Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ADWARE] virtual bouncer & Broadcast PC

Pagina: 1
Acties:

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 21:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
sinds 16 december 7.34 draait een pc die ik in beheer heb niet goed meer. Na scannen met oa Zone alarm pro heb ik 2 active threats gevonden, genaamd Virtual bouncer en broadcast PC. Het beheerdersrecht is niet meer op deze pc , maar vanuit een andere locatie bestuurd. Ik heb dus gewoon een beheerdersaccount met rechten van een gebruiker. Deze crash werd voorafgegaan door 2 spammailtjes waarna op een gebruiker (!!!) deze 2 threats gevonden waren. wat zou ik hier aan kunnen doen???? :? :?

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Ik heb niet zoveel verstand van hoe accounts in windows te repareren, maar misschien kan ik je met enkele vragen (en evt aanvulling door anderen) je op weg helpen (bij kan dragen aan het zoeken naar hoe de kous nu zit). Wat betreft het beheerdersaccount is dat ook sinds vanochtend? Heb je al relevante logs doorgespit op zoek naar aanwijzigen?

Verder: wat heb je al meer geprobeerd behalve ZonealarmPro wat je noemt? Welke programma's heb je al gebruikt en wat waren de resultaten daarvan?

Hijackthis is trouwens ook een handig programma om eens te kijken wat er bijv draait* en opstart.
(* uitgezonderd verborgen processen zoals rootkits)
Trouwens in de veilige modus opstarten en dan scannen op virussen/spyware wil ook nog wel eens een probaat middel zijn bij een besmetting met virussen/spyware.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 21:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
hijack this is al geprobeerd, maar net na de post. Deze had vanaf zijn start een probllem. de hacker/trojan heeft zich goed ingenesteld in het systeem. ik heb sinds 5 min een ip van een onbekend netwerk ( gevonden met ZApro) :P. Dat met die beheerder was ook van die ochtend. ik heb de logboeken van windows doorgespit en heb ene ATIinstaller gevonden die voor en 50 fouten heeft gezorgd. dit proces is al begonnen in augustus maar heeft dus net pas doorgebroken.
Ik weet niet of ik die IP vrijelijk kan / mag vertonen, anders stuur ik geintresseerden wel een mailtje :Y)

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Heb je de veilige modus al geprobeerd?
En trouwens wat betreft verdachte bestanden, je kunt http://virusscan.jotti.org gebruiken om uit te vinden wat het is.