Toon posts:

Iemand ervaring met de WD2500KS (of WD2500/3200JD)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand uit ervaring zeggen hoe goed de performance is van de WD2500KS. Is die even goed als de T7K250 die hier vaak wordt aangeraden.

Wat ik ook wil weten is hoe stil de WD2500KS, wat voor soort noise hij maakt (of er storende frequencies ofzo inzitten etc..).

Hetzelfde zou ik willen weten voor de JD modellen (WD2500JD, WD3200JD). Is qua performance de KS een betere keus dan de JD modellen en weet iemand of die verschillen qua noise?!

Klopt het overigens dat alle 3 modellen die ik hierboven vermeld heb 3 platters gebruiken?

Alvast bedankt voor alle nuttige info!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aja, kan je mij zeggen of je bij de WD2500KS (of JD modellen) makkelijk de temp kan monitoren via je mobo. Ik las ergens dat die drive kwam zonder WinXP Diagnostic tools, klopt dit. Enfin, ik wil vooral weten of je de temp kan monitoren bij die drive.

Verwijderd

De KS maakt meer lawaai dan de JD serie.
Zo'n dingen kan je opzoeken op de WD website.
En benchmarks daar kan je op www.storagereview.com voor terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waar las je dat de WD2500KS luider is dan de WD3200JD. Volgens wdc.com hebben die allebei blijkbaar idle noise van 28db (ook seek noise is gelijk, alhoewel minder belangrijk vind ik). De JS zou iets stiller zijn (26db).

Cijfers zeggen echter niet alles, heeft niemand ervaring met één of meerdere van die drives en kan je het lawaai, vooral de idle noise, beschrijven, want je hebt soms drives die qua specs heel stil zijn maar toch ergens een storende frequencie hebben in hun idle noise!

Ten tweede, wat is eigenlijk het voordeel van het nemen van een SATA II vs SATA I drive als je slechts één drive neemt, dus geen RAID ofzo gebruikt. Heeft het dan enig nut om SATA II te kiezen boven SATA I?! Kan iemand dat uitleggen aub?

Alvast bedankt voor alle goeie info!!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 00:24
Ik heb zo'n WD2500KS. Over de geluidsproductie: de mijne produceert geen storende geluiden. Ik heb geluidsfragmenten gehoord van een T7K250, en die maakt volgens mij evenveel of even weinig geluid als deze. Ik ervaar hem als erg stil. Bij flinke belasting hoor je wel wat geluid, maar dit is totaal niet vervelend.

Ik zeg er wel bij dat mijn kast een wavemaster is (coolermaster) met 2mm dik aluminium aan de voorkant, dus dat dempt iets beter dan de gemiddelde pc kast..

Performance.. ik heb er (nog) geen tests op losgelaten. Ben er wel tevreden over. Om dit te onderstrepen heb ik vandaag mijn tweede WD2500KS besteld ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal