[XP] Rdp, account actief laten na afsluiten*

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
het gaat hier om het volgende:

ik heb een server en een client computer.
via RDP log ik in op de server. uit loggen doe ik niet, omdat ik gewoon wil dat me rdp sessie blijft staan (dus ik druk altijd het kruisje) de volgende keer dat ik weer inlog op me server krijg ik weer te zien waar ik gebleven was.
tot nu toe nergens over te klagen, werkt allemaal uitstekend 8)

Nu is het de bedoeling dat ik hier een online radio ga uitzenden mbv shoutcast/winamp.
Ook dit heb ik nu allemaal draaiend, maar het verloopt niet helemaal zoals ik wil.
zodra ik de RDP afsluit is het niet meer om aan te horen voor de luisteraars.
niet alleen internet luisteraars, maar ook hier binnen het netwerk gaat de muziek na een tijdje ontzettend schokken. (dus het ligt niet aan me upload/bandbreedte)

zelf heb ik het idee dat de account op de server op inactief springt als ik me rdp afsluit.
is er iets om dit te voorkomen? dat me winamp gewoon goed blijft draaien na het afsluiten van me rdp

Verwijderd

Geen idee of het wat uitmaakt maar heb je al geprobeerd om op de console in te loggen en dan winamp te starten.

mstsc /v:server /console

[edit]
Winamp high priority geven ?
Winamp als service (dunno ?)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 20:25 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of het het zelf al kan, maar maak er als het even kan een service van. Als dat geen standaardoptie is, kijk eens naar bijv. FireDaemon

Omdat je in Windows Operating Systems post (wat ik niet heel vreemd vind omdat het niet echt over Shoutcast zelf gaat maar meer over de manier waarop Windows met inactieve RDP verbindingen omgaat) en het daar verplicht is, en omdat het simpelweg relevant is ( :+ ): welk OS gebruik je op de server?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit komt omdat een sessie die afgesloten is officieel eigenlijk niet meer actief is. Sommige programma's kunnen hier niet mee omgaan. Installeer maar eens Total Commander, start een upload via FTP, sluit de sessie en log een dag later in. Je zal zien dat je upload geen byte vooruit gekomen is, maar dat de verbinding nog wel bestaat.

Waarschijnlijk kan shoutcast er gewoon niet mee omgaan dus.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:23:
Geen idee of het wat uitmaakt maar heb je al geprobeerd om op de console in te loggen en dan winamp te starten.

mstsc /v:server /console
daar wil ik juist vanaf :P
Winamp high priority geven ?
heeft niet geholpen
F_J_K schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:38:
Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of het het zelf al kan, maar maak er als het even kan een service van. Als dat geen standaardoptie is, kijk eens naar bijv. FireDaemon
ga ik naar kijken :)
Omdat je in Windows Operating Systems post (wat ik niet heel vreemd vind omdat het niet echt over Shoutcast zelf gaat maar meer over de manier waarop Windows met inactieve RDP verbindingen omgaat) en het daar verplicht is, en omdat het simpelweg relevant is ( :+ ): welk OS gebruik je op de server?
Windows xp pro SP2 op me client hetzelfde

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zet ik dat nog even in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je een server OS draaide en dus meerdere RDP sessies aankon. Daarom altijd duidelijk zijn in je TS.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Taakenplanner

Shoutcast bij opstarten starten.... (zo maak je er via een simpele weg een "service" van)

Zou moeten werken, ik heb een mIRC bot zo draaien...

Greetz Big-R

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Keen87 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:48:
[.mstsc /v:server /console ]
daar wil ik juist vanaf :P
Werkt wel het beste :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
stomme vraag, maar staat je screensaver wel uit onder die account?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1