Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bepaalde tijd pulsen op LPT

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Goedeavond,

Ik ben bezig met een project met het uitlezen van sensoren enzovoort via de parallele poort. Omdat ik nu een sensor heb gevonden die pulsen geeft adhv de doorstroom en ik maar van plan ben om op bepaalde tijdstippen die pulsen uit te lezen, vraag ik me af of het kwaad kan dat ik voor een bepaalde tijd (pakweg een halfuur) continu pulsjes op de printerpoort zet.

Ik heb er zelf geen vermoeden van of er een soort beveiliging opzit ofzo, daarom dat ik het hier vraag.

Groeten

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Nee is geen gevaar, maar kijk wel even naar de snelheid waarop je wilt gaan tellen. de printerpoort heeft ook een maximum snelheid die hij aankan.
Als het te snel gaat zou je een counter IC kunnen gebruiken, en dan het aantal pulsen 'delen' door bv 100 of 1000

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Als je het allemaal goed beveiligd is dan kan het geen kwaad. Met goed beveiligd bedoel ik dat er geen te hoge stromen/spanningen op komen. Zo kan je pc het wel 100 dagen volhouden.

[edit]

Shit veel te traag met typen. Was ondertussen effe pinten halen... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Atmoz op 16-12-2005 21:33 ]

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
het ding geeft 1880 pulsen / liter, en naast dat ding komt water gestroom tegen een snelheid van pompwater, hoeveel het precies is weet ik niet, maar zou dat kunnen of niet?

Verwijderd

het ding geeft 1880 pulsen / liter
komt me bekend voor van ergens...

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als de spanning niet hoger is dan 5 volt is er niks aan de hand, je printerpoort is daarvoor ontworpen.
Pagina: 1