Toon posts:

XFX 5900 XT , Call of Duty 2

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speelde vroeger altijd Call of Duty en nu cod2 uit is wil ik dat gaan spelen , probleem is dat ik 20 fps haal :< .
Nu krijg ik als ik opstart de Error van Nvidia dat ik de powerconnector moet aansluiten ( kreeg ik altjd al maar nu eens wat aandacht aan gaan besteden ) dit heb ik gedaan alleen als ik dan een spel speel heb ik niet eens de kans om te kunnen zien hoeveel fps ik dan haal: Het spel sluit af :<
Bij Nvidia willen ze me niet helpen ( geen flauw idee waarom niet ) dus kom ik bij jullie almachtige computergoden

bvd , Wouter

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor kaart heb je precies en wat zijn de rest van de specificaties van je systeem (zowel hard- als software)? Verder is 20FPS met zo'n oude kaart in DX9 heel normaal, als je in de configuratie van CoD2 voor de DX7 modus zal het al een stuk beter lopen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
* vergeten *

mijn verdere specs :
2.0 GHZ
1 gig RAM , ik ken van de rest de namen niet maar ik heb een dell 4500 :<
ik zag geen edit knop , als die er is , waar staat die ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is dit bij elk spel zo, of alleen bij CoD 2? Heb je al gechecked of je hardware misschien brak is?

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:36:
Wat voor kaart heb je precies en wat zijn de rest van de specificaties van je systeem (zowel hard- als software)? Verder is 20FPS met zo'n oude kaart in DX9 heel normaal, als je in de configuratie van CoD2 voor de DX7 modus zal het al een stuk beter lopen.
Ik heb het op DX7 staan :< met DX9 haal ik 9 fps, ik draai windows xp pro . Dew kaart heeft 128 mb en 256 bit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:37:
Is dit bij elk spel zo, of alleen bij CoD 2? Heb je al gechecked of je hardware misschien brak is?
w00t t00t jullie replyen met mega speed , bedankt .
In Call of Duty 1 haal ik 125 fps constant , ik weet niet of dit een goede benchmark is , in source haal ik rond de 100 en in Doom3 haal ik 60 fps

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Om te editten klik je op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-icoontje rechtsboven je post.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan lijkt het me dat het aan CoD 2 zelf ligt. Het spel is volgens mij nogal brak, ik haal ook erg lage fps, terwijl het niet aan mn systeem ligt. Je zou zoals hierboven al vermeld de DX7 truc kunnen proberen.

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:43:
Dan lijkt het me dat het aan CoD 2 zelf ligt. Het spel is volgens mij nogal brak, ik haal ook erg lage fps, terwijl het niet aan mn systeem ligt. Je zou zoals hierboven al vermeld de DX7 truc kunnen proberen.
Zoals hierboven vermeld heeft ie al de setting op dx7 staan ;)
Maar heb je 2 ghz P4 of amd xp/64?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:49:
[...]

Zoals hierboven vermeld heeft ie al de setting op dx7 staan ;)
Maar heb je 2 ghz P4 of amd xp/64?
Aha, ik moet beter lezen :P

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kill4fun ook, een Dell pc heeft tot op heden altijd een P4 aan boord ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail al een tijdje met Activision nu hebben ze mij verteld om een aantal dingen te veranderen in mijn BIOS

AGP Aperture size: 256MB
AGP Speed: X8
Video Shadowing: Disable

Ik heb de AGP Aperture size wel gevonden maar de andere twee kan ik neit vinden , iemand ervaring met dell BIOS'en ?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:55:
edit: nvt :o

[ Voor 16% gewijzigd door ThatsHollywood op 16-12-2005 18:20 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoort dat niet op 128MB te staan? :?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar begrijp ik het goed, speel je nu zonder een extra powerconnector op je kaart aangesloten te hebben? Want dan is het vrij begrijpelijk dat je zulke belabberde prestaties haalt, de kaart draait dan op nog niet de helft van zijn kunnen.

En mocht hij problemen geven met deze connector erin dan is je voeding niet krachtig genoeg om je kaart van voldoende pit te voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
ikbensander schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:25:
Maar begrijp ik het goed, speel je nu zonder een extra powerconnector op je kaart aangesloten te hebben? Want dan is het vrij begrijpelijk dat je zulke belabberde prestaties haalt, de kaart draait dan op nog niet de helft van zijn kunnen.

En mocht hij problemen geven met deze connector erin dan is je voeding niet krachtig genoeg om je kaart van voldoende pit te voorzien.
Ik heb een 300 watt voeding , waarom zou hij dat niet kunnen trekken . Ik heb idd altijd zonder power connecter gespeeld

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:04:
[...]

Ik heb een 300 watt voeding , waarom zou hij dat niet kunnen trekken . Ik heb idd altijd zonder power connecter gespeeld
Steek die powerconnecter er eens in ;)

Verwijderd

Hoe kun je je FPS bij cod2 zien?
Welke code in console?

• RoD
  • Niet online

RoD

Vraag het ns in het CoD 2 topic.

Verwijderd

Offtopic: cg_drawfps simple (in de console natuurlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 19:23 ]

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:55:
Hoezo moet ik beter lezen?
Ik ga me niet verdiepen in dell pc's omdat ik er toch nooit een zou kopen :P

Maar dan verklaart het dat het nie goed loopt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Renegade! schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:11:
[...]

Steek die powerconnecter er eens in ;)
hoe dom denk je dat ik ben ? :D Ik heb toch in mijn eerste post verteld dat ie dan crashed na ong 20 sec's

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:24:
[...]

hoe dom denk je dat ik ben ? :D Ik heb toch in mijn eerste post verteld dat ie dan crashed na ong 20 sec's
Oei, makker, dit is een schot voor open doel...:-) Maarre, powerconnector MOET erin, en daarnaast zou ik es gaan spelen met drivers, eventueel nieuwe installatie van XP etcetera...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 16:51

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je de connector erin steekt wil hij waarschijnlijk op full power draaien, en mogelijk trekt je voeding dat dan niet meer. Dus probeer het even met een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 20:37:
Als je de connector erin steekt wil hij waarschijnlijk op full power draaien, en mogelijk trekt je voeding dat dan niet meer. Dus probeer het even met een andere voeding.
En welke voeding raad je me dan aan ? hoeveel watt ?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb hier ook een Dell Dimension 4500 staan (2.0Ghz P4 512MB ram etc..) Met een 6600GT en deze draait gewoon goed (BF2 draait alles op medium soepel) Nou weet ik dat een 5900XT veel langzamer is maar deze vreet ook minder stroom, dus het zou gewoon moeten werken, als je die molex maar in je videokaart stopt ;)

Hij zit er niet voor jan lul op namelijk ;)

Geluidswolk

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Krizzie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:29:
Ik heb hier ook een Dell Dimension 4500 staan (2.0Ghz P4 512MB ram etc..) Met een 6600GT en deze draait gewoon goed (BF2 draait alles op medium soepel) Nou weet ik dat een 5900XT veel langzamer is maar deze vreet ook minder stroom, dus het zou gewoon moeten werken, als je die molex maar in je videokaart stopt ;)

Hij zit er niet voor jan lul op namelijk ;)
Hij zegt toch dat de computer dan crasht wat waarschijnlijk (in dit geval) op een voedingsprobleem duidt. Een 350W merkvoeding zou nochtans moeten voldoen met zo'n systeem.

De stroomkabel is trouwens essentieel voor die videokaart. Anders kun je evengoed geld besparen en een trage videokaart kopen. Zonder die kabel draait hij namelijk op lage snelheden.

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-12-2005 11:33 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik had vroeger ook een 5900xt, en met 350 watt voeding haal je het wel.

Verwijderd

Ik heb zelf een gforce 6600gt, amd 2.0 ghz en 512 mb ram. (XP Pro)
Ik speel cod2 vloeiend, zo rond de 40-50 fps.

Mijn voeding is 300 Watt en ook de power connector op de kaart aangesloten, dus een nieuwe voeding lijkt me nog niet eens nodig, probeer eens een andere connector aan te sluiten, mischien heeft de molex connector die in je gpu zit wel over/onderspanning waardoor je videokaart maybe wel te weinig stroom krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:42:
Ik heb zelf een gforce 6600gt, amd 2.0 ghz en 512 mb ram. (XP Pro)
Ik speel cod2 vloeiend, zo rond de 40-50 fps.

Mijn voeding is 300 Watt en ook de power connector op de kaart aangesloten, dus een nieuwe voeding lijkt me nog niet eens nodig, probeer eens een andere connector aan te sluiten, mischien heeft de molex connector die in je gpu zit wel over/onderspanning waardoor je videokaart maybe wel te weinig stroom krijgt.
Bij mijn kaart moet ik zo'n ding waar je normaal hardeschijven aan doet erin doen als powerconnector, is dat ook zo bij de andere kaarten ? Ik vond het nogal vreemd

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Nee, hij bedoeld dat je gewoon een andere (niet gebruikte) stekker van hetzelfde type erin steekt.

[ Voor 18% gewijzigd door Yucko op 18-12-2005 11:22 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 17:55
ik heb zelf een a-open 5900XT met 1gig mem en een amd 64 3400+.
en draai cod 2 60/93 fps zonder schok of stoot weliswaar op d7x.
maar draait lekker valt mij zeker niet tegen met zon nieuw spel.

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:19:
[...]

En welke voeding raad je me dan aan ? hoeveel watt ?
aangezien je nu 300W hebt, zou ik in de richting van 400 a 450W gaan.
Dan heb je altijd genoeg :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MarkieNL schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:28:
[...]

aangezien je nu 300W hebt, zou ik in de richting van 400 a 450W gaan.
Dan heb je altijd genoeg :)
probeer eerst maar eens ff met drivers te kloten, want zo'n powerconnector zit er niet voor niets

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik haal met m'n nóg brakkere fx5200 ongeveer 35fps (in dx7, in dx9 12fps ofzo), dus jouw fx5900 zou veel hoger moeten kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 19-12-2005 18:48 . Reden: foute fps ]

Verwijderd

Je zult idd je voeding aan moeten sluiten want daardoor krijg je zon lage fps. Ik heb ook een geforce 5900XT gehad en haalde met CoD2 overal een fps van 125. Op het moment dat je geen voeding aansluit op je video kaart laat de nvidia software automatisch je kaart op een lagere kloksnelheid draaien. Ik vind het maar een vreemd verhaal dat je computer na 20 sec al crashed doordat je een extra voeding kabel aansluit :S.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:18:
Je zult idd je voeding aan moeten sluiten want daardoor krijg je zon lage fps. Ik heb ook een geforce 5900XT gehad en haalde met CoD2 overal een fps van 125. Op het moment dat je geen voeding aansluit op je video kaart laat de nvidia software automatisch je kaart op een lagere kloksnelheid draaien. Ik vind het maar een vreemd verhaal dat je computer na 20 sec al crashed doordat je een extra voeding kabel aansluit :S.
Een vriend heeft mij aangeraden omega drivers te gebruiken deze werkte wel redelijk : ik kon in cod1 mijn fps nog bekijken en ff spelen voordak crashte . Welke drivers gebruikte jij ?
Pagina: 1