Toon posts:

CPU-gebruik 70-100% in taakbeheer na verse installaties

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn taakbeheer geeft aan dat de processor steeds 70 tot 100% bezig is. zelfs na twee schone installaties. er zijn geen vreemde processen die het probleem ogenschijnlijk veroorzaken, zowel in taakbeheer niet als in wintask pro. het stomme is: hij zegt wel dat de niet-actieve systeemprocessen vrijwel constant 99% opnemen. ik weet dat dat juist betekent dat 'ie niets aan het doen is. ook heb ik Hitman Pro volledig laten draaien, zonder enige resultaten (op een paar cookies na). Verder heb ik als antivirus Nod32. Verder is mijn schijf verdeeld in twee partities: de C- en de D-schijf. ik heb bij de installaties van Windows XP de C-partitie geformatteerd en daarop geinstalleerd. De D-schijf heb ik intact gelaten.

ik zit hier met m'n handen in 't haar, dus ik hoop dat hier iemand een oplossing weet voor mijn probleem.

P.S. hier is een screenshot van mijn taakbeheer.

Afbeeldingslocatie: http://bart.trendmill.nl/rommel/screen_taakbeheer.jpg

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Heb je al gebenchmarked om te zien welke waarde nu eigenlijk echt klopt?

De 99 non-active of de 83 cpu-usage...

Eén van die 2 is duidelijk fout, maar dat wist je zelf ook al... :)

Ik bedoel alleen, weet je zeker dat de 83 klopt...

Verder bestaat er software die processen verstopt voor taskmanager, maar als het een verse install is met CLEAN software, dan zou dat niet het probleem kunnen zijn hier.

Probeer eens een andere process-checker zoals taskinfo. Wat zegt die? Hetzelfde?

Kijk ook eens onder het tabblad performance of de 83 kernel tijden zijn of niet, kan je onder view aanzetten.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

TetsuoShima schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:29:
Heb je al gebenchmarked om te zien welke waarde nu eigenlijk echt klopt?

De 99 non-active of de 83 cpu-usage...
Eén van die 2 is duidelijk fout, maar dat wist je zelf ook al... :)
Ik bedoel alleen, weet je zeker dat de 83 klopt...
Ze kloppen allebei. En wel om de volgende reden die je zelf al geeft:
Kijk ook eens onder het tabblad performance of de 83 kernel tijden zijn of niet, kan je onder view aanzetten.
Het zijn waarschijnlijk interrupts.
Misschien staat de harddisk in PIO-mode? IRQ-probleem met netwerkkaart of geluidskaart? Moederbord drivers geinstalleerd?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Je zegt dat dit na een verse installatie voorkomt.
Terwijl als ik jouw processenlijst bekijk, ik zo al een paar processen kan aanwijzen die bij een schone install niet aanwezig zijn.

Het kan best zijn dat bepaalde software/driver die je erop hebt gezet dit probleem geeft.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 20:34
Inderdaad, probeer eens wat tasks te quitten en kijk dan of het probleem is opgelost, voorbeelden: 2x iTunes gerelateerde apps, eentje van QuickTime en TotalCommander. En wat voor process is "System" (helemaal onderaan), die ook nog eens toebehoord aan het systeem zelf, is me niet bekend?!

π MW finishers

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

MaTr1x schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:32:
Inderdaad, probeer eens wat tasks te quitten en kijk dan of het probleem is opgelost, voorbeelden: 2x iTunes gerelateerde apps, eentje van QuickTime en TotalCommander. En wat voor process is "System" (helemaal onderaan), die ook nog eens toebehoord aan het systeem zelf, is me niet bekend?!
Het zijn niet die applicaties. En 'System' is een gewone normale OS-task, die hier overigens geen enkele rol speelt. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze topic is in Processors, Moederborden en Geheugen geopend. Toch meld je nergens ook maar een stukje informatie over deze zaken, of enige reden om aan te nemen dat je probleem in iets anders zit dan drivers (waar je ook niets over meldt) of in je 'cleane' install (met zulke minimaal noodzakelijke systeemprocessen als iTunes etc :X ).

Zet even voor jezelf alles op een rijtje, hoogstwaarschijnlijk zit het 'probleem' in software, waarvij ik neig naar _the_crow_'s analyse van PIO, dit zie je snel als DMA voor je harddisk(s) niet aanstaat; als die tegenwoordig niet aanstaat wijst dat op problemen met je moederbord chipset drivers.

Maar goed, hoe we het ook wenden of keren, deze topic mist letterlijk alle in het PMG Beleid geeiste informatie, dus heeft geen bestaansrecht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.