Een beetje moeilijk te omschrijven, maar een poging:
Ik heb wat in elkaar gedraaid dat allemaal wel ok lijkt. Het is vandaag even de omgekeerde wereld: iets werkt in IE, maar niet in Firefox, terwijl ik altijd uitga van FF en het daarna eventueel wat aanpas voor IE.
Het gaat om het volgende probleem: als ik op een willekeurige link op de pagina klik, verschuift er een deel van de inhoud van de pagina naar beneden. Er is een div met daarin 2 div's die naast elkaar staan dmv float left op de linker en float right op de rechter, met de breedtes van die 2 samen gelijk aan de breedte van de container div zeg maar.
De inhoud van die rechter div verschuift naar onder de inhoud van die linker div op het moment dat het beste omschreven kan worden als onmousedown (al wordt er helemaal niets met javascript gedaan).
Een zo ver mogelijk gestript voorbeeld:
CSS:
Iemand een idee hoe dit kan gebeuren?
Oh en voor de volledigheid: ik heb een poging gedaan met google en de seach, maar ik heb geen idee op welke woorden ik kan zoeken...
Ik heb wat in elkaar gedraaid dat allemaal wel ok lijkt. Het is vandaag even de omgekeerde wereld: iets werkt in IE, maar niet in Firefox, terwijl ik altijd uitga van FF en het daarna eventueel wat aanpas voor IE.
Het gaat om het volgende probleem: als ik op een willekeurige link op de pagina klik, verschuift er een deel van de inhoud van de pagina naar beneden. Er is een div met daarin 2 div's die naast elkaar staan dmv float left op de linker en float right op de rechter, met de breedtes van die 2 samen gelijk aan de breedte van de container div zeg maar.
De inhoud van die rechter div verschuift naar onder de inhoud van die linker div op het moment dat het beste omschreven kan worden als onmousedown (al wordt er helemaal niets met javascript gedaan).
Een zo ver mogelijk gestript voorbeeld:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Test</title> <link href="test_style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> </head> <body> <div id="container"> <div id="content"> <div id="left_content"> <ul id="menu"> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> <li><a href="test.html">Menu</a></li> </ul> </div> <div id="main_content"> <ul class="cats"> <li><a href="test.html">Categorie</a></li> <li><a href="test.html">Categorie</a></li> <li><a href="test.html">Categorie</a></li> <li><a href="test.html">Categorie</a></li> <li><a href="test.html">Categorie</a></li> </ul> </div> </div> <div id="bottom"></div> </div> </body> </html> |
CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| * { padding: 0; margin: 0; } #container { width: 770px; } #content { display: table; height: 100%; } #main_content { float: right; width: 530px; } #left_content { float: left; width: 240px; } #bottom { width: 770px; height: 20px; clear: both; } #menu { border: 1px solid black; list-style-type: none; list-style-position: outside; width: 150px; } ul.cats { list-style-type: none; list-style-position: outside; } |
Iemand een idee hoe dit kan gebeuren?
Oh en voor de volledigheid: ik heb een poging gedaan met google en de seach, maar ik heb geen idee op welke woorden ik kan zoeken...
[ Voor 22% gewijzigd door IntToStr op 16-12-2005 16:29 ]