Toetsenbord/muis hangt voor enkele seconden

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tijdens het spelen van World of Warcraft, Battlefield 2 en sommige andere games hangt zo nu en dan mijn toetsenbord en muis voor een paar seconden. Zowel mij muis als toetsenbord zijn via USB aangesloten. Met mn muis op een vorige computer nooit gezeik gehad, toetsenbord is nieuw.

Systeem specs:

Asus A8N-E
ADM Athlon64 3500+ (niet ge-oc'ed)
2 GB RAM (4x 512)
Asus X800 GTO 256MB
SATA harddisk 80GB
Standaard DVD drive

Toestenbord in kwestie is een Logitech Internet Pro keyboard, muis is een Logitech MouseMan dual optical.

Installatie is Windows XP Pro SP2, patched tot aan vandaag. Drivers zijn ok en allemaal gecheckt. USB legacy support aangezet en uitgezet in BIOS, maakt geen verschil. Andere USB poort gebruikt, maakt geen verschil. Temperaturen gecheckt, onder load wordt de GPU max 62 graden, CPU gaat niet boven de 45.

Ik snap er ondertussen helemaal niks meer van. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Het lijkt me sterk dat mn tobo kapot is, want in windows levert ie geen enkel probleem op. Suggesties meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Ha, Kep etzelfde probleem! Best irritant dat je dan ff dezelfde actie blijft uitvoeren (Vooral in plane bij BF2 :().

Naja mijn specs:

AMD Athlon 3500+ Newcastle (Max 38 graden)
Asus Radeon 9800XT 256MB (Max 40 graden GPU)
Asus A8V Deluxe Rev. 2
2GB Geheugen (Kinston 4x512 400MHz dual channeled)

plus niks overclocked...
Tobo is geen usb, zo'n ps2 (?) poort aansluiting. Muis is wel USB ...

Muis en tobo werken ook perfect in windows ... snap er de ballen niet meer van :?

[ Voor 18% gewijzigd door EyeWitness op 16-12-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:42:
Ha, Kep etzelfde probleem! Best irritant dat je dan ff dezelfde actie blijft uitvoeren (Vooral in plane bij BF2 :().

Naja mijn specs:

Asus A8V Deluxe Rev. 2

plus niks overclocked...

Muis en tobo werken ook perfect in windows ... snap er de ballen niet meer van :?
Ik ben dus niet de enige, dat valt weer mee :)

Op andere fora ben ik aangeraden mn toetsenbord eens via een verloopstekkertje aan te sluiten opd e PS2 poort, maar ik ben er eigenlijk niet zeker van dat dat het probleem gaat verhelpen. Het moederbord kunnen we in principe ook uitsluiten, want jij hebt een ander mobo en hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

Zou het heel misschien aan de drivers kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
rodie83 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:46:
[...]

Ik ben dus niet de enige, dat valt weer mee :)

Op andere fora ben ik aangeraden mn toetsenbord eens via een verloopstekkertje aan te sluiten opd e PS2 poort, maar ik ben er eigenlijk niet zeker van dat dat het probleem gaat verhelpen. Het moederbord kunnen we in principe ook uitsluiten, want jij hebt een ander mobo en hetzelfde probleem.
Mja het probleem zit denk ik niet in onze hardware, want, ongeveer 2/3 maanden geleden, had ik dit probleem dus totaal niet (met dezelfde hardware).

Dan zou je nog kunnen denken Spyware! Maar nee, kep adware al tig keer laten lopen en m'n Norton heeft ook al flink wat uurtjes scannen achter de rug. Dus dat is na mijn idee onmogelijk.
Maar heb jij toevallig Whatpulse draaien? Ik verdenk hem er namelijk van dat hij het soms moeilijkheeft om de keys te noteren. Ik heb zelf alleen nog nooit whatpulse uitgezet voor dit probleem want ik was aan 't sparen voor de Megapulse :P.
Mja, misschien kan et ook nog aan m'n Omega Drivers liggen, want alleen die heb ik sindsdien regelmatig geupdate...

[ Voor 20% gewijzigd door EyeWitness op 16-12-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 113589 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:50:
Dat lijkt me sterk. Toetsenbord behoeft geen speciale drivers en loopt gewoon op de Windows drivers. Logitech site geeft ook geen andere/betere drivers. Voor de muis heb ik de nieuwste Logitech MouseWare drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:52:
[...]

Mja het probleem zit denk ik niet in onze hardware, want, ongeveer 2/3 maanden geleden, had ik dit probleem dus totaal niet (met dezelfde hardware).

Dan zou je nog kunnen denken Spyware! Maar nee, kep adware al tig keer laten lopen en m'n Norton heeft ook al flink wat uurtjes scannen achter de rug. Dus dat is na mijn idee onmogelijk.
Maar heb jij toevallig Whatpulse draaien? Ik verdenk hem er namelijk van dat hij het soms moeilijkheeft om de keys te noteren. Ik heb zelf alleen nog nooit whatpulse uitgezet voor dit probleem want ik was aan 't sparen voor de Megapulse :P.
Heb ik niet draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Hmm, dan heb ik altijd nog XFire, MSN, en AsusPCProbe op de achtergrond draaien die de oorzaak kunnen zijn ... meestal ook ITunes ...

[ Voor 10% gewijzigd door EyeWitness op 16-12-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:02:
Hmm, dan heb ik altijd nog XFire, MSN, en AsusPCProbe op de achtergrond draaien die de oorzaak kunnen zijn ... meestal ook ITunes ...
Lijkt me allemaal sterk. Xfire draai ik alleen tijdens BF2, niet tijdens WoW. In alletwee de gevallen hetzelfde probleem. Eerlijk gezegd lijkt het me niet liggen aan progjes op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
rodie83 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:05:
[...]

Lijkt me allemaal sterk. Xfire draai ik alleen tijdens BF2, niet tijdens WoW. In alletwee de gevallen hetzelfde probleem. Eerlijk gezegd lijkt het me niet liggen aan progjes op de achtergrond.
Kvind het maar een raar geval, ik zelf loop nu op SP1, jij op 2 ... dus dat mag ook niks uitmaken. Het enige wat we zouden kunnen proberen is denk ik total format, maar dat is het voor mij niet echt waard ... (kost teveel tijd enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:17:
[...]

Kvind het maar een raar geval, ik zelf loop nu op SP1, jij op 2 ... dus dat mag ook niks uitmaken. Het enige wat we zouden kunnen proberen is denk ik total format, maar dat is het voor mij niet echt waard ... (kost teveel tijd enzo)
Inderdaad, daar ga ik ook niet aan beginnen. Heb op het moment een prima installatie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
Er schijnen meer mensen last van te hebben. Zoek maar eens op 'stuttering windows' ofzo op google. Het schijnt aan via-drivers te kunnen liggen. Ook heeft een pci-latency bij enkele mensen geholpen. Zelf heb ik er ook last van, en het geluid stottert soms.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Doekoeman schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:35:
Er schijnen meer mensen last van te hebben. Zoek maar eens op 'stuttering windows' ofzo op google. Het schijnt aan via-drivers te kunnen liggen. Ook heeft een pci-latency bij enkele mensen geholpen. Zelf heb ik er ook last van, en het geluid stottert soms.
Het geluid is verder prima in orde hier, en inderdaad nu je het zegt. Die VIA drivers, die heb ik een tijdje geleden ook geupdate ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Virusscanner anyone?
Heb precies hetzelfde gehad ooit. Norton er af gemikt, en probleem was over. Jullie hebben toch niet toevallig Norton in common he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:29:
Virusscanner anyone?
Heb precies hetzelfde gehad ooit. Norton er af gemikt, en probleem was over. Jullie hebben toch niet toevallig Norton in common he ;)
Ik draai Symantec AntiVirus Corp? Zou dat lopen te klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
UltraSub schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:29:
Virusscanner anyone?
Hmm, ik draai Norton Systemworks 2003 hiero ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 10:36
Hier logitech DiNovo die ook vaak hing. Oplossing was voor mij een usb verlengkabeltje ertussen proppen, nu alleen heel soms nog last in games als mijn pc de hele dag aangestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130394

Ik had/heb het meestal als me windows installatie verkr*cht is of ik heb zitten spelen met clock-snelheiden. Ook had ik dat probleem met UT2004 op een P4 1.9 / Ati 9800XT en 512mb ram.. :P
Hoe oud / nieuw is je installatie?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 130394 op 16-12-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 130394 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:46:
Ik had/heb het meestal als me windows installatie verkr*cht is of ik heb zitten spelen met clock-snelheiden. Ook had ik dat probleem met UT2004 op een P4 1.9 / Ati 9800XT en 512mb ram.. :P
Hoe oud / nieuw is je installatie?
Nieuw, nog geen maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

heb je APIC mode in je bios aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ja, dat staat aan voor zover ik weet. Ik kom er zsm op terug wat de instelling exact is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Gecheckt of APIC aan staat; dat is het geval. Zodra ik het uitschakel geen normale boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet dan even wat bij apparaat beheer veranderen. Doe eens google op "change apic mode" ofzo. Je moet dan 1 apparaat handmatig aanpassen waardoor de PC wel goed opstart. Dit voorkomt windows opnieuw erop zetten.

Probeer het dan zonder apic nog eens. Apic kan hele rare input lag/ schokken geven met bepaalde apparaten. Ik had dit met mijn keyboard. Alsof elke toets 100% cpu nodig had.
Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07-2024
Een maat van mij heeft ook constant van dat soort problemen in battlefield het gekke is hij heeft het alleen als hij usmc zit niet als hij bij de mec zit. Hij speelde pas een rondje mec zondeer problemen hij werd door de server over gezet, en als hij dan stopt met muis of toetsenbord beweging duur het een seconde voor hij zelf stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 84021 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:28:
Je moet dan even wat bij apparaat beheer veranderen. Doe eens google op "change apic mode" ofzo. Je moet dan 1 apparaat handmatig aanpassen waardoor de PC wel goed opstart. Dit voorkomt windows opnieuw erop zetten.

Probeer het dan zonder apic nog eens. Apic kan hele rare input lag/ schokken geven met bepaalde apparaten. Ik had dit met mijn keyboard. Alsof elke toets 100% cpu nodig had.
Succes ermee :)
Geprobeerd, had geen zin. Wel merkte ik op dat mn keyboard een irq deelde met iets anders, heb nu wat zooi gewijzigd in BIOS, even kijken of het heeft uitgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:42:

Naja mijn specs:

Asus A8V Deluxe Rev. 2

plus niks overclocked...
Tobo is geen usb, zo'n ps2 (?) poort aansluiting. Muis is wel USB ...

Kijk eens in je apparaatbeheer of IRQ 11 bezet is door je toetsenbord. Zoja, zet in je BIOS je IRQ 11 naar "reserved". Bij mij lijkt het erop dat dat het probleem heeft verholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Bij nader inzien toch nog steeds problemen :(

Nu weet ik t ECHT niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Ik zie/heb geen IRQ11 in m'n apparaatbeheer ... en tjah, voor mij is't ook nog steeds 1 groot raadsel ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Het lijkt erop dat we eraan vast zitten. Nouja, moet maar :(

Vsync is toch wel aan he ? Zo nee, zet dit eens even aan.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
waarom heeft iedereen ineens een Symantic product?
Weet dat niet iedereen dat dat suckt?

Edit: Vsync hoeft helemaal niet aan.
Dat houdt in dat je frames een limiet krijgen dat gekoppeld is aan de snelheid van je beeldscherm.

[ Voor 45% gewijzigd door Maxxi op 22-12-2005 00:51 ]

Dat klopt,
en teveel fps kan zorgen voor een bepaalde hele rare input lag. Dit word ook door veel mensen ervaren als haperen. Zonder vsync kan iets dus compleet onspeelbaar zijn terwijl het met vsync harstikke goed loopt.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 22-12-2005 00:59 ]

• EyeWitness
Lol, VSync gaak dus echt nooit aanzetten ...

Maare, kep m'n 'Hyperion' (VIA 4in1) drivers ff geupdate, ik zal vanmiddag eens uitvoerig Battlefield 2 gaan spelen om te kijken of het probleem er nog is }). Zo niet dan gaan de VGA Drivers ook ff een update krijgen, en dan als laatste poging ook windows maar eens updaten naar SP2 ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
even dit topic nieuw leven in blazen:

Ik heb sinds een dag of 2 ook last van dit probleem. Mijn muis doet het prima (usb), maar mijn keyboard niet. De toetsen blijven ook 1 a 2 seconden hangen. In windows werkt het prima. Ik heb geen drivers veranderd oid. Heb dus geen idee waar het aan kan liggen

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem. Zo is BF2 onspeelbaar :'(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
ruubruub schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:19:
even dit topic nieuw leven in blazen:

Ik heb sinds een dag of 2 ook last van dit probleem. Mijn muis doet het prima (usb), maar mijn keyboard niet. De toetsen blijven ook 1 a 2 seconden hangen. In windows werkt het prima. Ik heb geen drivers veranderd oid. Heb dus geen idee waar het aan kan liggen

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem. Zo is BF2 onspeelbaar :'(
Mja inderdaad, ik zoek hier (nog steeds) een oplossing voor ...

Maar wat zijn jou systeem specs ?? Mss hebben we ergens dezelfde hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
Ik heb een
AMD 3200+ Venice met Freezer 64 Pro erop
ASUS A8N5X
2x 1GB Twinmos
Creative Audigy
Point of View Geforce 7800 GT
1x 300 GB Maxtor
1x 200 GB Maxtor
1x 120 GB Maxtor
Pioneer 110D
Plextor 24x
CoolerMaster eXtreme Power 420W voeding
Logitech MX1000 laser muis (deze werkt prima, ook in BF2)
Labtec keyboard (zo'n een met laptop toetsen) werkt prima in windows

Het Probleem kwam een dag of 2 geleden opeens. Daarvoor nooit ergens last van gehad, heel vaag dus

heb net ff BF2 opnieuw erop gezet, maa dat maakt niks uit :'(

[ Voor 10% gewijzigd door rkrythe op 02-01-2006 17:39 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
heb mss de oorzaak te pakken: het toetsenbord :)
ik heb nu een labtec ding liggen omdat ik van die platte toetsen wilde. Ging een tijd goed maar nu speelt BF2 dus kut.

Ik heb nog mijn oude Logitech draadloos keyboard liggen. Dus ik laad BF2 en in het spel verwissel ik de toetsenborden (de ontvangers dan, maar komt op het zelfde neer) en dat logitech bord doet het wel goed :|

Ik kan hier echt niet bij. In windows doet ie het prima --> is dus niet een kapot bord zou je zeggen
Waarom werkt die logitech in BF2 wel goed en die labtec niet. Drivers zijn gewoon die standaard dingen van Windows, hij ziet me bord als een 101/102 or Microsft Natural keyboard.

Kan iemand dit vreemde verschijnsel verklaren??

Zou fijn zijn :Y)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Hmm wazig ...

Maar wat mij opvalt is dat we allemaal 2gig geheugen hebben ... zou dat iets kunnen verklaren ?!
Plus allemaal een Asus mobo .. hmmm....

[ Voor 16% gewijzigd door EyeWitness op 02-01-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
welk keyboad gebruik jij eigenlijk?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:30:
Hmm wazig ...

Maar wat mij opvalt is dat we allemaal 2gig geheugen hebben ... zou dat iets kunnen verklaren ?!
Plus allemaal een Asus mobo .. hmmm....
Dat lijkt me toch niet, dat geheugen iets met het keyboard heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
ruubruub schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:07:
welk keyboad gebruik jij eigenlijk?
Ik gebruik een Medion tobo met zo'n 'ouwerwetse' PS2 (?) aansluiting, ding is al ruim 4/5 jaar oud en heb ik nog nooit problemen mee gehad, en gamed lekker :P ...

[ Voor 6% gewijzigd door EyeWitness op 03-01-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Ik gebruik een Medion tobo met zo'n 'ouwerwetse' PS2 (?) aansluiting, ding is al ruim 4/5 jaar oud en heb ik nog nooit problemen mee gehad, en gamed lekker :P ...
Ik heb nu een Microsoft Natural Wired keyboard, hiervoor die Logitech. Ze vertonen alletwee hetzelfde probleem, terwijl die MS op de PS2 poort zit en die Logitech op USB zat. Tis dus iets anders of ik heb enorme pech met mn tobo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
rodie83 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:00:
[...]

Ik heb nu een Microsoft Natural Wired keyboard, hiervoor die Logitech. Ze vertonen alletwee hetzelfde probleem, terwijl die MS op de PS2 poort zit en die Logitech op USB zat. Tis dus iets anders of ik heb enorme pech met mn tobo's :P
Mja, volgens everest heb ik een: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

Net in BF2 weer aantal van die haperingen gehad, vreselijk ... paar keer flink gecrashed met mn plane erdoor. En het duurde wel een seconde of 3 a 4. Wat me wel opvalt is dat alleen mn tobo nu zo raar doet, m'n muis kan ik gewoon bewegen. Alleen heb ik soms ook momenten dat beide niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
EyeWitness schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:13:
[...]

Mja, volgens everest heb ik een: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

Net in BF2 weer aantal van die haperingen gehad, vreselijk ... paar keer flink gecrashed met mn plane erdoor. En het duurde wel een seconde of 3 a 4. Wat me wel opvalt is dat alleen mn tobo nu zo raar doet, m'n muis kan ik gewoon bewegen. Alleen heb ik soms ook momenten dat beide niet werken...
Exact hetzelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb toen in de bios de waarde van de USB Legacy veranderd van enabled --> disabled of andersom (ik weet het niet meer precies 8)7 ) Toen deedtie het goed.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Draakje078 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:17:
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb toen in de bios de waarde van de USB Legacy veranderd van enabled --> disabled of andersom (ik weet het niet meer precies 8)7 ) Toen deedtie het goed.
En wat voor 'n toetsenbord heb jij dan ? Zeker USB of niet, ... want ik heb PS2 en weet niet zo zeker of het probleem dan wel verholpen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
*Bump*

Nog steeds geen oplossing ;( ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
EyeWitness schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:49:
[...]

En wat voor 'n toetsenbord heb jij dan ? Zeker USB of niet, ... want ik heb PS2 en weet niet zo zeker of het probleem dan wel verholpen is ...
Ik maakte idd. gebruik van een USB Toetsenbord/muis. Als je PS/2 gebruik kan je kijken of het scheelt als je de detectie voor ps/2 van auto naar enabled zet.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Draakje078 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:50:
[...]

Ik maakte idd. gebruik van een USB Toetsenbord/muis. Als je PS/2 gebruik kan je kijken of het scheelt als je de detectie voor ps/2 van auto naar enabled zet.
Thnx ik zal zo eens checken, maar ff wat me opvalt is dat ik dit probleem vooral krijg als m'n PC het redelijk zwaar te voorduren krijgt >> vooral BF2 met chopper/plane als ik veel acties uitvoer en veel verschillende views gebruik waardoor hij dus veel moet laten zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 01:05
Ik heb dit probleem ook, alleen dan met mn microsoft optical elite tobo. Maakt niet uit welke driverversie ik gebruik, gewoon voor typen werkt alles prima maar na een tijdje gamen krijg ik ook ineens flinke lag.

M'n specs zijn wat anders dan de eerder genoemde:

AMD 2800+
ASUS A7N8X-E Deluxe
2x 512MB GeiL
Creative X-Fi
Asus 6800Gamers Edition
2x Western Digital 2500KS 16mb sata
Tagan 480W voeding
Logitech MX1000 laser muis, geen problemen mee...

Windows: XP media center, oftewel professional met sp2

Bij mij maakt het niet uit of m'n pc op dat moment veel of weinig doet, ook bij een relatief lichte racegame stuurt ie alle kanten op behalve de goeie...

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Hmm ook al XP Professional !!!

Mss ligt et daaraan? Ik heb trouwens wel SP1 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
*Bump*

Ik heb AGP Fast Write uitgeschakeld (Off) in de BIOS, ook heb ik de Legacy USB Support van Auto naar Enabled verandert...

tot dusver lijk ik er geen last meer van te hebben, misschien komt et nog of heb ik niet lang genoeg gegamed de laatste tijd, maar het lijkt weg te zijn...

Mss is dit dé oplossing voor iedereen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Fastwrites heb ik altijd al uitstaan, en Legacy USB sup. staat hier standaard op enabled. Daar ligt het voor mij dus niet aan.

Al moet ik opmerken, onder voorbehoud uiteraard... sinds ik de laatste intellypoint software van MS geinstalleerd heb, heb ik het niet meer opgemerkt. Maar ja heb vrij weinig gegamed lately dus nog niet echt goed kunnen testen.

EDIT: :( dat had ik dus beter niet kunnen roepen :(

Hij kent z'n kunstje nog steeds bleek zojuist. Wel lijkt he tvolgens mij alleen voor te komen als de pc gedurende een langere tijd al aan staat. Na een 'koude start' heb ik het volgns mij (tot nu toe) nog niet gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door B-Buster op 14-01-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
B-Buster schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:48:
Fastwrites heb ik altijd al uitstaan, en Legacy USB sup. staat hier standaard op enabled. Daar ligt het voor mij dus niet aan.

Al moet ik opmerken, onder voorbehoud uiteraard... sinds ik de laatste intellypoint software van MS geinstalleerd heb, heb ik het niet meer opgemerkt. Maar ja heb vrij weinig gegamed lately dus nog niet echt goed kunnen testen.

EDIT: :( dat had ik dus beter niet kunnen roepen :(

Hij kent z'n kunstje nog steeds bleek zojuist. Wel lijkt he tvolgens mij alleen voor te komen als de pc gedurende een langere tijd al aan staat. Na een 'koude start' heb ik het volgns mij (tot nu toe) nog niet gehad.
Mja, maar dan ligt het niet aan een bepaalde temperatuur want mijn CPU wordt max 31, VGA (GPU) max 40. En de rest hoef ik me eigenlijk geen zorgen over te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 23:34
EyeWitness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:39:
[...]

Hmm, ik draai Norton Systemworks 2003 hiero ...
Ik heb probleem ook en draai Norton Systemworks 2005. :? De verdachte is misschien aan het licht?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Kaaswagen schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:59:
[...]

Ik heb probleem ook en draai Norton Systemworks 2005. :? De verdachte is misschien aan het licht?
Zodra ik weer in de gaten krijg dat hij gaat hangen switch ik van virusscanner. En aangezien m'n 'abonnement' toch over een klein maandje verloopt en niet kan verlengen (wel opnieuw installeren maar ben wel toe aan nieuwe Virusscanner) zal ik Norton eraf gooien en eens met een andere virusscanner proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Norton kan ik voor mij ook doorstrepen, ik gebruik uberhaupt geen virusscanner of firewall atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
B-Buster schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:32:
Norton kan ik voor mij ook doorstrepen, ik gebruik uberhaupt geen virusscanner of firewall atm.
Het lijkt me ook sterk dat dat sorrt software voor zulke problemen zorgt eerlijk gezegd. Ik zal binnenkort die servuice eens unloaden en kijken of helpt, niet geschoten altijd mis natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Is in ieder geval het proberen waard ja..

Ik zit nu toch wel te twijfelen of t niet gewoon aan t tobo ligt. Hij is nu met surfen ook aan het irriteren. Shift + klikken opent niet altijd meer in nieuw window maar gewoon in zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
EyeWitness schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:38:
*Bump*

Ik heb AGP Fast Write uitgeschakeld (Off) in de BIOS, ook heb ik de Legacy USB Support van Auto naar Enabled verandert...

tot dusver lijk ik er geen last meer van te hebben, misschien komt et nog of heb ik niet lang genoeg gegamed de laatste tijd, maar het lijkt weg te zijn...

Mss is dit dé oplossing voor iedereen!?
Zoals ik hier al heb gezegd, dit was mijn oplossing blijkbaar. Ik heb de laatste tijd totaal geen last meer van het hele gebeuren... en ik heb verder niets anders hardware/software -matigs veranderd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dit lijkt mijn probleem te zijn: tot zover zijn de klachten dan ook weg:

http://forums.techpowerup.com/archive/index.php/t-5053.html

Probleem zit in AtiTool, mocht je dat gebruiken :)

Ik kom er nog even op terug of dat inderdaad het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik heb AGP Fast Write nu een keer aan en weer uitgezet... tot op heden heb ik er geen last van, maar ja ik had ook een tijdje geen last meer van hangende toetsen na een nieuwe MS driver, helaas was dat van korte duur.

AtiTool is het zeker niet hier, ik heb een Nvidia 6800GE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Nee idd. AtiTool is et hier ook niet, want ik heb dat nooit draaien als ik een spel speel (ik draai et alleen puur om artifacts/temps te checken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik geloof (in mijn geval dus) ook niet echt meer in een softwarematig probleem... als ik alt+tab doe, of met control meerdere dingen wil selecteren, herkent ie die toetsaanslag somsook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
AtiTool was hier definitief het probleem. In zowel WoW als BF2 geen klachten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Heb zojuist een flinke tijd met wat mensen van de MS support aan de foon gehangen. Men kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het toetsenbord waarschijnlijk gewoon defect is, mede omdat de shift en control knop alleen werken als ze er zin in hebben.

Ik krijg nu binnen 2 weken een nieuwe set toegestuurd. Dat valt me goed mee van MS, ze deden totaal niet moeilijk. Hopen dus dat het dan opgelost is.
Ga mogen echter wel een Logitech G15 kopen aangezien ik geen zin heb 2 wkn nog te gaan wachten.

En eigelijk is B-Buster erg gecharmeerd van dat G15 plankje :)

Pagina: 1