Toon posts:

[DOS] Simpele boot cdrom

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een ghost image terugzetten, maar heb geen floppydrive. Nu wil ik gewoon een command prompt krijgen met een bootable cdrom. Nu dacht ik dan download ik een bootdisk van b.v. bootdisk.com en zet die files op een cdrom. Maar ALLE bootdisks die ik vindt, moet je meteen op floppy zetten. Je kan ze niet simpelweg uitpakken, heel wazig systeem.

Heeft iemand de files van een simpele bootdisk, zodat ik ff een command prompt krijg en zodoende ghost kan starten?
En ik heb momenteel enkel een leeg DVDtje ipv een cdrom schijf, geeft dat problemen?

bvd

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je Nero hebt, volgens mij zit daar een bootfloppy image bij

Verder, een Win98 CDROM heeft bijvoorbeeld ook een bootflop image erop, als je dan de Win98 setup bestanden er ff afmikt heb je ook een bootable CD :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
www.bootdisk.com heeft bij mijn weten ook veel keuze, waarvoor zelfs een floppy voldoende is.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-03 21:37

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

DrEvil1986 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:11:
www.bootdisk.com heeft bij mijn weten ook veel keuze, waarvoor zelfs een floppy voldoende is.
In de TS staat dat 'ie daar al gekeken heeft en dat 'ie alleen maar bootimages voor floppy's kon vinden, maar hij heeft geen floppydrive.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

DrEvil1986 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:11:
lezen is ook een vak

edit: net te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:19 ]

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Vanuit Nero kan je idd vrij makkelijk een bootable CD of DVD maken:

-Start Nero op in uitgebreide modus (dus niet startsmart)
-Ga naar File, New
-Selecteer in het linkermenu van de pop-up window "CD-ROM (boot)" in plaats van "CD-ROM (ISO)"
-Verder met standaardsettings een lege CD/DVD fikken.

Eigenlijk wordt op deze manier een bootable floppy ge-emuleerd via je CD/DVD speler, eventueel kan je natuurlijk nog extra bestanden bijzetten op de CD of DVD.

Succes

[ Voor 40% gewijzigd door lammert op 16-12-2005 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replys, en met die nero boot cdrom kom ik inderdaad in een soort dos (DRDOS?), maar dan vertikt hij het om ghost.exe te laden :(

Weet niemand ergens een simpele bootdisk te vinden die geZIPPED is ipv zo'n .exe met installatie proces?

In winxp kan je (met floppydrive) bij het formateren kiezen voor "copy system files", zouden die bestanden al niet voldoende zijn? Of werken die enkel op een floppy?

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

TS Leendert,
Begrijp ik goed dat jouw pc gewoon werkt? Waarom kun je dan niet gewoon het image terugzetten?
:+

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:47
Wat ik altijd doe....

- www.bootdisk.com een floppy image downloaden.
- de .exe die je dan krijgt, met winrar extracten. Hij komt met meldingen dat de boel corrupt is, maar das geen probleem.
- Nero bootable cd maken, en bij "source of boot image data" het uitgepakte bestand als image file opgeven.
- Sleep naar de nieuwe lege cd wat je nog meer nodig hebt, en presto.

Verwijderd

Topicstarter
AES schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:36:
TS Leendert,
Begrijp ik goed dat jouw pc gewoon werkt? Waarom kun je dan niet gewoon het image terugzetten?
:+
Het is een image van het besturingssysteem, dan moet je voor zover ik weet toch eerst in dos komen. Vanuit dos ghost.exe laden, en dan de image terug zetten.

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Dus je kunt Windows niet starten. Dan hebben alle suggesties over Nero dus ook geen zin. Liever dan eerder probleem verduidelijken. Maar als je geen DOS-versie van Ghost (welke versie?) hebt, dan schiet dit niet op. Ik heb hier wel een Ghost boot-CD liggen. Als ij je daar mee kan helpen.........

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Verwijderd

Topicstarter
AES schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:57:
Dus je kunt Windows niet starten. Dan hebben alle suggesties over Nero dus ook geen zin. Liever dan eerder probleem verduidelijken. Maar als je geen DOS-versie van Ghost (welke versie?) hebt, dan schiet dit niet op. Ik heb hier wel een Ghost boot-CD liggen. Als ij je daar mee kan helpen.........
Windows werkt wel, maar ghost.exe werkt niet in windows. Want je kan niet de windows partitie overschrijven wanneer die in gebruik is. Dus moet je eerst in dos komen en vandaar uit ghost.exe laden. Dan is het mogelijk windows te overschrijven met een image.

Maar het is inmiddels gelukt, de methode van UltraSub werkte goed. Het maffe is, ik had wel geprobeerd die .exe met winzip te extracten, maar had het niet geprobeerd met winrar :S. Met winrar werkte het dus wel. En gelukkig kan ghost.exe van zichzelf al goed met NTFS omgaan!

Bedankt voor alle hulp!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Voor de volgende keer:

http://www.ultimatebootcd.com/

Je kunt daar een ISO downloaden welke je naar een CD kunt branden. Met programma's als WinISO kun er eventueel bestanden aan toevoegen, zoals een eigen gelicenseerde Ghost, etc.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Ik heb iets van dos 7.0 bootable gedownd... ik zal zo ff linkje zetten naar mijn servert... is een ISO'tje wat je moet branden. Bij mij werkte het!

Edit: OOps, k had nog niet gezien dat er al een oplossing was =\

[ Voor 21% gewijzigd door DJFliX op 17-12-2005 10:46 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Verwijderd

Wellicht wat laat, maar toch kan ik niemand deze onthouden. Het heeft mij al veel zweetdruppels bespaard...

www.nu2.nu

Check vooral de BartPE _/-\o_
Pagina: 1