Toon posts:

Geheugen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een nieuw systeem aangeschaft :

AMD Athlon 64 3500+ Venice
Asus A8N-SLI Mobo
Corsair TWINX C2 PRO 2x 512MB
XFX 6600 GT 256 MB PCIe
Maxtor 200GB S-ATA

Heb Windows XP geinstalleerd, ben tot de conclusie gekomen dat die qua opstarten de ene keer wel snel is en de andere keer niet, ik denk najah zal wel een fout in windows zijn ! Wat achteraf ook weer sterk is omdat die dus de ene keer binnen no time is opgestart en andere keer er gewoon enkele minuten over doet ! Heb ik BF2 geinstalleerd, krijg ik haperend beeld zelfs in de solo game ?! Ik wist niet wat ik zag. Ik denk heb een goed systeem aangeschaft en krijg ik dit. Need for Speed - Most Wanted draait trouwens goed. Kan iemand mij helpen en mij misschien vertellen waar dit aan kan liggen ?

Mvg M. Smit

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien je mobo: verkeerde drivers geinstalleerd en niet gekeken naar modified/nieuwe drivers van Nvidia.

Daarnaast is dat bord pas vanaf bios 1012 stabiel (in mijn ogen) maar daar moet je weer aparte drivers voor hebben; staat ook op de site van Asus vermeld.

Verder op geen enkel moment ActiveArmor installeren om je stabiliteit te testen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drivers geupdate? Temps/voltages gechecked? Memtest gedraaid? hdd tooltjes gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie,

Ik zal jullie eerlijk melden weet er ook niet alles van.

Heb enkele chipset drivers van nvidia.com gehaald die nix uit hebben gemaakt.

Dacht misschien is de hardware naar de kloten vanuit de fabriek ? Zou kunnen toch...

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kan ja, maar daarvoor moet je dus wel even eerst wat onderzoek doen ;) Probeer de tips in mijn post ns.
In de FAQ staan trouwens ook een hele hoop problemen en hoe je het oplost.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 16-12-2005 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ik inderdaad kunnen doen.

Maar hoe update ik mijn bios dan, klinkt misschien raar maar ik ben er pas net mee begonnen dus wil/moet ook nog van alles leren ? Verder neem ik aan dat ik de juist chipset drivers van nvidia.com gehaald heb. Ik denk toch dat ik het dan meer bij de bios moet zoeken.

Alvast bedankt !

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je al ns in de handleiding gekeken? Of heb je al ns Gegoogled? Het is erg makkelijk te vinden hoor :)

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:26
bf2 heeft 2gb nodig... logisch

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, BF2 heeft echt geen 2GB nodig, met 1GB valt het prima te spelen. Dat je voordeel hebt bij 2GB is bij sommige instellingen wel waar. Maar dat BF2 2GB "nodig" heeft is gewoon onzin.

Verwijderd

Single player is vaak 'zwaarder' voor een processor, omdat hij dan ook de AI erbij moet berekenen. Bij multiplayer hoeft de processor dat niet te doen, dus loopt het vaak (niet altijd) beter. Probleem van het schokkerige beeld bij multiplayer is vaak de lag die je hebt van het internet.

Op welke settings heb je bf2 ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
1280X960 , maar hij doet het bij elke resolutie ! ?

• RoD
  • Niet online

RoD

En heb je alles op low ook geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook daar heeft die er soms moeite mee. Ik moet erbij zeggen niet altijd !
Maar zo'n systeem moet dat toch gewoon aan kunnen ?

Verwijderd

Op mijn systeem (zie specs) loopt bf2 in die resolutie ook niet echt super. Ik zou 'm verlagen naar 1024 x 768. Zet de AA etc etc ook wat lager. Je zal zie dat hij sneller gaat lopen. Welke versie forceware gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon van nvidia.com gehaald up to date lijkt mij dus ?

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je ook de nieuwste BF2 patch al geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Jep 1.12 heb ik geinstalleerd wordt het niet slecht of beter van ! Dat zeg ik het zit ook in de solo game dus moet je t toch bij drivers, systeem zoeken dacht ik ?!

Verwijderd

Waarschijnlijk gebruik je de 81.95. Bij mij liepen die wat onstabiel, maar van veel mensen hoor ik dat ze juist heel stabiel zijn. Kan zijn dat daar het probleem ligt.

Ik denk dat het aan je videokaart ligt. Het is een prima kaart, maar ik vermoed dat BF2 iets te zwaar is. Het blijft wel raar dat je systeem dan weer snel en dan weer langzaam opstart. Ergens klopt het dus niet helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Zeer apart ja, ik kan er ook met de kop niet bij ! Bios updaten is ook zoiets.
Ik heb ook al een keer XP opnieuw geinstalleerd, niets mocht baten.
hmmmm.....

Verwijderd

Ik bedenk me net dat mijn neef heeft een tijd geleden dezelfde mobo gehad waar hij problemen mee had. Blijkt dat het moederbord problemen heeft met bepaalde harde schijven. Hoe het precies zit weet ik niet meer. Het had in ieder geval te maken met Native Command Queuing.

Verwijderd

Topicstarter
Zal PRO of Home nog verschil uit maken ? Moet zeggen hij doet t al wat beter in 1024, alleen t geluid haperd op t moment dat je de level binnen gaat...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:14

Barrycade

Through the...

Volgens mij gaat het hier om het bekende Diamond Max 10 met Asus moederbord probleem.

Zoek maar eens op: "Asus Maxtor problemen" in de zoekfunctie.

Juiste firmware op de HD?

Verwijderd

logisch?? waarom speel ik m dan vloeiend met 512 mb??
onlogisch vergeet het maar maybe omdat je zelf 2 gb hebt maar het verschil tusse 1 en 2 gb is dus nix.

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Wel bij de hoogste instellingen :)

@TS: Je bedoelt Windows XP Home of Pro? Nee, dat maakt geen enkel verschil.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
Ik heb dat zo nu en dan traag (of zelfs niet) en dan snel opstarten ook , en ik heb t sinds ik mijn Maxtror 250GD sata geinstalleerd heb

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
De S-ATA wordt alleen in poort 4 herkend, ook zoiets !

• MAX3400

MAX3400

Al dat geneuzel over RAM & BF2; voor mij hoeft het niet.

Er zijn andere problemen die structureel zijn en de gegeven tips lijken me zinvol:

- SATA-schijf op andere poort proberen
- SATA-schijf (tijdelijk lenen) verwisselen voor IDE-schijf
- In je handleiding zoeken hoe je BIOS-update moet doen.
- Op de site van Nvidia de laatste drivers voor NForce4 AMD (mobo) & Forceware (VGA) downloaden.
- MemTest86 uitvoeren voor je geheugen.

offtopic:
Ik snap niet dat het aan je game-settings ligt dat je PC de ene keer sneller en de andere keer langzamer opstart!

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 16-12-2005 16:50 ]

Verwijderd

Probeer je sound settings eens lager te zetten, alle BF games tot nu toe hebben problemen dat als je sound card het niet aan kan je spel slecht draaid.

Zet dus je geluid eens op software en dan low/medium.

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond op software, medium --> heb m nu op low gezet en moet toegeven dat t heel wat beter gaat, dus binnekort ff apart soundkaartje aanschaffen ik heb nu nog zo'n onboard knakending. Bedankt ! :) Nu t probleem met het opstarten nog... :'( Ik zit zelf te denken, alleen in poort 4 herkent die de S-ATA automatisch, in poort 1 wordt nix herkend. Kan het daar aan liggen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij nog helpen met het opstart probleem ?!

Soms start die snel op en soms zeer langzaam, de Maxtor S-ATA zit in poort 4 omdat die alleen daar automatisch herkend wordt. Kan dit ermee te maken hebben ?

Alvast bedankt !

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

512Mb of 2Gb?

512Mb is wat weinig voor zwaardere games, 1Gb is ..normaal maar meer is mogelijk, 2Gb is tja..op een bepaald moment is een GAME van vandaag .. gewoon volledig geladen!

Dus dat zou het probleem niet moeten zijn, je zou voor 1Gb kunnen gaan, dat helpt heel veel met spelen. Maar inderdaad de maxtor diamond 10 serie kan ook het probleem zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door swampy op 16-12-2005 23:26 ]

There is no place like ::1

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 09:23

sphere

Debian abuser

Mensen zaniken maar door over hoeveel geheugen deze tweaker nodig heeft voor BF, dat is toch compleet niet relevant voor zijn opstartsnelheid van Windows :?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
BF2 probleem is zo goed als opgelost, ik had er nog niet aan gedacht dat ik alleen nog maar over een onboard soundkaart beschik ! Blijkt dat dat het euvel is.

Ik zit nu te dubben over het opstart probleem inderdaad, btw ik heb 1 gig aan geheugen (Twinx 2x512) !

Wie helpt mij verder met dit dilemma ? :'(

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:33:
BF2 probleem is zo goed als opgelost, ik had er nog niet aan gedacht dat ik alleen nog maar over een onboard soundkaart beschik ! Blijkt dat dat het euvel is.

Ik zit nu te dubben over het opstart probleem inderdaad, btw ik heb 1 gig aan geheugen (Twinx 2x512) !

Sorry hoor, maar lees je wel? Er zijn al meerdere suggesties gegeven over hoe je je opstartprobleem en traagheid en dergelijke kan troubleshooten.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:33:

Bootvis
een tooltje van microsoft die je bootup checkt, dan kun je dus ook zien op welke dingen hij zo lang zit te hangen!

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 17-12-2005 14:53 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 08:43:
[...]

Sorry hoor, maar lees je wel? Er zijn al meerdere suggesties gegeven over hoe je je opstartprobleem en traagheid en dergelijke kan troubleshooten.
Wellicht was het niet duidelijk voor hem. Beetje relaxen he :+

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:54:
Op mijn systeem (zie specs) loopt bf2 in die resolutie ook niet echt super. Ik zou 'm verlagen naar 1024 x 768. Zet de AA etc etc ook wat lager. Je zal zie dat hij sneller gaat lopen. Welke versie forceware gebruik je?
Vind ik wel heel vreemd. Mijn X850 XT PE en 2.8 Ghz en 2048 ram kan alles op het hoogste prima draaien. Zoveel slomer zijn jullie systemen nou ook weer niet en ik draai op 1280x1000(ongeveer...weet niet precies wat die grootste was...)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dubbel met PC start de ene keer sneller op dan de andere keer?. En het probleem is daarin ook al opgelost.

Hazzard: dubbeltopics zijn ongewenst. Of je dat voortaan wil laten? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.