[BF2] Lanparty - ports

Pagina: 1
Acties:

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik organiseer een lanparty en moet dus daar de firewall in elkaar knutselen. Ik gebruik hiervoor Gentoo met iptables. Allemaal leuk en wel. Maar ik wil graag dat mensen op de lan ook 'zonder' internet kunnen spelen. Nu heb ik begrepen dat BF2 met een soort van auth systeem werkt, dat vind ik allemaal prima maar welke poortjes moeten dan open zodat mensen kunen inloggen/createn. Nu staat dit allemaal netjes op de site van EA. Probleem is dat volgens EA nogal veel poorten openmoeten. Moeten al deze poorten open of ? kan je zonder account ook op lan spelen ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
UDP     27900   
UDP/TCP 29900   
TCP 80  
TCP 4711    
TCP 29901   
UDP 1500-4999   
UDP/TCP 1024-1124   
UDP 28910   
UDP 16567   
UDP 55123-55125

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44
Als je zonder internet wil spelen, moet je gewoon een offline account maken bij bf2.
Hiermee log je dan in en kan je bij local servers een server selecteren en daar op spelen.

• analog_
  • Niet online
OK,maar kan je een offline account maken zonder internet ? En kan je inloggen met zon offline account zonder internet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door analog_ op 17-12-2005 13:25 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Probeer het eens uit voor de lol? Kwestie van even de netwerkkabel eruit en proberen :)

• analog_
  • Niet online
Dat is net het probleem, ik heb geen BF2 ;) Anders kon ik het zelf allemaal uitproberen. Ik zal mezelf maar een versie moeten kado doen met kerstneem ik aan.

• Beetlejuise
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 20:38
BF2 is gelukkig geen steam dus je kan zonder internet rustig een off-line account maken en daarop inloggen.
Met internet is het alleen wel zo dat de server accountgegevens kan ophalen zodat spelers met unlock wapens kan spelen. Iets wat door veel stathoeren als een pluspunt word gezien.

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44
Mr.SiS schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:24:
OK,maar kan je een offline account maken zonder internet ? En kan je inloggen met zon offline account zonder internet ;)
ja volgens mij zijn die offline accounts juist voor als je geen internet heb, dus heb je geen internet nodig om ze te maken/ in te loggen ;)

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 16:56

Spleasure

Ik hier?

Mr.SiS schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:24:
offline == geen internet :) zou een beetje nutteloos zijn als je voor offline accounts internet nodig hebt

• analog_
  • Niet online
3ddie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:39:
[...]
ja volgens mij zijn die offline accounts juist voor als je geen internet heb, dus heb je geen internet nodig om ze te maken/ in te loggen ;)
Dat leek mij ook, maar in de wereld van Steam is dat allemaal niet logisch ;) Daarom dus dat ik wat in de war ben :). Als ik niks open zet krijg ik geen gezeik van BF2'ers. Bedankt voor de informatie
Pagina: 1