11mbit wifi trekt het internet niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:26
Ik zal het even kort uitleggen.

Wij hebben hier een wifi router met wifi ontvangers. Ze zijn allemaal 11 mbit.
Mijn internet connectie is nu 10 mbit. Toch haal ik via wifi maar 500kb/s. Met beide pc`s. 1 pc staat zelfs naast de router. Als ik de router er rechtstreeks inplug haal 850 kb/s.

Een utp kabel naar boven trekken is geen optie, want dan moeten we in de muur gaan boren en door het plafond. Zou een 54mbit accesspoint met de bijbehorende ontvangers een oplossing zijn? Of hebben jullie miss nog andere ideeën.

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Welke merken hardware heb je allemaal? e-tech, sitecom, sweex, linksys, cisco?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Je zou inderdaad een 54mbit accesspoint en kaartjes kunnen gebruiken. Maar of dat het oplost is onbekend. Je zit met die muur en vloer waar de golven doorheen moeten, en een beetje stevige muur houdt toch wel aardig veel tegen. Om heel eerlijk te zijn, zou ik, als ik jou was, het gewoon hier bij laten, eventueel de verbinding bij je provider wat omlaag gooien, en alles zo laten zoals het is. Scheelt een hoop geld.

Copy.com

Verwijderd

ik denk dat de vertraging mede door de encryptie zal zijn, maar ook door de lage snelheid van 11mbit. 11mbit gaat snel tot stabiel 6-7 Mbit over waardoor jij dus maar een snelheid hebt van 550 kbs. 54 mbit is snel genoeg om jou 10 Mbit lijn stabiel door te voeren via de lucht. Ik heb ook een draadloosnetwerk met 54 Mbit en ik kan zeggen dat ik weinig verschil merk in de snelheid.

Daarnaast moet 1 betonnen plafond en muur het signaal wel kunnen doorlaten, denk er wel om wat voor apparatuur je aanschaft!!! E-tech heeft niet mijn voorkeur ga dan liever voor iets als Linksys oid.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 16:07 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Gebruik je nu WPA? Test het eens met WEP beveiliging. Dit moet ook al schelen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14
Marck21 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:21:
Gebruik je nu WPA? Test het eens met WEP beveiliging. Dit moet ook al schelen.
JAAA!! En binnen 24 uur is de TS zijn route geh4x0red 8)7

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13

Sick Nick

Drop the top!

bovendien is de maximale doorvoer die je met een 11mbit wlan netwerk gaat halen ongeveer 600 a 650 KB/sec, en dat is zonder WPA/WEP enzo. Wil je de volle 10 mbit van je internetverbinding willen halen zal je of een kabel moeten leggen of overstappen op 54 mbit wlan.

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Vinnienerd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:42:
[...]

Moet je alleen wel weten hoe dat moet en dat is niet voor veel mensen weggelegd (lees: normale consumenten)
Dus wep zou opzich wel kunnen worden gebruikt.

Don't worry people, i`m a professional idiot

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je kan niet meer dan de helft van de reclame 11Mbps halen, er is veel overhead. 4 à 5 Mbps is het max dat je eruit haal, max 500 à 600KBytes/s.
De hacksnelheid is afhankelijk van hoeveel traffic er is, de meeste wep-installaties zijn binnen een kwartier gekraakt. En toch is je beveiligingslevel al hoger dan wat ik in 't leger gezien heb. Daar durven sommige gebruikers access points meenemen en aan te sluiten op het netwerk. :X

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Altijd dat gezeur maar daarover. Alleen ubernerds gaan proberen om een WEP netwerk te hacken. Gelukkig zijn ze zeldzaam want ik heb nog nooit iemand voor m'n huis zien zitten.

Daarnaast weet 99% van de mensen niet waar ze moeten beginnen. Dus die 24 uur zal wel meevallen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• mazz
Ik heb nu een 128 bit wep, ik woon in een rustige wijk dus zal wel niet gehacked worden.
Dus het zal opgelost zijn als ik 54mbit neem? En het merk, maakt dat dan ook nog uit? Want 54mbit lijkt mij by een goedkoop merk ook wel snel genoeg om 10 mbit te trekken

Groetjes

edit: hij moet door een betonnen muur heen (het plafond) Daarna hoeft hij alleen maar door een gipsmuur heen

[ Voor 18% gewijzigd door mazz op 16-12-2005 17:49 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

mazz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:47:
Ik heb nu een 128 bit wep, ik woon in een rustige wijk dus zal wel niet gehacked worden.
Dus het zal opgelost zijn als ik 54mbit neem? En het merk, maakt dat dan ook nog uit? Want 54mbit lijkt mij by een goedkoop merk ook wel snel genoeg om 10 mbit te trekken

Groetjes

edit: hij moet door een betonnen muur heen (het plafond) Daarna hoeft hij alleen maar door een gipsmuur heen
Eigen adhoc testen tussen SMC wirelesskaartjes haalt 14Mbps in iperf.

• mazz
Sorry, maar wat bedoel je nou?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
mazz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:47:
Of juist wel, weet je niet.. Bij mij in de stad zitten in de straat 6 WLAN's, waarvan 2 open.. Waarom zouden ze dan mij hacken? Maar als ik de enige in de straat ben, wordt het interessanter.
Dus het zal opgelost zijn als ik 54mbit neem?
Dat zul je niemand met zekerheid horen zeggen.. er is een kans..
En het merk, maakt dat dan ook nog uit? Want 54mbit lijkt mij by een goedkoop merk ook wel snel genoeg om 10 mbit te trekken
Een nieuwe BMW en een tien jaar oude Lada halen beiden misschien wel de 120 km/u.. Maar hoe het zit met stabiliteit, bereik, etc..

Mijn tip: kijk eens wat de maximale throughput is die je zonder encryptie haalt.. Geen langetermijn-oplossing, maar gewoon om te testen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mazz
Hmm, ik zit nu aan het volgende te denken.

Kan ik de modem en router ook boven neerzetten (naast mijn pc) Dan kan ik hem wel met draad verbinden. En moet ik dan mijn splitter neerzetten bij de hoofdaansluiting, of gewoon boven?

Kan dit?

Verwijderd

Je moet je TCP settings aanpassen. Deze staan standaard op 4 mbit ofzo. Ik heb hier wel 54mbit, maar ook daar haalde ik maar 550kb/s met mijn versatel 20 mbit. Na de TCP settings aangepast te hebben, netjes 1500 kb/s!

LINK:

http://www.speedguide.net/downloads.php

Verwijderd

splitter bij de hoofdaansluiting voor max snelheid, daarna kan je hem in principe lang doorlussen

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 23:05

The Wrecker

Networking Rulez

Splitter is altijd bij een hoofd aansluiting (daar waar het gesplit moet worden).

Wat betreft 11Mbit Wirless tegenover 54 Mbit.
Bij 11 Mbit zal je effectief de helft gebruiken (uiteraard afhankelijk van omgevings factoren en de gebruikte apparatuur) Je zou er wat boven kunnen zitten met de ideale omstandigheden of apparatuur van beter kwaliteit(meestal wat duurder).
De encryptie van data (versleuteling doormiddel van wep bijvoorbeeld) heeft weinig invloed op de snelheid. Het kan inderdaad voorkomen dat de verbinding iets trager is met encryptie, maar dit zal echt vrij minimaal moeten zijn. Misschien dat dit bij de wat goedkopere producten een grotere rol speelt.

Bij 54Mbit is dit eigenlijk hetzelfde. Ook hier weer de regel van de helft aan doorvoer snelheid. Er is hierbij alleen een hele grote maar! Sommige accespoints hebben bepaalde technieken voor het verhogen van bereik en doorvoer snelheid(bijv 108 Mbit snelheid, maar dit is nog steed sgebaseerd op 54G alleen krijg je er een + achter 54G+ dus).

In de praktijk kan een acces point met die extra technieken een verbeterde performance winst halen van pakweg 30% (wel alles afstemmen op elkaar). Hierbij komt ook dat wep inderdaad onveilig is. WPA is redelijk veilig te noemen en WPA2 heb ik geen berichten over gehoord dat dit onveilig zou zijn. Maar hou wel rekning dat alles te kraken is uiteraard.

Mijn eind conclusie is dat als je meer dan of gelijk aan 8Mbit internet vebinding hebt dat je inderdaad baat hebt bij een 54G/54G+ wireless systeem wat betreft internet snelheid.( en je inderdaad bedraad de capaciteit van je internet volledig kan benutten uiteraard)

Je huidige 11Mbit heeft geen last van problemen wat betreft het bereik, dus neem ik aan dat dat met een andere 54Mbit acces point geen groot probleem zou moeten opleveren. Maar aangezien we dan wel met een ander apparaat te maken en dus een andere omgeving kan ik hier geen garantie voor geven, evenals de te behalen doorvoersnelheid.

edit:

Voor 108 Mbit(54G+) kan ik de Atheros chipsets aanraden. Hier heb ik goede ervaringen mee wat betreft het bereik en snelheid. oa. 3com apparatuur gebruikt deze chips.

[ Voor 14% gewijzigd door The Wrecker op 17-12-2005 18:40 ]

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:18:
Je moet je TCP settings aanpassen. Deze staan standaard op 4 mbit ofzo. Ik heb hier wel 54mbit, maar ook daar haalde ik maar 550kb/s met mijn versatel 20 mbit. Na de TCP settings aangepast te hebben, netjes 1500 kb/s!

LINK:

http://www.speedguide.net/downloads.php
Bedoel je nu dat je 1.5 MegaByte/s haalt? op een 20 Mbit verbinding? of bedoel je 187KByte? Ik neem aan het laaste en dat is inderdaad best wel netjes.
Toch snap ik het gedeelte van de tcp/ip settings van je post niet helemaal. Je kan inderdaad waardes aanpassen in het register, maar dat maakt toch nooit zo'n groot verschil? Daarbij een verbinding (netwerkconnectie) vast hebben staan op 4 Mbit klinkt ook vrij vreemd. Of bedoel je dat je wireless dit hebt staan, dat zou kunnen. Maar dat heeft niet direct met TCP/IP te maken.

Verwijderd

Je wireless word standaard geknepen. Dit los je dus op met die TCP optimizer.
Ik haal nu 1500 kbs per seconde draadloos met versatel. Gaat nu draadloos net zo snel als via kabeltje..

succes

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

The_Wrecker schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:52:
[...]

Bedoel je nu dat je 1.5 MegaByte/s haalt? op een 20 Mbit verbinding? of bedoel je 187KByte? Ik neem aan het laaste en dat is inderdaad best wel netjes.
Toch snap ik het gedeelte van de tcp/ip settings van je post niet helemaal. Je kan inderdaad waardes aanpassen in het register, maar dat maakt toch nooit zo'n groot verschil? Daarbij een verbinding (netwerkconnectie) vast hebben staan op 4 Mbit klinkt ook vrij vreemd. Of bedoel je dat je wireless dit hebt staan, dat zou kunnen. Maar dat heeft niet direct met TCP/IP te maken.
erm...

20 Mbit/sec = 2,5MByte/sec

dus die 1500 kbyte/sec is zeker mogelijk.

die 187 kbyte/sec is een snelheid die ik met mijn oude snelheid zelfs nog haalde (adsl lite, toen 1600/512)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Anti-XP schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:06:
[...]

erm...

20 Mbit/sec = 2,5MByte/sec

dus die 1500 kbyte/sec is zeker mogelijk.

die 187 kbyte/sec is een snelheid die ik met mijn oude snelheid zelfs nog haalde (adsl lite, toen 1600/512)
Ah, sorry. Categorie uhm kleine foutjes. Ik nam inderdaad aan dat het 1500 KByte /s was en niet 187KB/s. Het stond er boven bij hem al verwarrend.

@S.Fillekes:
Standaard word wireless geknepen??? Dus iedereen haalt lage snelheden? Dus bedraad word dan niet geknepen? TCP/IP is voor wieless hetzelfde als bij bedraad hoor. Zoals ik al eerder zei kan je hier een paar tweaks op uitvoeren, maar zoveel haalt dat echt niet uit. Je kan je wireless wel op 4 Mbit hebben staan, maar dat heeft niets met TCP/IP te maken.

Verwijderd

Jawel is idd hetzelfde, maar Windows XP schijnt TCP instellingen standaard anders te hebben.
Als je die TCP optimizer start zie je ook dat ie standaard vrij laag staat en dat je hem helemaal voluit kunt zetten.

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 09:09
The_Wrecker schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:52:
[...]

even terug naar de basis school.. 20mbit is 2.5MByte (zonder overhead) want 20mbit delen door 8 (8 bits in een byte) is 2.5 dus 1500Kbyte/sec (1.5Mbyte/sec) lijkt me best makkelijk te halen. dit is natuurlijk zeer offtopic maar wel effe handig om te weten.

Daarnaast zal je zoals iedereen hierboven al riep inderdaad met een 11mbit access point zo rond de 500-600KB/sec halen. ik heb hier op zolder een 54mbit access point hangen met wpa encryptie en haal beneden gewoon dezelfde snelheid als boven (zo rond de 3MB/sec) dit is dwars door een reeks betonnen vloeren en muren heen.

edit: goh deze thread had dus nog een pagina - excuus

[ Voor 3% gewijzigd door stunn0r op 18-12-2005 23:55 ]

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Misschien een klein detail maar je weet dat wanneer er meerdere WiFi verbindingen zijn de traagste de snelheid van de snelste naar beneden haalt? Als 1 verbinding de 5Mb haalt zal een andere verbinding (al zet je hem naast de antenne) nooit sneller dan 5Mb halen...

/(bb|[^b]{2})/

Pagina: 1