Toon posts:

Fan probleem ASUS A7v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een FAN. Moederbord krijgt stroom maar bij het aanzetten van het systeem gaat de FAN niet draaien. Alle aansluitingen op het mobo zijn geprobeerd.

De FAN is doorgemeten met een externe voeding en de FAN werkt gewoon..

Wat kan dit zijn??

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon de rode en zwarte draad van je FAN aanluiten op de GELE en zwarte draad die uit je voeding komt en naar je floppy/hdd/cd-rom gaat werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik nog wel maar het moet naar mijn weten een reden hebben waarom deze niet draait......

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

als je nog garantie hebt..

Ik heb ooit ook mijn fans "opgeblazen"
gewoon kortsluiting lopen maken toen ik in een dronke bui een juper over die zooi heen deed :)
Gelukkig had ik garantie.. die gasten hebben een week naar de oorzaak lopen zoeken .. en ikke maar een onschuldig verhaal lopen ophangen.
hehehehehh

Verwijderd

Wees trots bevel, sjonge...

Verwijderd

Topicstarter
Nou gewoon kortsluiting is er niet geweest. Het hele systeem is opgebouwd zonder dat er spanning op het systeem is geweest. Alle kabels e.d. allemaal goed aangesloten. Spanning erop en meteen al draait de FAN niet.

Het zou wel raar zijn dat meteen ALLE fansaansluitingen naar de gort zijn en de rest van het moederbord wel gewoon werkt.

Misschien hebben ze een kapot mobo verkocht?
Of zou het kunnen dat er ergens iets met de BIOS niet in orde is. Of zou dat niets uitmaken.....

Verwijderd

Hebben we het hier over CPU FAN of Power fan?? En probeer de fan eens op een andere fan-aansluiting uit.

Sacerdote

Verwijderd

Zal wel weer een rare kuur van de a7v zijn heb dat bord 4 maanden gehad en 4 maanden lang de raarste problemen en daar zat ook dit fan probleem bij!!! :?|:)
heb het bord omgeruild tegen MSI K7T PRO 2A
en weg problemen!!!:+:+:+:+
Pagina: 1