[Alcatel USB Speedtouch] Groene UFO probleem

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 15:26
Hoi,

Ik heb de USB Speedtouch. Nu wil ik deze op een andere computer installeren, driver werkt. Dus plug ik in de meterkast de stekker van mijn kamer in de splitter en sluit boven het modem aan, maar deze blijft rood knipperen en het icoontje blijft ook rood. Is er een manier om te zien waar dit aan kan liggen? Ik denk dat er met de kabels niks mis is, omdat we dat ISDN door een bedrijf aan hebben laten leggen

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Heb jij ISDN thuis? Zo ja, neem ik aan dat je ook hte USB Speedtouch ISDN modem hebt.
Wat voor een kabel loopt er vanaf de meterkast naar jouw kamer? Telefoon, ISDN of netwerkkabel?

• --Christiaan--
Miek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:30:
Heb jij ISDN thuis? Zo ja, neem ik aan dat je ook hte USB Speedtouch ISDN modem hebt.
Wat voor een kabel loopt er vanaf de meterkast naar jouw kamer? Telefoon, ISDN of netwerkkabel?
Ik heb ISDN en het ISDN modem. Er loopt via de splitter een netwerkkabel naar mijn kabel, ik heb zeg maar zo'n netwerkstopcontact waar ik hem in kan pluggen.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Als je USB modem hebt, moet je internet eerst connecten met hoofdpc waar de usb kabel van modem inzit, vanaf die pc kun je kabel leggen naar andere pc. Maar als je wilt internetten op die andere pc moet eerst de hoofdpc verbonden zijn met internet. (of begrijp ik de situatie verkeerd?)

[ Voor 8% gewijzigd door weltie op 17-12-2005 13:16 ]

• Miek
Er loopt via de splitter een netwerkkabel naar mijn kabel
Als ik het goed begrijp heb je dus je splitter beneden, vandaar ga je met een netwerkkabel (geen isdn dus?) naar boven en plug je hem daar...ja waarin?

• --Christiaan--
Miek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:26:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je dus je splitter beneden, vandaar ga je met een netwerkkabel (geen isdn dus?) naar boven en plug je hem daar...ja waarin?
Volgens mij werkt een splitter zo dat ISDN naar netwerk om wordt gezet?

Maar het zit zo: Ik heb in de meterkast kabels hangen, "studeerkamer" en "Christiaan". Nu internet ik via studeerkamer, en alles werkt. Als ik "studeerkamer" eruit haal en "Christiaan" erin stop en de modem boven aansluit op doorgetrokken kabel, dan werkt het dus niet.

• Miek
In de handleiding lees ik dat de kabel van de splitter naar het modem gewoon RJ11 (telefoonstekkers) heeft. D.w.z. dat er maar 2 aders nodigs zijn voor de kabel van je splitter naar je modem toe.
Je hebt wel een groene UFO? Ik had eerder ISDN thuis en heb hier nog een rode UFO liggen, of zou dat gewoon een nieuwer type zijn.

Eerlijk gezegd weet ik geen oplossing voor je.
Slimmer zou zijn een adsl-ethernetmodem aan te schaffen (eventueel multipc), maar ja dat kost wel wat natuurlijk.

• --Christiaan--
Miek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:52:
In de handleiding lees ik dat de kabel van de splitter naar het modem gewoon RJ11 (telefoonstekkers) heeft. D.w.z. dat er maar 2 aders nodigs zijn voor de kabel van je splitter naar je modem toe.
Je hebt wel een groene UFO? Ik had eerder ISDN thuis en heb hier nog een rode UFO liggen, of zou dat gewoon een nieuwer type zijn.

Eerlijk gezegd weet ik geen oplossing voor je.
Slimmer zou zijn een adsl-ethernetmodem aan te schaffen (eventueel multipc), maar ja dat kost wel wat natuurlijk.
Ja, maar dat is door omstandigheden niet mogelijk vóór volgende week vrijdag en ik wil op mijn nieuwe PC eindelijk eens Half-Life 2 spelen :P
Pagina: 1