Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

KPN Hi en GPRS

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Iedereen weet hoe onduidelijk GPRS van KPN is.

Je kom bijna altijd bij I-mode of breedband internet terecht.

KPN moet met meer duidelijkheid komen over hun gprs-systeem op hun netwerk.

Daarnaast vermeende ik dat het GPRS ontzettend duur is.

zo'n 15 euro per MB?

Weet iemand de precieze abonnementen met prijzen per MB?

vanpeltje

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
Volgens mij valt het allemaal wel mee met die onduidelijkheid.

In ieder geval belangrijk om te weten is het verschil tussen een KPN Mobiel abbo en een KPN Hi abbo. Bij de eerste zit data al in de bundel, aangezien alles daar in 1 bundel zit, en bij HI moet je een apart abbonoment afsluiten. Een i-mode abbo is tevens een GPRS abbo en zijn er in de smaken van 7,50 en 12,50. Zie daarvoor: http://www.imode.nl/index.asp?pgid=480.

Voor de kosten van GPRS bij een KPN Mobiel abbo, zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1185614/sc=49da4e en klik dan rechts op "Abonnementstarieven, Alle tarieven van mobiele abonnementen. Meer weten."

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 14:15

trimakassi

haapsie is eepsie!

Daarbij kun je bij hi ook gprs-en zonder bundel. Je betaalt dan alleen de verbruikte data. Is naturrlijk wel minder voordelig. Maar ik heb dit een tijdje gebruikt voor Agile messenger. De hele dag msn aan laten staan op mn Sendo zonder tegen iemand te lullen is dan zo'n 30 kb wat een paat centjes kost. Stel je gaat toch een gesprek met iemand aan valt het alsnog best mee met de kosten. Ik had laatst berekend dat de hoeveelheid tekst verstuurd goedkoper is om te msn-en dan te sms-en (bij hi25)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 14:57
trimakassi schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:27:
Daarbij kun je bij hi ook gprs-en zonder bundel. Je betaalt dan alleen de verbruikte data. Is naturrlijk wel minder voordelig.
Wat jij zegt kan ik wel bevestigen want ik heb net een Hi abo afgesloten.
Als je een I-Mode abonnement neemt dan betaal je ongeveer 6 euro per MB en als je geen I-mode abonnement neemt en dus puur GPRS wil gebruiken dan is dat dacht ik zo'n 10€ per MB. maar ja altijd nog voordeliger als je niet zoveel gebruikt want die I-mode abo's komen vaak pas vanaf 2.5 MB

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Idd, let er dus wel op als je in de MB's gaat downen. Ik had laatst een update van agile msn gedownd (500kB), maar dat koste me wel ff 7.46 euro...(niet zo slim nee...) Daar staat wel tegenover dat een hele dag msn aan laten staan en ff met iemand praten (36 kB) 53 centen kostte...Bedenk dus goed waar je GPRS voor wil gebruiken.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Absurde tarieven, bij Telfort ben je binnen een bundel voor 5 Euro per 5 MB klaar of 10 Euro per 20 MB. Met KPN blijven we in het WAP-KB-bespaar tijdperk hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door SvMp op 18-12-2005 14:23 ]

• robert-630
  • Niet online
svdmeer schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:22:
Absurde tarieven, bij Telfort ben je binnen een bundel voor 5 Euro per 5 MB klaar of 10 Euro per 20 MB. Met KPN blijven we in het WAP-KB-bespaar tijdperk hangen.
Laat ik voorop stellen dat ik de ''losse MB prijs'' overal heel duur vind (behalve bij Orange* en T-mobile). Het is jammer dat Telfort dat zo erg verhoogd heeft.
Maar ik vindt de verschillen tussen KPN en Telfort nogwel meevallen:
Bij KPN is die eerste MB dubbel zo duur : €10,- maar daarna betaal je net zoals bij Telfort €5,- per MB.
KPN heeft ook voordeelbundels bijv. bij de Mobiel abonnementen: €7,50 p/mnd voor 10 MB, eigenlijk alleen voor i-mode bedoelt, maar ik kreeg het op mijn k750i werkend en kon er (deels) mee i-mode'n maar ook andere (kleine) sites bekijken. Voor elke extra MB meer betaal je 2,- uit mijn hoofd.

*minimale afname: 2MB (=prijs p/mnd Orange World)

[ Voor 12% gewijzigd door robert-630 op 18-12-2005 14:45 ]

Verwijderd

Maar tegenover T-Mobile Pocket Internet (€9,50 per maand flatfee) is het natuurlijk weer erg duur. KPN is trouwens wel erg onduidelijk met GPRS, het staat nou niet echt pontificaal op hun website.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
trimakassi schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:27:
Daarbij kun je bij hi ook gprs-en zonder bundel. Je betaalt dan alleen de verbruikte data. Is naturrlijk wel minder voordelig. Maar ik heb dit een tijdje gebruikt voor Agile messenger. De hele dag msn aan laten staan op mn Sendo zonder tegen iemand te lullen is dan zo'n 30 kb wat een paat centjes kost. Stel je gaat toch een gesprek met iemand aan valt het alsnog best mee met de kosten. Ik had laatst berekend dat de hoeveelheid tekst verstuurd goedkoper is om te msn-en dan te sms-en (bij hi25)
Klopt, GPRS en UMTS zijn spotgoedkoop vergeleken met SMS-en. Met SMS heb je het al gauw over ruim 500 euro per MB!

[ Voor 10% gewijzigd door Maurits van Baerle op 18-12-2005 16:09 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:57:
Maar tegenover T-Mobile Pocket Internet (€9,50 per maand flatfee) is het natuurlijk weer erg duur. KPN is trouwens wel erg onduidelijk met GPRS, het staat nou niet echt pontificaal op hun website.
Helemaal waar, alleen bij T-mobile Pocket Internet wordt slechts een beperkt handje vol smartphones geaccepteerd. Een wat eenvoudiger toestel icm. een leuke PDA om te internetten is bij T-mobile not done.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:57:
KPN Flat Fee light: 200 MB voor 45 euro, Flat Fee: 75 euro, onbeperkte download. Die T-Mobile voor 9,50 is wel leuk en goedkoop alleen is de grps-snelheid afgeknepen op (ik meen) 56 kB per minuut; wil je op UMTS snelheid dan zul je naar het normale Internet Internetabo van T-Mobile moeten: 50 euro per maand.

• robert-630
  • Niet online
MauritsvanBaerle schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:08:
[...]

Klopt, GPRS en UMTS zijn spotgoedkoop vergeleken met SMS-en. Met SMS heb je het al gauw over ruim 500 euro per MB!
Idd. Ik MSN er dan niet mee (tenmiste niet constant: sms-duim) maar e-mail er wel mee (i-mail) dat valt binnen mijn voordeelbundel, maar al was het niet zo, het kost zo weinig kb (zonder bijlagen; alleen tekst) dat het om centen gaat.
svdmeer schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:46:
[...]

Helemaal waar, alleen bij T-mobile Pocket Internet wordt slechts een beperkt handje vol smartphones geaccepteerd. Een wat eenvoudiger toestel icm. een leuke PDA om te internetten is bij T-mobile not done.
Jaah dat is de beste deal die d'r is in GPRS/UMTS-land (snelheid UMTS wordt wel afgekapt bij deze voordeelbundel).

Maar T-mobile is ook niet zo duur voor anderen (bezitters van telefoons die niet in de PIT-bundel vallen) namelijk 2,38 per MB* voor abonnees (dus de goedkoopste provider met "losse MB's").
Maar wel met deze voorwaarde:
Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal vastgesteld en
naar boven afgerond op 100 KB (internet keuze Volume)
*géén t-zones; maar internet.

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:56:
[...]

KPN Flat Fee light: 200 MB voor 45 euro, Flat Fee: 75 euro, onbeperkte download. Die T-Mobile voor 9,50 is wel leuk en goedkoop alleen is de grps-snelheid afgeknepen op (ik meen) 56 kB per minuut; wil je op UMTS snelheid dan zul je naar het normale Internet Internetabo van T-Mobile moeten: 50 euro per maand.
Om precies te zijn: T-Mobile Internet Totaal: Onbeperkt internet in Nederland € 59,50 per maand
Onbeperkt met alle GPRS/UMTS-toestellen. (+ T-mobile hotspots)

Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS is de snelheid beperkt tot maximaal 64 Kb/sec upstream en downstream.

Voor sommige mensen zal KPN beter zijn voor de anderen weer T-mobile. :)

[ Voor 28% gewijzigd door robert-630 op 18-12-2005 17:08 ]

Verwijderd

Ben laatst bij kpn geweest en ze konden mij een GPRS abonnement aanbieden van 50 eurocent per Megabyte, hiervoor betaal je dan wel 10 euro in de maand om dit abonnement af te sluiten. (alle prijzen zijn excl btw).

Dit is een zakelijk abonnement maar ze maakte er geen probleem van om dit ook voor HI klanten af te sluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:56:
[...]

Wat is trouwens de max.snelheid voor GPRS? Volgens mij is dat al zo laag dat je het haast niet kan afknijpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 23:08 ]

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:14:
Ben laatst bij kpn geweest en ze konden mij een GPRS abonnement aanbieden van 50 eurocent per Megabyte, hiervoor betaal je dan wel 10 euro in de maand om dit abonnement af te sluiten. (alle prijzen zijn excl btw).

Dit is een zakelijk abonnement maar ze maakte er geen probleem van om dit ook voor HI klanten af te sluiten.
Hmm, klinkt als een goeie deal. Misschien dat ik dit ook aan ga vragen. Jammer dat de snelheden van GPRS eigenlijk achterhaald zijn. EDGE en UMTS gaan toch wel een tikkie sneller. Maar ja, dat vind je niet bij alle providers en er is volgens mij ook nog geen volledige landelijke dekking

• vanpeltje
Kijk...in de primafoon winkel werd mij wijs gemaakt dat het GPRS van Hi onder InternetEverywhere valt.. en niet onder i-mode.

Mijn Sony Ericsson K750i beschikt over My Friends (MSN van sony) en ik heb een Hi 20 abonnement.

Momenteel heb ik een 0-gprs abonnement wat neerkomt op 17,85 per MB

oftewel ongeveer 0,01(785) per KB.

Welk gprs-abonnement past het best bij mij?

die 10 euro per maand +50 cent per mb klinkt voordelig.

KPN mag toch duidelijker zijn met zijn prijzen voor GPRS en sneller ;)

vanpeltje

• robert-630
  • Niet online
vanpeltje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:59:
Kijk...in de primafoon winkel werd mij wijs gemaakt dat het GPRS van Hi onder InternetEverywhere valt.. en niet onder i-mode.

Mijn Sony Ericsson K750i beschikt over My Friends (MSN van sony) en ik heb een Hi 20 abonnement.

Momenteel heb ik een 0-gprs abonnement wat neerkomt op 17,85 per MB

oftewel ongeveer 0,01(785) per KB.

Welk gprs-abonnement past het best bij mij?

die 10 euro per maand +50 cent per mb klinkt voordelig.

KPN mag toch duidelijker zijn met zijn prijzen voor GPRS en sneller ;)
Zoow...ik wist niet dat een GPRS-0 abo zo duur was, asociaal gewoon.
Zelf gebruik ik i-mode, met een NEC maar voorheen met de K750i, de instellingen heb ik niet meer, maar ik kon er ook mee internetten (tot 10MB) voor 7,50. Maar bij Hi kan je deze bundel nooit tussendoor opzeggen, dus ik zou niet snel dat risico nemen en het eerst uittesten met losse "MB's De prijs daarvan is 10,- per MB. Soms krijg je de eerste 10,- gratis door eerst 313 te bellen.

Voor de internet everywhere bundels zie deze link. Weet je zeker dat je de bovenste bundel mag/kan afsluiten en niet persé de onderste moet afsluiten als je internet everywhere wilt.

• radio999
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:08
Nu is er bij Hi een GPRS Oneindig abbo voor 9.95 per maand. Zit FUP op

Het wordt gister kouder dan buiten

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:01
radio999 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:07:
Nu is er bij Hi een GPRS Oneindig abbo voor 9.95 per maand. Zit FUP op
Is dit ALLEEN GPRS? of (indien bereik) ook UMTS?

• vanpeltje
(indien bereik) ook UMTS!

vanpeltje

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Opvallend van KPN. Nooit de goedkoopste of duidelijkste geweest met mobiel internet, noch de openste (altijd i-Mode of stomme portals).

Alors.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Pagina: 1