Win xp prof sp2 extern bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo allemaal,

k heb al een tijdje een server in men netwerk zitten, niets speciaals gewoon p4tje met wat hdd's ingestoken die dan op men client pc's allemaal externe hard drives vormen.
Nu wil ik het een beetje uitbreiden, k wil het scherm dat op die server hangt eraf laten en he beheren via extern bureablad, zodat ikdagelijks wat files erop kan laten downloaden zonder dat men clients hoeven te draaien, als het dan de dag erna klaar is copy paste ik het wel naar mijn client?

Maar hoe stel je zoiets precies in, k zit hier al de ganse dag mee te suggelen, telkens denk k met succes maar als k dan wil porberen te zoeken naar pc's voor extern bureaublad zegt windows steeds 'er bevinden zich geen terminal servers in dit netwerk'

Ik heb vandaag speciaal sp2 geinstalled op server omdat k dacht het zo wel aan de praat te krijgen, helaas nniet dus

dank bij voorbaat

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1. Windows XP Pro is geen server OS
2. Windows XP Pro heeft ook geen Terminal Server on-board. alleen 'Extern Bureablad' Daarvoor moet je ook weer een Server versie van Windows hebben

Onder Windows XP moet je instellen onder Systeem Eigenschappen --> Verbinding van Buitenaf dat er mensen van buiten verbinding mogen maken met jouw systeem (onderste vinkje aanzetten en gebruikers selecteren die wel een wachtwoord moeten hebben)

Start daarna mstsc.exe (eventueel met /console erachter) naar je hostname.

Dit is standaard zoekwerk en is uit den treure behandeld. Gezien je post historie (en de vele slotjes die op je topics zitten) heb ik het idee dat zoeken niet je sterkste punt is, maar ik ben niet te beroerd om je te helpen

[ Voor 100% gewijzigd door Gunner op 16-12-2005 19:59 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

En als je gewoon het ip adres van je server intypt?