[wanadoo] welke modem??

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nu @home en ik wil graag overstappen op Wanadoo. Ik gebruik een Motorola kabel modem en een WL-122(v1) wireless router van sitecom.

Hier in huis gebruiken we vrijwel alleen draadloze verbinding. (Printerserver is draadloos, ik wil graag kunnen internetten in de achtertuin etc.)

Ik had ergens gelezen dat het berijk van de wireless livebox niet geweldig is. Wat is nu de beste modem voor mij?

Ik heb zelf al een beetje gekeken en het lijkt alsof ik kan kiezen tussen de Linksys WAP54G, de Linksys WAP354G, en de speedtouch 585, maar ik maak me een beetje zorgen over de trage draadloze verinding. Of bestaat er gewoon een generic ADSL 2 modem die ik aan mijn router kan hangen?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je krijgt bij je abonnement een modem, meestal een speedtouch 546. Die kan je als modem instellen en via je router je internetverbinding maken. Zo doe ik het ook.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou lekker een speedtouch 516 kopen en die op bridged zetten en dan op je wlan router aansluiten. Als je zelf snapt hoe dat allemaal werkt (of snapt als je het leest), is dat de beste oplossing, als je nu tevreden bent over je wlan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die Livebox is echt een waardeloos apparaat. Dat is mijn mening en dat baseer ik op de "achtelijke" ipadressen (wireless 3.1, 1e lan 5.1 en 2e lan 6.1 en USB 2.1) die eruit rollen, het splitgedeelte (voor telefoonlijn), die lamp (die aanspringt waarneer je hem net hebt uitgezet), router vaak niet bereikbaar, softwareupdate(daardoor doet het modem het vaak niet). Neem gewoon een Speedtouch. Die zijn over het algemeen vrij goed. Ik heb zelf een Planet modem (niet van planet.nl maar van planet.com.tw) en deze is ongeveer 4 jaar oud en werkt echt zonder problemen terwijl je het ijzer aan de buitenkant bijna niet kan aanraken zo heet wordt deze maar werkt nog iedere dag terwijl ik vaak met Sweex problemen heb dat het modem homepage niet werkt maar de verbinding werkt wel. Ik zou eigenlijk zeggen neem van Belkin vanwege de garantie of speedtouch.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!