Toon posts:

PC geeft geen beeld en blijft haken bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen start mijn pc niet meer normaal op, nou heb ik dat wel vaker gehad en was het wel redelijk makelijk te verhelpen, maar nu is het echt goed mis, want mijn beeldscherm blijft op standby...
Ik ga zometeen een ander beeldscherm proberen, maar ik vermoed dat het nog niet werkt.
Hij blijft namelijk hangen op een punt bij het opstarten, hij zoekt telkens een cd (cd maakt normaal geluid en het lampje brand) de heletijd achter elkaar.
Ook blijft het HDD ledje bijna constant branden
Ik zal even een paar dingen die ik geprobeert heb neertikken.
- Ik heb geprobeert de brander volledig los te koppelen, nogsteeds niks op het beeld en de pc lijkt ook niet veel te doen
- Ik dacht dat het misschien een of ander nar virus kon zijn, dus heb ik mijn tweede harde schijf als master aangesloten, er staat geen windows op, maar ik zou dan iig toch beeld moeten krijgen, was niet het geval.
- Ook heb ik het ram geprobeert te resetten (met dat jumpertje), maar ik weet niet zeker of ik het goed doe, moet de batterij nu in of uit het moederbord als ik dat jumpertje omzet?

Zelf denk ik dak het aan het moederbord ligt, maar ik weet het niet zeker.
Ik hoop dat jullie iets meer weten waar het aan kan liggen en hoe het verholpen kan worden
hieronder een paar system specs en alvast bedankt.

Moederbord: Asus P5RD1-V
Processor: Intel Celeron 2,93 Ghz
De brander, master hdd en power supply komen allemaal uit een packard bell desktop ding, dus ik weet niet wat precies de specs daarvan zijn
Owja, niet te vergeten, 265 mb ram waarvan maar 192 wordt herkent, al vanaf het begin (heel vreemd).

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

heb je deze al eens door genomen?

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Probeer eens een andere voeding.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Trek de cd-drive anders eens los. Misschien is het ding gewoon defect.

Wanbeleid is ook beleid.

• Laurens
  • Niet online
agent327 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:59:
Trek de cd-drive anders eens los. Misschien is het ding gewoon defect.
Dat heeft ie al gedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar als de voeding het niet zou doen, dan zou je toch eerder iets krijgen als dat de power er opeens af is of zoiets? probleem is namelijk ook dat ik niet zo snel een psu uit mn broekzak trek :P

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nu ik die troubleshooter lees, krijg ik ook steeds meer het vermoeden dat het de powersupply is...
maar ik zou het fijn vinden als mensen nog met andere dingen kwamen, want ik heb iets te vaak iets gekocht dat ik achteraf niet nodig had

btw, jullie zijn echt snel hier, op andere fora moet ik meestal een dg w88 en zelfs dan heb ik nog mazze met 1 reply, go tweakers! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist even alles behalve de master hdd, de fans en het moederbord eruit getrokken en doet nogsteeds niets (mag ik nu uitsluiten dat de psu het is, ik wil zo graag niets nieuws moeten kopen...), maar nu brand het hdd lampje ook niet meer.
Ik was trouwens nog vergeten te melden dan als ik de pc heb opgestart (het gewone aanknopje dus) de reset en aan-uit knop niet meer reageren en ik dus de stekker eruit moet trekken. Ik hoop dat iemand misschien nog iets weet en nogmaals, bedankt

• Laurens
  • Niet online
Waarschijnlijk is het toch echt je voeding. Een eventuele andere mogelijkheid zou een kapot moederbord kunnen zijn, maar dit denk ik niet.

Je kan toch een voeding kopen (euootje of 15), mocht je pc dan goed zijn is dat mooi. Doet het probleem zich nog steeds voor dan breng je hem weer netjes terug en krijg je je geld terug. (wel binnen 8 of soms 14 dagen)

Verwijderd

Topicstarter
er zit niet echt iets anders op he? nouja, bedankt. Ik laat nog wel weten wat wel of niet gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
ow, kan iemand miss wel nog een tip geven wat voor een voeding ik t best kan kopen?

• Laurens
  • Niet online
Wat je ook nog kan proberen is je geheugen eruit halen en dan je pc aandoen en luisteren of je piepjes hoort. Doet hij dat niet, dan is je moederbord waarschijnlijk kapot. Doet hij dat wel, dan is je moederbord waarschijnlijk nog goed.
Je kan ook 1 van de 2 reepjes eruit halen en kijken of hij het dan wel doet.
Je geheugen testen is ook mogelijk met www.memtest86.com, maar dit kost wel wat tijd.

Maar ik blijf erbij dat ik denk dat de voeding kapot is, hier mag je eigenlijk ook best blij mee zijn aangezien dat een relatief goedkoop product is.

[ Voor 17% gewijzigd door Laurens op 16-12-2005 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
vet, hij piept niet als er geen geheugen in zit, voor mij is dat een zeer gunstig teken. Er zit namelijk nog garantie op dat moederbord, die gaat dus linea recta terug naar de winkel. BEDANKT! _/-\o_

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik had van de week dus echt precies hetzelfde probleem als jij hebt!!!!
En er is maar één oplossing voor.......

Nieuwe PC kopen! :P

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:22:
vet, hij piept niet als er geen geheugen in zit, voor mij is dat een zeer gunstig teken. Er zit namelijk nog garantie op dat moederbord, die gaat dus linea recta terug naar de winkel. BEDANKT! _/-\o_
Hehe... maar voor de zekerheid zou ik alsnog even kijken of je speakertje in je systeemkast wel goed is aangesloten :)

En anders is hij idd kapot.
Pagina: 1