 22 uur webcammen al aan je limiet zit. De gemiddelde webcam-puber zal wel weten dat dat makkelijk gehaald wordt ;-).

Kan de snelheid waarmee MSN webcam-beelden over het internet stuurt worden verlaagd? Liefst een makkelijke oplossing, ik zie me nog geen aparte QoS- of Packet Shaper-bak installeren bij mijn oom en tante (met webcammende dochter, wel te verstaan).

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Verwijderd

Met NetLimiter kan je bandbreedte beperken voor bepaalde processen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

installeer netlimiter

edit:
bah! te laat

[ Voor 38% gewijzigd door WPN op 16-12-2005 21:23 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
probeer eens netlimiter:
http://www.netlimiter.com/

hiermee kan je per applicatie een limiet in bandbreedte instellen (zowel up als down)

suc6

[ Voor 0% gewijzigd door falcon4ever op 16-12-2005 21:24 . Reden: bah net 2 min te laat xD ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:37
Jongens, onder zn naam staat linux-geek ;) om nog maar te zwijgen over een sig met | Lang leve open-source :P
Is netlimiter er ook voor Linux? (Al dan niet emulated fzo)

[ Voor 44% gewijzigd door Kaaswagen op 16-12-2005 21:36 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• WPN

WPN

Kaaswagen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:28:
Jongens, onder zn naam staat linux-geek ;)
Is netlimiter er ook voor Linux?
dan moet ie zn naam veranderen :P als ie voor linux niet zelf kan vinden dan is ie nog geen geek :P
daarbij komt dat ie over MSN praat en niet opgeeft welk OS hij gebruikt, daardoor gaan we er automatisch vanuit dat ie windows gebruikt :P ik neem aan dat ie onder linux geen MSN gebruikt maar GAIM of een ander programma en dat dan wel gezegd zou hebben :P :P :P :P :P

@TS
welk OS gebruik je op de bak waar je msn wil limiteren

[ Voor 6% gewijzigd door WPN op 16-12-2005 21:31 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Jongens, onder zn naam staat linux-geek ;) om nog maar te zwijgen over een sig met | Lang leve open-source :P
Misschien met wine?

Verwijderd

draaien zijn oom en tante linux?

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:37
Peluso schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:30:
[...]
dan moet ie zn naam veranderen :P als ie voor linux niet zelf kan vinden dan is ie nog geen geek :P
daarbij komt dat ie over MSN praat en niet opgeeft welk OS hij gebruikt, daardoor gaan we er automatisch vanuit dat ie windows gebruikt :P ik neem aan dat ie onder linux geen MSN gebruikt maar GAIM of een ander programma en dat dan wel gezegd zou hebben :P :P :P :P :P

Ik dacht er ook al aan, maar ik wilde het vast zeggen zodat de 'echte' linux-geeks alvast net zo'n soort programma konden posten voor als de TS terugkomt en dan pas vermeld dat hij linux gebruikt ;)

Ik denk dat het nu handig wordt om eventjes de router te vermelden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Kaaswagen op 16-12-2005 21:37 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• WPN

WPN

zal ik mn commentaar dan ff weg editten ;)

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:31:
[...]

draaien zijn oom en tante linux?
Scherp omgemerkt! ;-)

Ikzelf draai linux en zou met iptables en QoS mijn outgoing snelheid limiteren, daar is geen enkel probleem aan. Ik vroeg echter hoe je op een Windows computer de snelheid van MSN Messenger kan limiteren.

Ik ben iets te lang uit windows weggeweest om dat te weten.

Bedankt voor de tip. Ik zal NetLimiter eens proberen. Hopen dat het lukt...
(wordt tijd dat je in MSN kan kiezen met welke codec je je stream verzendt... Hier in linux met MPEG4-codec is het prachtig vlot webcammen aan 5Kb/sec)

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Pagina: 1