Heb een Abit VP6 moederbord met dual processor. Geweldig ding als server zijnde. Maar 2 weken terug heeft die het begeven. Toen met Abit contact gehad en die hebben mij toen nieuwe condensators toegestuurd. Deze gister erop gesoldeerd, maar nog steeds hetzelfde euvel. Het rode ledje gaat branden, als ik hem aan doe gaan de koelers (processor en videokaar) gewoon draaien, maar krijg gewoon geen beeld. Valt deze nog te redden? Of is het einde verhaal? Heb al 2 andere processors geprobeerd en ook ander geheugen, bios al een keer leeggegooid, de bios batterij ook vervangen. Andere voeding geprobeerd. Zelfs een andere videokaart. Dit allemaal gedaan zonder dat er een apparaat aan de computer zat (behalve toetsenbord, en die ook zelfs al vervangen)
Nu weet ik het niet meer. Zou het de BIOS chip kunnen zijn?
Ik kan nergens fysieke schade zien op het moederbord, nergens iets doorgebrand of andere schade, ook niet rondom de sockets.

Edit:Zo te zien is het eerder voorgekomen.
VP6 Dood
De laatste post diegene heeft er last van met eentje nieuw uit doos
PC start niet goed op, geen piep, zwart scherm
Volgens mij is het een gevolg van de kapotte condensators geweest, zal wel schade zijn ontstaan door piekspanningen or whatever. Vervelend zeg.
Nog een update:
Had nog een 600mhz processor ergens liggen, die erop gedaan zonder koeler. En blijft zo koud als een ijsklontje als de pc wordt aangezet.
Nu weet ik het niet meer. Zou het de BIOS chip kunnen zijn?
Ik kan nergens fysieke schade zien op het moederbord, nergens iets doorgebrand of andere schade, ook niet rondom de sockets.

Edit:Zo te zien is het eerder voorgekomen.
VP6 Dood
De laatste post diegene heeft er last van met eentje nieuw uit doos
PC start niet goed op, geen piep, zwart scherm
Volgens mij is het een gevolg van de kapotte condensators geweest, zal wel schade zijn ontstaan door piekspanningen or whatever. Vervelend zeg.
Nog een update:
Had nog een 600mhz processor ergens liggen, die erop gedaan zonder koeler. En blijft zo koud als een ijsklontje als de pc wordt aangezet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:49 ]