Toon posts:

Ethernetpoorten resetten/vallen uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje een Acer Travelmate 2300, en een tiental maanden na aankoop begon de ethernetpoort vreemd te doen. In het begin resette hij een paar keer per week, waarbij ik even van msn werd gekeild, maar dat bleek alsmaar meer te worden, tot op het punt dat het echt om de 10 minuten was. Het ligt niet aan mijn netwerk, want heb het al op verschillende netwerken geprobeerd en heb altijd hetzelfde probleem, alhoewel het via de hub hier op kamers vaker lijkt te gebeuren. Op een gegeven moment zegt windows gewoon dat er geen kabel aangesloten is, en dan 5 minuten later weer wel. Aan de kabel ligt het ook niet, heb ik al verwisseld enz. De echte problemen begonnen pas na de garantie verlopen was, dus ik sta niet echt te springen om hem terug binnen te sturen.

Wat nog vreemder is, ik heb een PCMCIA ethernetkaart geinstalleerd, die in het begin goed bleek te werken. Na een tijdje begon mijn windows echter vast te lopen na een tijdje voor 2-3 seconden, muis blijft hangen, muziek hapert en de kaart viel dus ook uit. Dit gebeurt hoe langer hoe meer, en vooral als ik films afspeel of een hoge CPU load heb krijg ik de indruk. Ik snap echter niet hoe dat ervoor kan zorgen dat de verbinding altijd verbreekt of gereset wordt. Ik denk evt aan een stroomprobleem of een driverprobleem, maar voor de interne ethernet heb ik al alle soorten drivers geprobeerd, en na een dagje of zelfs minder heb ik weer dezelfde problemen. Bij de acer helpdesk konden ze me ook niet echt verderhelpen via de telefoon, maar aangezien ik dan vast wat geld kwijtben als ik hem binnenstuur wilde ik eerst mijn vraag hier eens afvuren. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je ook al een keer een nieuwe windows installatie geprobeerd? Ik heb in het verleden ook wel eens een vaag netwerk probleem gehad, re-install van Windows en het was opgelost.

Draaien er nog software zaken op de achtergrond die veel connecties opzetten? b.v. Emule e.d.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe install van windows heb ik nog niet geprobeerd nee, dat is meestal mijn 'last resort' oplossing, maar vrees dat het uiteindelijk maar zal moeten. Op de achtergrond draait er niets wat veel connecties legt, als ik emule, soulseek, DC++, Ares of iets dergelijks gebruik neemt het probleem niet echt toe trouwens.

Verwijderd

Je kunt ook eens proberen om het hele netwerkgebeuren eerste te deinstalleren en dan opnieuw te installeren. Je weet maar nooit ...

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkgedoe heb ik al tot vervelens toe opnieuw geinstalleerd, met nieuwe verbindingen aanmaken enz. Heb ook al redelijk wat in de instellingen liggen neuzen, maar niets waar ik de situatie mee kon verbeteren. Weet iemand missch een goeie diagnostic tool of zo voor de netwerkapparaten? Of om te kijken of er dingen zijn die interfereren met mijn netwerkhardware/software?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Om vast te stellen of je een hardware probleem hebt zou je van een knoppix cd'tje kunnen booten en je ethernetconnectie kunnen testen. Werkt dat probleemloos dan zit je inderdaad met een softwareprobleem.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1