[XP] Synchroniseren met NAS lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-03 13:15
Ik heb aan het netwerk een NAS (Network Attached Storage) hangen waar ik mijn documenten zet.
Ik heb de "Mijn Documenten" pad ook verwezen naar een map in de NAS. Omdat ik op een laptop werk, kan het weleens voorkomen dat ik geen toegang heb tot de NAS. Om dit op te lossen maak ik gebruik van de offline bestanden optie van XP. In de optie heb ik ingesteld dat bij aan/afmelden van de laptop de "Mijn Documenten" map wordt gesynchroniseerd met de map op de NAS.

Het probleem is, wanneer ik mijn laptop opstart en me aanmeld in XP, dan krijg ik steeds een melding dat de synchronisatie niet gelukt is. Het probleem is, dat tijdens het synchroniseren het netwerk verbinding nog niet gelegd is. Hoe zorg ik ervoor dat er automatisch gesynchroniseerd wordt, nadat het netwerk verbinding gelegd is?

Ik zat zelf te denken aan een time-out vlak voor het synchroniseren. Maar hoe doe ik dat?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
Er zal om de zoveel tijd een poging gewaagd wordt. Dit duurt over het algemeen wel redelijk lang. Je kan wel instellen dat de tijd wat korter wordt, dat lost je probleem misschien wel op? Sowieso is dubbelklikken op het offline icoon al voldoende om handmatig de synchronisatie te starten.

Als het alleen tijdens het inloggen gebeurt kan je ook de instelling dat je login moet wachten op een netwerkverbinding aanzetten.

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-03 13:15
Zelf af en toe klikken op de synchronisatie knopje kan wel, maar er zijn meerdere mensen die gebruik maken van de NAS. En die zijn helaas niet zo handig met de computer.

Ik heb wel even rond gezocht voor het aanmelden nadat de netwerkverbinding gelegd is, maar ik krijg steeds de ongewenste zoekresultaten. Als iemand dat weet: waar kan ik dat instellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)