Ik heb gehoord dat Bartons ver te overclocken zijn. Maar ik vind dat hij aardig warm is op idle (namelijk 45 graden)... Tot hoever kan ik deze overclocken denken jullie?? (kbegrijp dat het eigen risico is, maar wil jullie advies)
Verwijderd
Als je de FAQ van DOC had gelezen, dan wist je dat het niet te voorspellen is hoe ver je je CPU kan overklokken. Dit moet je gewoon uitproberen.
Ow, sorry, wist ik niet....
Maar hij is nu Idle 42 graden en hij draait op 1800mhz, dan moet ik toch wel over kunnen clocken naar 2000mhz?
Maar hij is nu Idle 42 graden en hij draait op 1800mhz, dan moet ik toch wel over kunnen clocken naar 2000mhz?
Wat voor koeling gebruik je, en als het luchtkoeling is welke koeler ?
Een gemiddelde barton kan meestal in ieder geval 2400 mhz aan
Maar er is geen garantie, het blijft een loterij
Als je gaat overclocken dan moet je wel goed koellen
Maar er is geen garantie, het blijft een loterij
Als je gaat overclocken dan moet je wel goed koellen
Verwijderd
Ik heb mijn ouwe AMD XP 2500+ Barton kunnen overclocken tot 2000 Mhz met een coolermaster coolermaster erop. Daarboven kreeg ik BSOD's.
Verwijderd
als jij vind dat hij te warm is kun je hem ook onderklokken...
ik heb dezelfde en die loopt superstabiel op 1,4V op standaardklok
dan wordt ie 32 ofzo, weliswaar met een Thermalright
het ligt ook erg aan je geheugen, met fatsoenlijk geheugen moet je hem zo van 166 -> 200 MHz FSB kunnen overklokken
ik heb ook de voorganger, een 1700+ en die loopt bij mij standaard ipv 1466 op 1980 MHz dus er zit best wat ruimte in.
ik heb dezelfde en die loopt superstabiel op 1,4V op standaardklok
dan wordt ie 32 ofzo, weliswaar met een Thermalright
het ligt ook erg aan je geheugen, met fatsoenlijk geheugen moet je hem zo van 166 -> 200 MHz FSB kunnen overklokken
ik heb ook de voorganger, een 1700+ en die loopt bij mij standaard ipv 1466 op 1980 MHz dus er zit best wat ruimte in.
Ik denk dat je de vragen beter in dit topic kan stellen -> [rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 6[/rml]
Ik denk dat je toch nog even Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0 moet doornemen. Dit soort dingen zijn niet echt te voorspellen, en alleen door te proberen kom je er achter. Goede koeling is bij overklokken wel een vereiste!
Dus lees alles eens op je gemak door, en probeer gewoon voorzichtig.
Succes.
Dus lees alles eens op je gemak door, en probeer gewoon voorzichtig.
Succes.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()