Toon posts:

Iemand enig idee ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt geen idee over hoe dat ik een 486 dx2 66mhz kan overklokken als dit uberhaupt al mogenlijk is..
Heeft iemand hier dit misschien al gedaan ?
Of enige aanwijzingen ?
(In de bios is niets te doen)

Dit is trouwens wel een 486 met 2! jawel 2! fans, 1 in de voeding en 1x op de processor !!! een echte intel 486 is het.. :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb er geen ervaring mee, maar de DX2-66 was destijds heel lang het snelste wat er te koop was. Ik denk niet dat ie erg veel overclockmarge heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
en de dx2-100 dan ??

As finishing touch god created the Dutch

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat was een CPU die echt veel later uit kwam, en dat was geen DX2 maar een DX4 (4*25). AMD kwam met de DX4 133 die vaak ook op 160MHz kon draaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb hem op 80Mhz laten lopen. ging wel goed. totdat de sproren van het moederbord affickte. naja, leuk voor een ppaar maand.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
koop een socket P3 of AMD van ongeveer 1 Ghz en pers die er met veel kracht in, misschien werkt het :D

Verwijderd

Topicstarter
heyt killerb, was dat eenzelfde systeem ? en hoe heb je dat gedaan ? Jumpers of kon het in die bios wel ?

Verwijderd

Dat was met jumpers. Maar alles ging wel langzamerhand kapot. Heeft wel tijdje gedraaid. Dan schroef je de mobo snelheid op naar 40Mhz, en dat gaat de processor draaien op 80Mhz. dx2 doet x2.
Pagina: 1