xbox360 controller windows en POP : T2T

Pagina: 1
Acties:
  • 2.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een xbox 360 controller voor windows gekocht en Prince of Persia The 2 Thrones
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de controller aan de praat in deze game, maar hij zou het juist goed moeten doen met POP : T2T.
�Ubisoft is thrilled about Microsoft�s new Xbox 360 Controller for Windows. Ubisoft�s stunning games, such as �Prince of Persia: The Two Thrones,� combined with the ease of use of the Xbox 360 Controller for Windows will enable gamers to take full advantage of the features in both the game and controller.�

Martin Sevigny
Director of Production Technology
Ubisoft Entertainment
Hier op got ben ik ook al iemand tegen gekomen met dit probleem
Heeft iemand er een oplossing voor gevonden?Wil graag het spel met deze controller spelen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 16-12-2005 17:45 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
je wilt dat spel dus spelen op je computer ? :+
zo jah dat kan dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
andyy schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:39:
je wilt dat spel dus spelen op je computer ? :+
zo jah dat kan dus niet
Wat kan niet, de game is een pc versie. :D
Ik speel het anders al één week. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 16-12-2005 17:44 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Werkt de controller nergens of alleen in het spel niet?

Voor nu een schop naar -> Spielerij - Problemen & Vragen omdat dit een technisch probleem is, maar als het ding nergens werkt, dan hoort is het geen Spielerij-specifiek iets en krijgt het topic nog een trap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 12316 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:53:
Werkt de controller nergens of alleen in het spel niet?

Voor nu een schop naar -> Spielerij - Problemen & Vragen omdat dit een technisch probleem is, maar als het ding nergens werkt, dan hoort is het geen Spielerij-specifiek iets en krijgt het topic nog een trap :P
Zo als in de startpost kan lezen krijg ik hem niet in "deze game" aan de praat,in ander games werkt hij prima ook in de andere Prince of persia's
en sorry voor het plaatsen in verkeerde sub forum. :+

edit\
Ik heb een oplossing gevonden d.m.v. dit proggie
Je kan voor elk spel een profiel aan maken echt handig.(kan nou ook far cry met de gamepad spelen, niet dat het echt leker speeld maar heb het ff getest met een FPS :9 )

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 16-12-2005 22:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:25
Hmmm ik heb ook een Xbox360 controller gekocht .. fijn ding enzo maar hoe de hell krijg ik de force feedback aan de gang .. ik heb al een paar keer geprobeert in NFS MW maar steeds gaan trillingen als ik tegen een muur aan vlieg heb ook gekeken bij de instelling van NFS MW maar daar staat RUMBLE aan ... :X :?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:09

jasjenl

Liab A Tymo

ShockWave_Omega schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:52:
Hmmm ik heb ook een Xbox360 controller gekocht .. fijn ding enzo maar hoe de hell krijg ik de force feedback aan de gang .. ik heb al een paar keer geprobeert in NFS MW maar steeds gaan trillingen als ik tegen een muur aan vlieg heb ook gekeken bij de instelling van NFS MW maar daar staat RUMBLE aan ... :X :?
Ik heb deze controller ook in windows aan de praat, maar voor zover ik heb begrepen moeten games gebruik maken van een nieuwe api (en niet van de 'oude' directinput standaard) om gebruik te kunnen maken van force feedback (rumble dus). Bestaande games zullen dus nooit zomaar (zonder een update o.i.d.) met de rumble feature van deze controller kunnen werken, tenzij er toch een mogelijkheid komt dat via de standaard direct input api force feedback op deze controller gebruikt kan worden. Een interessant topic over dit onderwerp kun je hier lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 16:54

RichZ

Keep burning!

POP : T2T werkt bij mij perfect met de Xbox360 controller (inclusief vibration functie).
Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een nieuwe API (xinput) en daar heb je dus een DLL voor nodig die niet mee wordt geinstalleerd.
Om het aan de praat te krijgen moet je ff het volgende doen: op de CD/DVD van het spel in de directory "Support\Directx\DirectX9" staat als het goed is de file "Oct2005_xinput_x86.cab". Deze moet je even ergens uitpakken. Copieer het bestand "xinput9_1_0.dll" vanuit de uitgepakte directory naar "Windows\System32".
Als je nu het spel start moet als alles goed is het Xbox logo op je controller groen oplichten.

Vibration werkt trouwens NIET onder NFS MW want die ondersteund geen xinput (dat kun je zien omdat het logo op de controller niet oplicht), misschien dat ze dat nog eens een keer in een patch toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door RichZ op 23-12-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 19:31

CerandoX.nl

Vides

He even een ander vraagje....de software voor deze controller kan je gewoon van de microsoft site afhalen,dus voor de software hoef je de '' For Windows'' versie van de controller niet te kopen,lijkt mij zo.

Maar zit er enig verschil in de ''Xbox 360 controller for windows'' en de ''Xbox 360 controller for 360''.Want volgens mij is het enige verschil de prijs van de controller

For windows versie : 39.99
For 360 versie : 34.99

Weet iemand wat de verschillen zijn en of er uberhaupt verschillen zijn tussen deze controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:09

jasjenl

Liab A Tymo

Nee, er zijn geen verschillen tussen de joypads zelf, ik heb van de week gewoon de versie gekocht die in principe voor de xbox 360 is bedoeld maar ook daar staat op het doosje dat deze ook onder windows werkt. Ik geloof dat het enige verschil is dat er bij de echte 'for windows' uitvoering een cd met de driver zit. Die zat er bij mij niet bij, maar die kun je dus ook inderdaad net zo goed downloaden. Ik heb er overigens €32,99 voor betaald (bij Dimension Plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 14-04 19:31

CerandoX.nl

Vides

Dan koop ik ook de normale versie,beetje zonde om dan die pc versie te kopen voor ongeveer 5 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147874

Heeft iemand al ervaring met de headset van de XBOX 360 of die ook compatible is
om te gebruiken op de pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 16:54

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb juist ook een 360 controller gekocht..
Nu blijkt die 360controller install niet te werken onder Win2k3? :(((

Weet iemand hoe dit aan de gang te krijgen?

edit: het werkt. GEwoon drivers unpacken en zelf deze drivers zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door multipasser op 30-01-2006 11:34 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 21:15
Mooi dat het werkt, maar mag ik vragen waarom je Windows 2003 draait? Ik neem aan dat het gewoon een workstation is en dus geen server, en daarvoor kan je toch beter Windows XP draaien, aangezien 2003 bedoelt is voor servers ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Hmm, ik krijg em dus niet aan de gang met PES5 op de PC... :'(

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Beetje zeur is het wel ja, hij doet het bij veel spellen niet goed en je ken MS, dat kan nog wel ff duren voor het gefixed word.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 07-05-2006 10:55 . Reden: Het is MS, niet M$ ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Hij is wel zwaar relaxt met NFSU2 (I know oudje, maar wel leuke bakkies en fijn te besturen met die controller)

[ Voor 9% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 07-05-2006 05:32 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Hier custom drivers voor de xbox360 controller.
Ja voor NFS werk het super zeker in NFS:MW 8)

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:29 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik was dus ook op zoek naar een gamecontroller en ben de XBOX controller ook tegengekomen...
Maar heeft die controller ook ondersteuning voor wat "oudere" games (silent hill, sonic, ...)?

(vraag gebaseerd op ervaring van deze persoon in deze topic)

Of zorgt die custom voor een 100% ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik zat net ook in je topic :Y) , en het gekke is juist dat oude games vaak wel goed werken.(zonder forcefeedback dat werkt standaard niet) maar daar is ook een oplossing voor dacht ik.

Ik ga morgen die drivers wel ff proberen welke games heb je het liefst dat ik test.(mischein heb ik ze)

sillent hill 3 heb ik volgens mijn nog ergens liggen,sonic heb ik ook.(die van vorig jaar))

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:47 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ja klopt! (thanks voor de info trouwens!)

Ik speel momenteel de volgende games:

I-ninja
Cold fear
Silent Hill II (III en IV volgen de komende week denk ik)
edit: sonic adventure / heroes heb ik ook beiden en speel ik af en toe doorheen!
Als je silenthill 3 zou kunnen testen...alvast thanks daarvoor!

[ Voor 15% gewijzigd door guardian-spirit op 14-05-2006 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

guardian-spirit schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:48:

I-ninja
Cold fear
edit: sonic adventure / heroes heb ik ook beiden en speel ik af en toe doorheen!
Mijn post, die jou in verwarring bracht, is misschien een beetje ongelukkig verwoord. Ja, de Xbox 360 controller ondersteunt gewoon alle games, ook de oude. Maar niet 100%, d.w.z. de vibratiefunctie doet het niet, en de achterste 2 triggers kunnen voor problemen zorgen (wordt gezien als 1 knop)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
guardian-spirit schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:48:

I-ninja
Cold fear
Zou kijken wat ik kan doen, en het word pas morgen avond.

gta:sa, need for speed, werkt prima.

Alles werkt, maar soms heb je er een extra proggie voor nodig. :9 Zoals deze
Nu hoop ik dat het met die nieuwe drivers die optie er al in zitten, en geen extra proggie meer hoeft op te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:59 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Oh no problemo kijk maar wanneer je het kan, als het je niet lukt of niet kan geen probleem.

Die Pinnacle profiler doet me denken aan de wingman profiler van de rumblepad I gamepad, maar deze ziet er wat meer uitgebreider uit en de profielen die je kan downloaden zijn meer up 2 date...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
guardian-spirit schreef op zondag 14 mei 2006 @ 02:10:
Oh no problemo kijk maar wanneer je het kan, als het je niet lukt of niet kan geen probleem.

Die Pinnacle profiler doet me denken aan de wingman profiler van de rumblepad I gamepad, maar deze ziet er wat meer uitgebreider uit en de profielen die je kan downloaden zijn meer up 2 date...!
Nou ik heb ze net ff gespeeld en het werkt super.

Sillent hill 3 werkt goed, en sonic ook. Je kan gewoon in het spel alles instellen.
Ga straks sillent hill spelen, heb hem nog nooit uitgespeeld. Als ik nog meer moet testen dan hoor ik het wel. ;)

Nu heb ik ze alleen geprobeerd met de custom drivers, deze werken erg goed moet ik zeggen.
Ik ben tevrede met de nieuwe drivers, en de controller. Nu alleen nog ff POP:T2T proberen. :+

En weet niet of je forcefeedback wilt hebben maar daar is ook een oplossing voor.

Deze gamepad steekt nu met kop en schouders boven de rest uit.(voor de pc zijn er nooit echt goed gamepads geweest, en ik heb er toch een hoop in mijn handen gehad)

edit/
I-ninja, Cold fear deze game heb ik niet.

edit/2
POP:T2T werkt nu ook goed kan nu zelf de knoppen keizen. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 18:48 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
@mad_max234

Nogmaals thanks voor het testen!!

(ik dacht je reactie te zien in die andere topic |:( , ik haal deze en die andere topic iedere keer door elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
guardian-spirit schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:29:
@mad_max234

Nogmaals thanks voor het testen!!

(ik dacht je reactie te zien in die andere topic |:( , ik haal deze en die andere topic iedere keer door elkaar)
Maak niet uit, beter laat dan nooit. ;)

offtopic
Ik zit al gelijk vast in sillent hill 3. 8) was ff vergeten waarom ik heb nooit had uitgespeeld.(zat toen ook al vast maar dan veel verder)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156147

beetje offtopic maar:

kan iemand mij vertellen hoelang het snoer van de xbox360 controller is? Dan weet ik of ik gewoon achterover op de bank kan blijven hangen :)

indien tekort, dan werkt een usb verlengkabeltje toch ook gewoon of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 156147 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:15:
beetje offtopic maar:

kan iemand mij vertellen hoelang het snoer van de xbox360 controller is? Dan weet ik of ik gewoon achterover op de bank kan blijven hangen :)

indien tekort, dan werkt een usb verlengkabeltje toch ook gewoon of niet?
Ik schat 3.5M maar kan iets meer zijn, je kan ook een usb verlengkabel kopen voor een paar euro, en dan kan je hem makelijk 5m langer maken. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 26-04 22:06

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

subtiel kickje,

ik heb nu een xbox360 met wireless controller, volgens dit topic zouden met de juiste driver de controllers voor de xbox360 gewoon op de pc moeten werken, al dan niet met betere ondersteuning via modded drivers ipv de MS software..

nu lijkt me dit perfect te werken met wired controllers, omdat die bij insteken herkend worden door de pc en een driver zullen vragen, maar als ik ga zoeken voor wireless controllers is deze nu ook uit voor xbox360 én voor Windows XP, krijg je hier een usb insteekkaartje ofzo bij, zodat ie de wireless controller aan de pc kan linken, of zie ik iets over t hoofd en vallen de originele wireless xbox360 controllers ook gewoon op de pc te gebruiken!?

please share me your wisdom?!

stond eigenlijk al op t punt om de wireless controller te halen voor zowel xbox als pc, maar na dit topic lezen vraag ik me dus af of dat nu ook niet meer nodig is, en je t zelf realiseren/tweaken kunt met een gewone xbox wireless controller!? _/-\o_

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Denk dat je zoiets erbij moet hebben:

E3 2006: Wireless gaming receiver for Xbox 360 controller
Posted in E3 2006, Hardware, Xbox 360 by Aert on May 10th, 2006 at 23:45

Microsoft introduced a wireless gaming receiver, not for the Xbox 360, but for the PC. With this thing you can use your wireless controller, headset and racing wheel with your PC. This could already be done with the wired Xbox 360 controller, but this is much more convenient of course.

It’s usage is very simple, all you have to do is plug the receiver in an available USB2 port and your computer recognizes the receiver so you can install the drivers. It’s pretty odd however that with a Play ‘n’ charge kit you can hook your wireless controller up with a cable, but there’s no way you’ll be able to play with it this way.

There’s no information available on when this baby hits the stores and at what price.
Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/xbox-360-hardware/wireless-gaming-receiver/xbox-360-wireless-gaming-receiver.jpg

Edit/
Is hier te koop: http://www.dimensionplus.nl/index3.asp?url=/link.asp?pid=00314

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 14-04-2008 14:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 26-04 22:06

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

bedankt voor t meedenken dit is indd een optie, kosten vallen opzich ook wel mee, maar omdat ik enkel maar 1 controller bij me xbox heb is t misschien toch verstandig om een controller te nemen die wireless is en tevens voor pc én xbox te gebruiken valt, zeker omdat een 2e (wireless) controller gewenst is hier, en daardoor heb ik er dan ook één voor de pc..

Wired controller geen optie, ben net over op een HTPC waaraan ik alles wirelles wil gebruiken...

pff moeilijk, en ineens bedenk ik me dan dan eventueel een 2nd hands controller op Marktplaatst te vinden voor 25-30e en dan zo een Wireless gaming receiver for Xbox 360 controller nieuw erbij voor 2 pc joypads extra zorgt :P

Thnx, Another Mystery Unraveled!!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1