Toon posts:

pc gaat niet uit standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet ofdat het hier wel thuishoort in dit forum maar ik denk toch dat het hier het beste past.

Ik heb enkele weken een aldi pc'tje van 500Mhz kunnen bemachtigen voor 0€ maar er is een probleempje mee. Als de pc in standby gaat dan kan ik hem op geen enkele manier terug wekken. Niet door een knop in te drukken of door aan de muis te schudden. Hij start zelfs ook niet meer als ik op de start knop druk.
Het enige wat ik nu kan doen is 5 sec op de startknop drukken en hem daarna terug inschakelen.
Als de pc in standby zie ik de oranje led wel branden, de voeding slaat wel af.
Op de pc staat windows XP met service pack 2 geinstalleerd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Tom

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kleine kick maar heeft niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens een kleine kick er moet toch iemand zijn die mij kan helpen?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat gebeurd er als je de hardeschijf niet uitschakeld in standby modus ?

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Toen ik een soort gelijk probleem had heb ik zitten stoeien met de instellingen van energiebeheer.
Welke instelling het was welke het probleem liet verdwijnen weet ik niet meer, maar hier lag wel de oplossing (voor mij althans).

Verwijderd

Topicstarter
oké ga morgens eens zitten prutsen in de instellingen van energiebeheer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eerst eens in het BIOS kijken wat daar de instellingen zijn. Dikke kans namelijk dat daar iets verkeerds staat, en dat je het niet ens binnen windows hoeft te zoeken. Welke windows-versie heb je eigenlijk :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Ik heb al een tijdje zitten prutsen met de instellingen maar het is me nog altijd niet gelukt.

Iemand een beter idee?

Verwijderd

Zet de bios in S1 misschien staat hij in S3 dan krijg ik ook problemen met het wakker maken. Hoe dat moet staat in het boekje van de PC maar meestal staat dat bij de energiebeheer van de BIOS.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 19:02 ]

Pagina: 1