Toon posts:

Promise Sataraid port wil maar niet installen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Als eerste heb ik de search al gebruikt, kan niet echt iets gelijk aan wat ik heb vinden.

Dit is mijn probleem:

Ik heb een Asus K8V Deluxe (s754). Daar heb ik naast 2x sata ports (waar mijn 80+160gb op zitten), ook 2x sata raid ports op zitten. Verder heb ik nog uit mijn 'oude' PC een PCI-sata kaartje met hierop de 2x200gb sata schijven.

Nu heb ik v/d week mijn satabrander binnen gekregen, en volgens de leraar @ school (ik doe de ICT-beheer opleiding) kan ik mijn satabrander gewoon op die raid ports aansluiten.

Nu is het zo dat ik het gewoon niét voor mekaar krijg de sataraid drivers te installeren :'( ..

Zoals hieronder op het plaatje is te zien, gaat het om de Promise Fasttrack 378.
Afbeeldingslocatie: http://heijminkliesert.info/probs/raidports1.JPG
(klik voor een vergroting)

Ik heb de drivers van zowel de CD als de laatst gereleasde van internet geprobeerd, maar niets mag helpen. Het enige wat ik te zien krijg, is dat de boel weer eens vastloopt, en dan duurt het minimaal 10 minuten voor de boel reageert. Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://heijminkliesert.info/probs/raidports2whitekl.JPG
(klik voor vergroting)

Op mijn vorige mobo (asus K8N-E Deluxe (welke helaas overleden) kon ik de sataraidport ook al niet installeren. Dáar kreeg ik steeds de melding 'Cannot install this hardware' of zoiets.

Heeft iemand énig idee ? Mijn IDE dvdbrander is aan't eind van zn leven, dus kan nu ff helemaal nix (tenzij ik een satahdd ontkoppel, maar dit wil ik eigenlijk niet).

Als het anders kon, dan had ik wel een extra pci-satakaartje geïnstalleerd, om dit gez**k niet meer te hoeven zien op mn scherm, maar ik heb geen PCI-slot meer vrij (tenminste, vanwege de vgacooler zit de s/c een stukje lager, etc).

Is er please iemand die kan helpen ?
Ik probeer het al op te lossen sinds 8u vanmorgen .. ben ten einde raad.

Alvast bedankt.

MvG

Youri

ps:
1- dit mobo is inmiddels meer dan een jaar oud, dus heb geen garantie meer :| mócht het een defect zijn.
2- Ja, ik heb de windows help, de asus k8v deluxe help, de asus k8v deluxe handleiding, en de handleiding op de asus site gelezen, geen resultaat.
3- ook handmatig instellen wil niet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:10 ]