Toon posts:

[Win XP] Inloggen op pc wil niet lukken. Event ID: 1054

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, en hoop misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

Wij hebben hier een AD Domein draaiend op Windows 2000 server. Op deze server moet iedereen zich dus aanmelden en vervolgens wordt er een policy geladen op de pc's. Dit werkt in principe zonder problemen.

Nu is het zo dat veel van de medewerkers hier regelmatig buiten de deur werken en wel hun laptop willen gebruiken, maar dus geen contact hebben met onze DC. In de group policy dat er 50 logons gecached moeten worden zodat gebruikers ook kunnen inloggen als er geen domain controller is. Bij de meeste mensen gaat dit ook goed.

Nu heb ik afgelopen maandag een nieuwe laptop aan een gebruiker meegegeven, maar bij deze laptop heb ik een probleem. Op het moment dat de gebruiker inlogt op de pc zonder verbinding te hebben blijft hij regelmatig hangen op het bureaublad. Hij krijgt dan een bureaublad te zien, alleen geen inconen en taakbalk. Als hij dan een paar keer zijn laptop uit en aanzet doet hij het opeens wel weer een keer. Maar echt werkzaam is dit natuurlijk niet.

Ik heb net even in de eventlog van windows gekeken en zie daar de volgende error:
Event ID: 1054
Source: Userenv
Type: Error
User: NT AUTHORITY\SYSTEM
Description:
Windows cannot obtain the domain controller name for your computer network. (The specified domain either does not exist or could not be contacted). Group Policy processing aborted.
En dit snap ik dus niet. Het klopt natuurlijk dat hij de DC controller niet kan vinden, maar mijn inziens moet hij dus zn gecachde profiel laden en niet gaan zeuren...

Als ik zoek op internet, dan lees ik wat over DNS, maar volgens mij heeft dit er niets mee te maken?