Toon posts:

[XP] Alleen "Mijn documenten" verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil voor een klant de map "Mijn Documenten" verplaatsen naar een netwerkmap.

Nu staat in de "Mijn Documenten" map ook "mijn muziek", "mijn afbeeldingen", "mijn ...."enz

Die wil ik verwijderen, maar komen iedere keer terug.

Is er een manier om deze definitief te verwijderen of om deze te verplaatsen naar een andere locatie.

Ik kan bij Microsoft niks vinden, in policy's kan ik ook niks vinden.

Het gaat om Windows XP machines en een Windows 2003 Server

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp geloof ik de vraag niet helemaal: is het nu dat je MijnDocs wilt verplaatsen (dat is eenvoudig te doen middels eigenschappen / regkey / policy), of wil je dat Mijn Muziek etc. niet meer bestaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de map "Mijn documenten" verplaatsen met alle Word ducumenten en zonder de map "Mijn muziek"

ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

eventueel de map "mijn muziek" definitief verwijderen is ook een optie

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 16:12 ]

• valkhyr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 11:49
Probeer deze adm file, volgens mij is dit wat je zoekt
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/14387.html

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kwam deze reply tegen:
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2004 @ 17:16:
Blijvend verwijderen is bijna niet te doen. Het zit nu eenmaal !@#$!@#$ diep in windows.

Een andere manier om dit probleem te omzeilen is niet om de mappen te verwijderen, maar om ze te verplaatsen. Maak bijvoorbeeld onder de map windows een map aan genaamd onzin en onder de map onzin de mappen mijn afbeeldingen en mijn muziek.

Download van microsoft het programmatje tweakui (http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp). In het programma tweakui kun je op een makkelijke manier deze mappen definitief verplaatsen naar bijvoorbeeld de onzin directory.

Als je daarna de mappen verwijderd op de oude plaats, komen ze daar ook niet meer terug.

Mijn afbeeldingen en mijn muziek zijn overigens zogenaamde special folders. Als je meerdere special folders naar 1 en dezelfde directory laat wijzen, bijvoorbeeld alles naar mijn documenten, kunnen er allerlei andere problemen ontstaan. Dit wordt dan ook afgeraden door o.a. microsoft.
uit dit topic:
[rml][ XP] Mappen verwijderen in Mijn Documenten[/rml]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Novell ? Het is een Windows netwerk, werkt het dan wel ?

• valkhyr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 11:49
Het komt van de Novell site, maar het is voor windows XP :*)
ADM for Folder Redirection with Group Policies in Windows 2000/XP.

We gebruiken het op mijn werk voor ongeveer 3500 PC's.

[ Voor 19% gewijzigd door valkhyr op 16-12-2005 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het uittesten, anders kan ik de map altijd nog hidden maken. De gebruikers hebben hidden-files toch niet aan staan, maar dat vind ik zelf geen mooie (definitieve) oplossing.

In ieder geval bedankt, ik ga het gelijk proberen
Pagina: 1